ענף התעופה עובר בחודשים האחרונים שינוי משמעותי מאוד והדגש העיקרי הוא על ניקיון. בנמל התעופה בהונג קונג החליטו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה והציגו טכנולוגיה שיכולה לשנות את כללי המשחק – חיטוי נוסעים ב-40 שניות.
איך זה עובד? כל נוסע נכנס לתא קטן עם לחץ שלילי ובמשך 40 שניות הוא עובר חיטוי חיצוני של כל הגוף. נכון לעכשיו מדובר בניסוי שמתבצע בנמל התעופה בהונג קונג, שם מבצעים חיטוי בכל שטחי הנמל לצד שינוי המשטחים לאנטי בקטריאלים והכנת נמל התעופה השמיני הכי עמוס בעולם לקראת חזרת התעופה לפעילות. את הטכנולוגיה פיתחה חברה בשם “CLeanTech”.

חברת התעופה ההונג קונגית קתאי פסיפיק ואל על מבצעות בימים שבשגרה טיסות ישירות מישראל למדינה הקטנה שגובלת בסין. נכון לעכשיו, הונג קונג היא אחת המדינות שהתמודדו עם התפשטות הנגיף בצורה המרשימה ביותר, רק 1,041 נדבקים נרשמו במדינה שמונה כ-7.5 מיליון אזרחים, נכון לעכשיו ישנם כ-100 מקרים פעילים בלבד. מקרי ההדבקה הראשונים בהונג קונג התגלו בחודש ינואר, כחודשיים לפני הגעת הנגיף לישראל ועם זאת, המספרים במדינה הם מהנמוכים בעולם. מדינות אסיאתיות נוספות שהצליחו להתגבר על התפשטות הנגיף בצורה דומה הן טייוואן עם פחות מ-100 מקרים פעילים ודרום קוריאה עם כאלף מקרים פעילים בלבד.
במקביל, חברות תעופה ברחבי העולם מגלות יצירתיות ומודעות גבוהה להיגיינה. חברת התעופה אייר קנדה שצפויה לטוס לישראל כבר בתחילת החודש הבא מציגה מדיניות קפדנית בנוגע להיגיינה במטוס.

עיקרי המדיניות החדשה של החברה הקנדית הם חובת מדידת חום לנוסעים לפני העלייה למטוס, הנוסעים יעטו מסכות במשך כל זמן הטיסה, יחולקו ערכות היגיינה אישיות לכל נוסע, הגשת מזון ללא מגע של הצוות, לא יושבו נוסעים במושבים צמודים אלא אם מדובר בבני משפחה וכל מטוס יחוטא לאחר כל טיסה של החברה.
אייר קנדה לא החברה היחידה שתחטא את מטוסיה לאחר כל טיסה. פיתוח של חברת ישראייר יחד עם חברת אלקטרה יאפשר לחברה הישראלית לחטא את מטוסיה לאחר כל טיסה בפעולה מהירה שנמשכת כשעה. ישראייר צפויה למכור את הטכנולוגיה לחברות תעופה נוספות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו