ארה"ב בוערת: הפגנות אלימות במדינה, עוצר באזור הבית הלבן

לבד ממיניאפוליס שם נהרג ג'ורג' פלויד, התקיימו הפגנות אלימות ב-20 ערים נוספות • בדטרויט נהרג בן 19 מירי השוטרים • באטלנטה הושחת מטה ה-CNN • תיעוד חדש: שלושה שוטרים ריתקו את פלויד • אשתו של השוטר שחנק למוות הגישה בקשה לגירושין

צילום: AFP // מפגינים חוסמים כביש בקליפורניה

הזעקות "אני לא יכול לנשום", מתוך הסרטון שהצית את אמריקה בו נראה שוטר חונק למוות גבר שחור שעצר, נשמעו במהלך הלילה (שבת) בלא פחות מ-20 ערים ברחבי ארצות הברית. המחאה, שהציתה מחדש את המחלוקת הגזעית במדינה הוציאה אלפים לרחובות. עד כה ידוע על קורבן אחד בהפגנות: צעיר בן 19 נורה למוות במהלך ירי על קבוצת מפגינים בדטרויט. במשטרת דטרויט הודו כי עדיין לא ידוע אם הצעיר שנורה השתתף בהפגנה, או היה עובר אורח שנפגע מכדור תועה. 



במיניאפוליס, בה התרחש האירוע, היה זה עוד לילה של מחאות אלימות, זאת למרות שהמושל וראש העיר הכריזו על עוצר שהיה אמור להשאיר את הרחובות ריקים. במהלך המהומות בעיר נעצרו לפחות 5 אנשים. כוחות של המשמר הלאומי הוזעקו לעיר בניסיון להשתלט על ההפגנות הסוערות. לפי דיווחים בכלי התקשורת, שוב נעשה שימוש בגז מדמיע וירי של כדורי גומי כדי להרחיק את המפגינים הזועמים. במקביל המפגינים אומרים כי לא יפסיקו את המחאה בקרוב, "לא סיימנו את מה שיש להם להגיד". 

במקביל, נחשף תיעוד נוסף של האירוע מזווית חדשה, בו נראים שלושה שוטרים שכרעו על צווארו של ג'ורג' פלויד במהלך מעצרו. אחד מהם זוהה בתור השוטר דרק שובין.

עוד הלילה, בעקבות מחאה שהתרחשה מחוץ לבית הלבן בוושינגטון הוכרז על עוצר במקום למשך מספר שעות, אך נפתחו כל הכניסות והיציאות במקום לאנשי הצוות ולתקשורת. לאחר עזיבת המפגינים את האזור המשיכה המחאה לגבעת הקפיטול בעיר. 

עוד בנושא:

ארה"ב בוערת: גל מחאות בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד

תיעוד קשה: שוטר חנק למוות גבר שחור

ישראל היא המקום הכי בטוח לגבר שחור

" זה רצח, מה לעזעזל קורה איתנו בארצות הברית?"



מוקד הפגנות נוסף הלילה היה מחוץ למטה ה-CNN בעיר אטלנטה, שם התאספו אלפים במחאה על מותו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס. המפגינים תלו שלטים שחורים של "חיי השחורים חשובים", וריססו כתובות על לוגו החברה בכניסה לבניין. אחד המפגינים השליך לוח על החלונות, מה שגרם לעשרות השוטרים ששהו במקום להשתמש בגז מדמיע כדי להרחיק את המפגינים מהמקום. 

צילום: רויטרס

בתוך כך דווח כי אשתו של השוטר שתועד עם רגלו על צווארו של הגבר השחור שמותו חולל סערה והואשם אתמול ברצח של פלויד, הגישה בקשה לפתיחה בהליך גירושים לאחר האירוע. 

בלוס אנג'לס נערכו גם הלילה הפגנות. המשטרה בעיר הכריזה על כינוסים לא חוקיים באזור מרכז העיר וטענו כי מפגינים שיישארו באזור למרות ההנחיות ייעצרו. במקביל דווח על 2 שוטרים שנפגעו כתוצאת מהשלכת חפצים ידי המפגינים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר