גורמים משפטיים בכירים: "מעריכים שמבקר המדינה לא יתערב בפרשת מסמך הרפז"

השר אוחנה נפגש עם מבקר המדינה בעניין ההקלטה שנחשפה • "בנושאים שהיועמ"ש מעורב דרושה ועדת חקירה ממשלתית"

השר אוחנה, היועמ"ש מנדלבליט והמבקר אנגלמן // צילום: יוסי זליגר

סערת מסמך הרפז, בה היו מעורבים היועמ"ש מנדלבליט ושר החוץ המיועד, ח"כ גבי אשכנזי נשארת בכותרות. מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, נפגש היום (ראשון) עם שר המשפטים, אמיר אוחנה. במהלך הפגישה ביקש השר אוחנה מהמבקר שיפתח בבדיקה מערכתית בעניין הפרקליטות, בדגש על הפגיעה באמון הציבור, לדבריו, במערכת אכיפת החוק. המבקר צפוי לבחון את הדברים ולעדכן בהחלטתו בימים הקרובים.

צילום: שמואל בוכריס

עם זאת, הערכה היא שהמבקר לא יתערב בפרשה. ההערכה היא כזאת משום מדיניותו להשקיע את משאבי המדינה בנושאים רוחביים ולא ספציפיים. "מי שמתעסק בתלונות של דברים שנסגרו ונושאים ספציפיים מעין אלו, זה נציב הביקורת על הפרקליטות דויד רוזן" אמרו גורמים במשרד המבקר. "גם רוזן צריך להעביר את החומר לידי היועמ"ש כשיש חשש לפלילים" נמסר. עם זאת, במקרה זה היועמ"ש הוא המעורב הראשי ועל כן, רק ועדת בדיקה ממשלתית יכולה להיכנס לעובי הקורה.

עוד בנושא:

אוחנה: "אפנה למבקר לבדוק מה קורה בפרקליטות"

אוחנה לנציב שירות המדינה: "מנדלבליט לא יכול למלא את תפקיד פרקליט המדינה"

השר אוחנה הגיש בקשה לפסילת השופט מזוז

השר אוחנה ערער על אי פסילת השופט מזוז

השר אוחנה, היועמ"ש מנדלבליט והמבקר אנגלמן // צילום: יוסי זליגר
השר אוחנה, היועמ"ש מנדלבליט והמבקר אנגלמן // צילום: יוסי זליגר

גורמים משפטיים בכירים מסרו ל"ישראל היום" כי המהלך הזה ככל הנראה לא יצלח. "היועמ"ש צפוי להכריז על מניעה משפטית של הקמת ועדה כזו משום שמדובר בממשלת מעבר. גם אם הממשלה תחליט בכל זאת להקים את הועדה בג"צ צפוי לפסול אותה כפי שעשה עם הוועדה לבדיקת מח"ש".

בפוסט בפייסבוק שפרסם אמש (מוצאי שבת) שר המשפטים היוצא אמיר אוחנה לקראת עזיבתו את התפקיד, הוא התייחס לפרשה ואמר: "הגעתי מודאג - אני עוזב הרבה, הרבה, ועוד כמה פעמים הרבה יותר מודאג. רבים שקדמו לי זיהו במערכת המשפט חולי, נקמנות, היעדר שקיפות, ריקבון ועוד שלל תארים.

שר המשפטים אמיר אוחנה // צילום: אורן בן חקון
שר המשפטים אמיר אוחנה // צילום: אורן בן חקון

אבל מה שחושפים כמה עיתונאים אמיצים בעת האחרונה (להבדיל ממדבררי המערכת, ועל כך אולי ארחיב בהזדמנות אחרת, שאיבדו מזמן את הזכות להיקרא "עיתונאים") ראו למשל מה שחושפת בימים האחרונים העיתונאית אילה חסון, אמור להיות רעידת אדמה של ממש. אם הדברים לא היו משרתים את אג'נדת 'רק לא ביבי', אין לי ספק שכך גם היה".

הדברים האלו של השר אוחנה פורסמו אחרי שאילה חסון חשפה ברשת 13 דברים שנאמרו בשיחה אסורה לפרסום מ-2010, בין מנדבלבליט שכיהן אז כפרקליט הצבאי הראשי, לבין הרמטכ״ל דאז גבי אשכנזי. חסון חשפה קטע מאחת השיחות שנאסרו בפרסום בה לטענתה נשמע היועמ"ש מנדלבליט, בתפקיד הפצ"ר אומר אמרה דרמטית לגבי אשכנזי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר