אז איך יראו המטוסים ביום שאחרי הקורונה? חברות רבות כבר שוקדות על תצורת המושבים החדשה בתוך המטוסים שמטרתה תהיה לגרום לנוסעים להרגיש בטוחים בכל הקשור להתפשטות הנגיף ובמקביל, לעמוד באתגר של השארת מספר מושבים גבוה במטוס לצד נוחות עד כמה שאפשר.
חברת עיצוב המושבים האיטלקית AVIO INTERIORS שעובדת בין היתר עם סינגפור איירליינס, יונייטד האמריקנית, קתאי פסיפיק ההונג קונגית, אל על ועוד לא מעט חברות, פרסמה שתי אפשרויות לתצורת מושבים שעשויות לענות על כל ההגדרות של בטיחות, נוחות ורווחיות.
האפשרות הראשונה דומה מאוד למה שאנחנו מכירים עד היום, ההבדל היחיד יהיה שייתווספו מעין מחיצות פלסטיק בין המושבים ובכך, כל נוסע יזכה למעין תא קטנטן וכמובן שלא סגור לגמרי, אך כזה שגם אם מי שיושב לידו ידבר אליו, המחיצה תפריד ביניהם.
האפשרות השניה והיותר מעניינת היא ישיבה בצורה של יינג ויאנג. לפי התמונה וההסבר של החברה, נוסעים ימשיכו לשבת אחד ליד השני, כשפניו של כל אחד מהם פונה לכיוון אחר ומחיצת פלסטיק בצורת האות S מפרידה ביניהם וכך בעצם נוסע אחד יושב בכיוון הנסיעה והשני יושב עם הגב. האפשרות השנייה מצמצמת כמעט לחלוטין את האפשרות לקשר ישיר בין הנוסעים, אך ייתכן כי תהיה יקרה מעט יותר ליישום, כיוון שחברות יצטרכו להחליף לחלוטין את כל הקבינה הקיימת.
במקביל, מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) טוען כי חובת ריחוק חברתי במטוס תעלים את כל עניין הטיסות הזולות שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו בשנים האחרונות. נכון לעכשיו, לא ברור מתי נראה את חברות התעופה חוזרות לטוס אך לפי ארגון חברות התעופה הבינלאומי, כבר בעוד כחודשיים נראה את חברות התעופה חוזרות לטוס בהיקף של כ-30%, לקראת חודש ספטמבר אנחנו צפויים לראות עלייה משמעותית יותר של כ-50%. טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
