"למה אתה אומר בושה למשפחה?" מתרעמת שושה רייזל גרינפלד, "זו בושה אם לא נותנים למישהו לחיות כמו שהוא רוצה". שושה, גיבורת ובמאית סרט התעודה, היא דתייה אורתודוקסית, תושבת נחלאות בירושלים, אשת קולנוע ולסבית. בתיעוד עצמי אינטימי בסגנון "מחוברות" חושפת הגיבורה את סודה בפני משפחתה ומתמודדת עם ההשלכות של הגילוי. "האהבה שלי לא התממשה", מספרת לגרינפלד סבתה ציפורה, דמות משמעותית ביצירה, המפצירה בה להינשא לגבר ולהביא ילדים לעולם. בסוף התהליך שעוברת הסבתא, מהכחשה להשלמה, היא משתכנעת שמוטב לנכדתה למצוא בת זוג. "לא טוב היות האדם לבדו", היא מצטטת מספר "בראשית". האנטי קליימקס של הסרט הוא שדווקא אחרי שצלחה את המכשול הגדול, המשפחה, נותרת גרינפלד לבד. איפה החתיכה החסרה כשזקוקים לה?
גרינפלד היא דמות אותנטית וכנה, שקל להישבות בקסמיה. היא אינה עסוקה במכירת דימויים, ואינה מתנצלת על מי שהיא - אישה צעירה, דתייה, ימנית - המצויה במסע למציאת אהבה. חלקים נרחבים בסרט עוקבים אחר ניסיונותיה למצוא בת זוג באמצעות חיזורים טלפוניים, מסיבות וטיולים. חלק מרכזי אחר בסרט מנציח את מאמציה לרכך את סבתה ואביה, לפני פרוץ הווידוי הגדול. בסופו של דבר, ההכרזה הדרמטית עוברת בלי הרבה דרמה. האב כבר ניחש (אחרי כל כך הרבה משחקי רמזים, קשה שלא), והסבתא הקשישה, רק חצי מזועזעת, מבקשת אחרי הווידוי מנוחה - אולי מהנכדה, אולי מהמצלמה, אולי משתיהן. יש במסע של גרינפלד האמיצה קסם. יש בו גם כאב. צחקוקיה הרבים של הבמאית מאחורי המצלמה מחפים על מבוכה עצומה, שנורית החוצה רק בשתי סצנות. במרגשת מהשתיים גרינפלד זוכה לחיבוק עוטף מאביה. "היום אם ייתנו לי כפתור ללחוץ עליו להשתנות, אני לא לוחצת", טענה הגיבורה לקראת סיום, "זו אני פשוט". קיצור הסרט בשליש היה הופך אותו למהודק וקצבי יותר, ומציאת הכלה המיועדת היתה הופכת אותו לממתק רומנטי. כמובן, בשביל זה צריך כבר תסריטאים.
* * *
הולך על כל הקופה
וגאס, yes vod, חינם
דניס קווייד ומייקל צ'יקליס ("המגן") כחוואי וגנגסטר העומדים זה מול זה בוואגס של שנות ה־60? נשמע כמו הימור מסוכן. בדרמת הפשע התקופתית, המתרחשת בארה"ב בשנות ה־60, מגלם קווייד את ראלף לאמב, חייל לשעבר, אלמן רגיש ורודף צדק, הנלחם על שימור מסורת החוות המשפחתיות. מולו ניצב טיפוס מפוקפק, וינסנט סווינו (צ'יקליס), בעל מלון הדוגל באלימות כדרך חיים. במקום שיש בו נדל"ן וקזינו יש גם פשעים, והגופה הראשונה מתגלה דקות לתחילת הפיילוט. קווייד נחלץ לעזרתו של ראש העיר ופותח בחקירת רצח צעירה, במקומו של השריף הנעדר. גופתו של האחרון מתגלה בסיום הפרק. "וגאס" מציעה תמהיל נכון של דרמה ואקשן - יש סביבת חיים יוצאת דופן (מרחב מדברי נחשק), דמויות מורכבות, גופות, חשודים ומרדפים. אפשר לסלוח ללאמב על שיטות החקירה המקגייווריות שלו, אפשר אפילו לבלוע את המרדף שלו - על גבי סוסו - אחרי אופנוען נמלט, אבל קשה לשכוח את הפעם הקודמת שסוסים הגיעו לדרמה טלוויזיונית, ואת סופה המר של "Luck", שבה כיכב דסטין הופמן. יכול להיות שמקומם של סוסים הוא בקולנוע?
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו