הלימודים במוסדות החינוך יימשכו - למעט במוקדי התחלואה

קבינט הקורונה התכנס בעקבות ההתפרצות המחודשת • ההחלטות כוללות את הגברת האכיפה - עד לסגירת בתי עסק שיפרו את הכללים • בנוסף יועברו סמכויות לרשויות המקומיות כדי לשפר את האכיפה ויימשכו בדיקות נרחבות במוקדי התפרצות • הערב: נתניהו בהצהרה מיוחדת

צילום: אורן בן חקון // היבדק וסע בי-ם

לאחר התפרצות הקורונה ב"גמנסיה העברית" בירושלים, ובבתי ספר נוספים ברחבי המדינה, הסתיים לפני זמן קצר (שבת) הדיון באשר סגירה אפשרית של חטיבות הביניים והתיכונים. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים את הדיון עם שרי הממשלה ובכירים נוספים. הוחלט לבצע סגירה נקודתית של בתי ספר בהם קיימת התפרצות, ולא יבטלו את כלל הלימודים בחטיבות ובתיכונים.

במוצאי השבת, ראש הממשלה נתניהו צפוי למסור הצהרה מיוחדת, אחרי שיסתיים הדיון ויגיעו להחלטות סופיות. לאחר מכן גם ראש הממשלה החליפי בני גנץ צפוי למסור הצהרה.  

צילום: גדעון מרקוביץ'
צילום: גדעון מרקוביץ'

עד כה מסתמן כי בישיבה הוחלט כאמור על המשך הלימודים בכל מוסדות החינוך, למעט אלו הקיימת בהם התפרצות קורונה. עוד הוחלט על הסברה מאסיבית אודות חשיבות ההקפדה על כללי הריחוק, ההיגיינה והמסכות. בנוסף, יועברו סמכויות לרשויות המקומיות על מנת ליצור אכיפה אפקטיבית יותר, ותוגבר האכיפה על בתי עסק. כל זאת, תוך המשך ביצוע בדיקות קורונה, במיוחד במוקדי התפרצות.

משרד החינוך ביקש לסגור חטיבות עליונות כבר אתמול. במהלך הדיון היום הראו נתונים לפיהם מרבית הנדבקים בבתי הספר הם אכן מהגימנסיה בירושלים, ועל כן קבעו שאין צורך בסגירה כללית. גם במשרד הבריאות אמרו כי עוד מוקדם מידי להחליט על סגירה של כל החטיבות והתיכונים, והסגירה הנקודתית היא צעד נכון. 

מתחם היבדק וסע שהוקם בי-ם // צילום: אורן בן חקון
מתחם היבדק וסע שהוקם בי-ם // צילום: אורן בן חקון

ממשרד החינוך מסרו: "עד עתה בכלל המערכת יש 145 חולים מאומתים, עובדי הוראה ותלמידים. מתוך מספר כולל זה 103 הם עובדי הוראה ותלמידים חולים מבית הספר הגימנסיה בירושלים. כלומר, כ- 75% מהחולים במערכת הם מבית הספר עצמו, הגימנסיה בירושלים. על כן הוחלט כי מערכת החינוך תמשיך לפעול כבשגרה, תוך התייחסות ממוקדת למוסדות חינוך בהם יימצאו שיעורי תחלואה גבוהים".

מתמונת מצב שפירסם משרד החינוך עולה כי 487 תלמידים ו-100 עובדי הוראו נמצאים עד כה בבידוד, 7 בתי ספר ו-10 גנים נסגרו. עד כה, 107 תלמידים וילדי גן חולים, רובם מהגימנסיה בירושלים. כמו כן, 36 עובדי הוראה ו-3 סייעות נמצאו חולים.

במתחם "היבדק וסע" של מד"א בירושלים נמשכות היום הבדיקות לכל התלמידים והצוות החינוכי של "הגמנסיה העברית" בירושלים. עד כה 64 תלמידים ו-14 אנשי צוות נמצאו חיוביים לנגיף. שני אנשי צוות שחלו נזקקו להשגחה רפואית ומאושפזים במצב קל בבית החולים שערי צדק.

שגב בן גיא בן ה-13.5 תלמיד כיתה ח׳ בבית הספר הגימנסיה העברית, הוא אחד מתלמידי הגימנסיה, שנדבקו בנגיף הקורונה. שגב אמר ל״ישראל היום״ כי: "עשיתי בדיקת קורונה ואתמול הודיעו לנו שנדבקתי בקורונה. אין לי תסמינים, אבל זה מלחיץ שיקרה לי משהו".

שגב, שנמצא בבידוד בבית משפחתו בישוב הר גילה הסמוך לירושלים, הוסיף כי: "אני בחדר שלי וההורים שלי מעלים לי אוכל. החברים שלי דואגים לי ואני בקשר איתם כל הזמן. אמרו לנו שהיו כמה ילדים מהישוב שלנו הר גילה שהם חולי קורונה וכנראה שנדבקתי כשהייתי בהסעה".

 שגב בן גיא, תלמיד בגימנסיה העברית בירושלים // צילום: באדיבות המשפחה
שגב בן גיא, תלמיד בגימנסיה העברית בירושלים // צילום: באדיבות המשפחה

בתוך כך, הורים בבית הספר "פולה" בבירה, שממוקם סמוך ל"גימנסיה רחביה" החליטו היום לסגור את בית הספר, מחשש להתפרצות הקורונה במוסד. בעיריית ירושלים מתנגדים לסגירה, כל עוד לא התגלתה התפרצות בבית הספר.

אסף בן גיא, אביו של שגב, חבר בוועד ההורים של בית הספר היסודי פולה בן גוריון, הסמוך לגימנסיה, בו לומדים שניים מילדיו, ציין כי התקבלה החלטה של ההורים שלא לפתוח את בית הספר בתחילת השבוע: "יש בפולה בן גוריון הרבה אחים, שלומדים בגימנסיה העברית. הבן שלי שגב הוא חולה קורונה מאומת ושני האחים שלו לומדים בכיתה ה׳ ובכיתה ו׳".

"לאור ההתפשטות של הקורונה בגימנסיה, המגע בין האחים והרצון לשמור על בריאות התלמידים, הצוות וההורים, החלטנו שלא לפתוח את בית הספר ביום ראשון ושני. נעבוד במתכונת של זום עד שכל תלמידי פולה בן גוריון יעברו בדיקת קורונה וכך גם הצוות החינוכי. אנחנו לא רוצים להגיע למצב של מגפה", סיפר.

מוקד התפרצות בגימנסיה // צילום: יואב ארי דודקביץ
מוקד התפרצות בגימנסיה // צילום: יואב ארי דודקביץ

עוד בנושא:

לקראת גל שני? ירושלים במוקד התפרצות מחדש של נגיף הקורונה

מנכ"ל משרד הבריאות: "יותר מדי נדבקים חדשים היום, נורת האזהרה נדלקה"

מנהל הגימנסיה: "לא שיערנו שמדובר בהיקף כזה"

דני ליבוביץ, מנהל בית הספר הגימנסיה, שנמצא בבידוד, כמו כל 1,400 התלמידים ואנשי הצוות של בית הספר, אמר ל״ישראל היום: ״חששנו שזה תרחיש שעלול להתממש, אבל לא בהיקפים כאלה. זה מעורר דאגה וחשש מובנים לגמרי. עלינו בגורל המצער הזה וההתרחשות קרתה דווקא אצלנו, אבל יש לנו צוות חזק ונדע להתמודד עם זה. כולם אצלנו בבידוד למשך שבועיים. אני מבין את הדאגה, אבל משמח אותי שהרוב מכריע של הנדבקים הם עם תסמינים קלים שצפויים לעבור". 



ליבוביץ הוסיף: "אנחנו נמצאים בקשר עם כל הגורמים כדי לבדוק את הצוות והתלמידים ולהבין מול מה אנחנו עומדים. חשוב לציין כי רובם ככולם של הנדבקים הם נשאים ולא מפתחים סימפטומים. צוות היועצות שלנו יעניק להם סיוע וכך גם מתוך הורי בית הספר. קודם כל, אנחנו רוצים לסיים את הליך הבדיקות של כל קהילת בית הספר. יש משפחות שמתקשות בבידוד של התלמידים וצריך לטפל בזה מול הרווחה והעירייה״. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר