טראמפ חתם על צו נשיאותי שמאיים על טוויטר

הנשיא האמריקני דוחף לחקיקה שתבטל או תרכך סעיף בחוק, שמסיר אחריות משפטית מחברות המדיה על תכנים של משתמשים ומעניק להן סמכות להתערב בהם

צילום: אי. פי. אי. // טראמפ

העימות בין נשיא ארצות הברית לרשת החברתית טוויטר ממשיך. דונלד טראמפ הכריז אמש (חמישי) כי יגבש חקיקה שתרכך או תבטל סעיף בחוק התקשורת. אותו חלק בחוק מגן למעשה על החברות המחזיקות ברשתות חברתיות מתביעות. ואכן, טראמפ חתם על הצו הנשיאותי לאחר שתקף את טוויטר.

כזכור, הרשת החברתית טוויטר החליטה להוסיף לציוציו של טראמפ לינק מיוחד, שמפנה לבדיקת עובדות. בנוסף סימנה הרשת שני ציוצים של טראמפ כמידע שגוי. הצו עלול לפתוח דלת לרגולציה שתעניש לא רק את טוויטר ואת פייסבוק, אלא גם את ענקית המדיה גוגל. כך למשל, ייתכן שמשתמשים יוכלו לתבוע את החברות בגלל פרסומים של משתמשים אחרים בפלטפורמות השונות. 

ארה"ב: צו להגבלת הרשתות החברתיות

על פי טיוטת הצו שהודלפה ועליה דווח באתר ה"ביסנס אינסיידר", טראמפ מבקש להדק רגולציה פדרלית דרך תיקון סעיף 230 ב"חוק הגינות התקשורת" בארצות הברית. חלק זה בחוק נותן לחברות המדיה סמכות רחבה לפקח על התוכן ברשתות שלהן ולמתן אותו במקרה הצורך. כאמור, אותו סעיף קובע גם שהחברות לא אחראיות לתכנים שמשתמשים מעלים בהן. 

לפני החתימה על הצו הנשיאותי, אמר טראמפ: "אנחנו כאן היום כדי להגן על חופש הביטוי מאחת הסכנות הגדולות ביותר". על פי דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", מומחים טענו שמדובר בניסיון חריג להתערב בתקשורת ובחקיקה שלא תעבור מבחינה משפטית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר