בואינג 747 של לופטהנזה - יצא משימוש // צילום: משה שי //

חברת לופטהנזה: "מפסיקים להשתמש במטוסים הגדולים"

יותר מעשרים מטוסים, רובם הגדול רחבי גוף, יוצאו משימוש בחברת התעופה הגרמנית • המהלך נובע בעקבות השינוי הגדול שצפוי בענף התעופה בעולם

חברת התעופה הגדולה באירופה ואחת מחברות התעופה הגדולות והנחשבות בעולם, לופטהנזה, הודיעה היום כי תפסיק להשתמש בשישה מטוסי איירבס 380, מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם, בו משתמשות חברות בודדות ברחבי העולם והיא ביניהן. מדובר במטוס לא חסכוני, בעל ארבעה מנועים והיחיד עם שתי קומות לכל אורכו.

בנוסף בחברה החליטו לבצע צעד דומה בנוגע לשבעה מטוסי איירבס 340, מטוס רחב גוף בעל ארבעה מנועים וקומה אחת, גם הוא נחשב למטוס פחות חסכוני. במקביל, הודיעו בחברה על צעד דומה לזה שביצעו אל על בשנה שעברה, קאנטאס האוסטרלית השנה, KLM ההולנדית ועוד כמה חברות, והיא תוציא משימוש חמישה מטוסי בואינג 747, מטוס שנחשב גם הוא למיושן ולא חסכוני, אם כי אהוב במיוחד בקרב חובבי התעופה.

ההחלטה של לופטהנזה מצביעה על השינוי המסתמן בעולם התעופה. בלופטהנזה מבינים שהביקוש הגדול לטיסות לפני אתגר הקורונה לא יחזור כל כך מהר ובחברה בוחרים להתאים את עצמם למצב החדש וכמה שיותר מהר. בנוסף, חברות הבת של לופטהנזה יוציאו גם הן מטוסים משימוש. סוויס, שהיא חלק מקבוצת לופטהנזה, צפויה גם היא לערוך התאמות בעקבות המצב החדש וייתכן שגם היא תוציא מהצי שלה כמה מטוסים פחות משתלמים.

"בתקופה הקרובה אנחנו צפויים לראות שינויים דרמטיים בעולם התעופה. לא בהכרח שמדובר בשינויים לרעה. ייתכן כי חברות התעופה ישקיעו לא מעט בדגש על בריאות, ניקיון ונהלים חדשים", כך לפי גורמים בכירים בענף שהוסיפו, "ענף התעופה יחזור לעצמו בהדרגה, יקח לאנשים זמן לחזור למטוסים אבל זה יקרה, נראה את זה מתחיל לקראת יוני-יולי ועד סוף השנה, עם ההתקרבות לחיסון ולתרופה, כבר נראה תנועה פעילה יותר באופן משמעותי בשמיים וזאת במידה והדברים יתקדמו כצפוי ולא יהיו אירועים חריגים".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו