חרדים בבריטניה (למצולמים אין קשר לידיעה) // צילום: גטי אימג'יס

בן האדמו"ר יצא נגדו: "איך אפשר להיות כל כך אכזרי?"

אדמו"ר מוכר פתח בקמפיין גיוס כספים עצום כדי להיאבק בהורים שיצאו בשאלה ולקחת מהם את ילדיהם • בנו תקף אותו בחריפות: "הלב זועק לשמיים"

האדמו"ר מפשעווארסק, הרב חיים אריה לייבוש לייזר, אחד מהאדמו"רים החסידיים המוכרים באירופה, השיק לאחרונה קמפיין נרחב לגיוס כספים נגד הורים מהחסידות שיצאו בשאלה. תחת הכותרת "הצלת הילדים – להציל ילדי לונדון משמד רח"ל" הוא מבקש לגייס סכום של 600 אלף פאונד (כ-2.5 מיליון ש"ח), במטרה להיאבק באופן משפטי נגד הורים שיצאו בשאלה ומבקשים לקבל חזקה על ילדיהם הקטנים.

מי שיצא נגדו הוא לא אחר מאשר בנו, שלום לייזר, שיצא בשאלה. ביום שני הוא פרסם פוסט שבו תקף את אביו בחריפות וטען כי מדובר ב"קמפיין נבזי של גיוס המונים. בכדי להילחם נגד 10 אבות ואימהות גרושים וגרושות".

"חטאם היחידי, שהם בחרו ללכת בדרך משלהם, דרך שאינה נוחה למנהיגי הציבור החרדי, בחרו בחופש שלהם על פני ההגבלות וההכתבות הנוראיות שהם לחם חוקם של מי שמשתייך לעולם החרדי. 250 אלף ש"ח לכל אחד מעשרת המשפחות האלה! מיליון שקל שישמשו לשכור את עורכי הדין הכי גדולים בכדי לשכנע את בית המשפט שאבא זה או אמא זו, אינם ראויים להיות חלק מחיי ילדיהם, ואינם ראויים אפילו למפגשים מצומצמים עם ילדיהם דמם ובשרם".

"הלב שלי זועק לשמיים, להורים הצעירים והאמיצים האלה שיצאו לעולם חדש ומתמודדים ביום יום עם קשיי קליטה, שצריכים להתאמץ כל כך להשלים פערים בהשכלה, שאין להם שום ניסיון תעסוקתי, והגברים ביניהם שגם נחנקים בנוסף לכל הנ"ל תחת מעמסת תשלום דמי מזונות, איזה סיכוי יש להם מול מכונה משומנת של כסף וקשרים פסולים", תהה שלום לייזר. "איך אפשר להיות כל כך אכזרי? מה יחשבו הילדים הקטנים והטהורים האלה כשהם יגדלו ויבינו שמי שגזל מהם את אביהם או אימם בשנים הכי יפות שלהם הוא לא אחר מאשר האדמו"ר הנערץ?".

מארגני הקמפיין הבטיחו להעניק ספר תהילים מיוחד "בחתימת יד קודשו" של האדמו"ר מפשעווארסק לכל מי שיתרום סך של 2,500 פאונד ומעלה. האדמו"ר, על אף שהוא אינו מוכר בארץ, נחשב לבעל השפעה בעולם החרדי בכלל והחסידי בפרט ולבעל קשרים ענפים גם בישראל. מרכז החסידות נמצא באנטוורפן, שם הוא גם מתגורר, אך קהילות נוספות קיימות בלונדון ובמנצ'סטר שבאנגליה, בווילאמסבורג ובבורו פארק שבברוקלין, במונסי ובירושלים.

האדמו"ר נוהג לחלק שום כסגולה להצלחה במשך השבוע, וחסידי פשעווארסק מקפידים גם לקבל עוגיות ברכה מידו של הרבי לפני שהם יוצאים לנסיעה. בתקופת משבר הקורונה באנטוורפן, אגב, פשטה המשטרה המקומית על בית הכנסת של האדמו"ר לאחר שהוא לא ציית להוראות ולא סגר את בית התפילה. החסידים הבריחו את האדמו"ר מהמקום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו