הרבה מאוד חוויות בעולם המוזיקה ובחיים האישיים, שהפכו להרבה מאוד טורים בעיתון, יקבלו בקרוב חיים חדשים במופע של יאיר ניצני, שייקרא "מרים גבה". המופע יושק ב־11 במארס במסגרת פסטיבל ההומור על שם ספי ריבלין בראשון לציון.
"זה מופע בידור שאני כבר מתגלגל איתו, שיש לו ורסיה מוקדמת יותר, אבל עכשיו כתבתי חומרים חדשים יחד עם אסף גפן", מספר ניצני. "הוא עוסק בחיים שלי, בטכנולוגיה, בילדות, בלהקת תיסלם, בחיי משפחה ובגידול ילדים".
איך בוחרים חומרים למופע כזה?
"זו שאלה מצוינת. יש כל כך הרבה חומרים שאני כל היום רק עסוק בלנפות. מספיק שאמחיז את הטורים שלי ב'ישראל היום' - זו כבר הצגה של שעתיים. במשך השנים הצטברו הרבה חומרים לטורים ויצרו וייב מסוים. השבוע, למשל, כתבתי על בתי אבות, וקיבלתי עשרות טלפונים מבתי אבות. אז הלכתי לבקר באחד מהם. התגובה שאני מקבל הכי הרבה על הטורים שלי בעיתון היא 'תגיד, שמת לנו מצלמה בבית?'".
אתה עדיין מופיע עם תיסלם. איפה אתה מרגיש יותר בבית? במופע מוזיקלי או במופע בידור?
"גם במופע הזה יש הרבה מוזיקה, ואני גם מדבר הרבה על מוזיקה ועל מה מצחיק בעולם המוזיקה הישראלי. אני מתייחס הרבה לשירים ולשירים בפרסומות, כל מיני אסקפטים של עולם המוזיקה. אני גם מנגן במופע. ברור שהופעה בלהקה, שחבריה כבר 40 שנה יחד, מייצרת אנרגיה אחרת. זו אנרגיה של רוק ולא של בידור. מה גם שהאחריות מתחלקת בין כולם, יש שישה אנשים על הבמה. לא מצפים ממך שתצחיק לבד. האתגר בלבד הוא יותר גדול. אני מרגיש שחובת ההוכחה עלי ערב ערב".
למה אתה לא משתתף בתוכניות סאטירה בטלוויזיה?
"בעבר השתתפתי בהרבה מהתוכניות האלה, כמו 'גב האומה', אבל בשנים האחרונות פחות יצא לי. אני עסוק. חוץ מזה שהעסק של הסאטירה דורש דם מתחלף, ואני לגמרי מבין את זה, אבל עשיתי מספיק בתחום הזה".
אתה צוחק הרבה על המשפחה שלך. איך אשתך והבנות מקבלות את זה?
"הן מכירות את החומר. לא תמיד הן מרוצות, בעיקר כשאני מדבר עליהן ספציפית, אבל כמו שאמר פעם מישהו 'אם אתה רוצה פלייסטשן - אז תשתוק'".
בכובע אחר שלך אתה גם מחבר בין מוזיקאים למשרדי פרסום שמחפשים שירים לפרסומות. אחת העסקאות היתה מכירת השיר "שבט אחים ואחיות" לחברת משקאות. לא נראה לך שזו עסקה בעייתית?
"הייתי מעורב בעסקה הזאת, כי אני הנציג של דורון מדלי במוזיקה, אז אני לא יכול להגיד שהדעה שלי אובייקטיבית. אני כן יכול להגיד שיש המון מקרים שבהם אני מרגיש שהפרסומת לא עושה טוב לשיר. אם היוצרים ואני מרגישים שזה לא מתאים - אז אנחנו נוותר על הפרסומת ונמחל על פרנסתנו. במקרה של 'שבט אחים ואחיות' זו לא היצירה שלי והיוצרים לא חשבו שזה מבאס להם את היצירה. זו שאלה שצריך להפנות אליהם כי הם בעלי הבית".