בגלל עודף משקל: דיילת פוטרה מחברת התעופה

הזוי: חברת מלזיאן איירליינס פיטרה את אחת הדיילות אחרי 25 שנות עבודה בגלל משקל עודף של 450 גרם בלבד • ביהמ"ש טען: "לא מדובר באפליה"

צילום: קוקו // דיילות. למצולמות אין קשר לכתבה

הדיילת אינה מליסה חסים, שעבדה בחברת "מלזיאן איירליינס" במשך 25 שנה, פוטרה בשנת 2017 מהחברה בגלל ששקלה 450 גרם יותר מהמשקל הרצוי שנקבע בטבלת BMI שפרסמה החברה.

הדיילת, שגובהה 1.57 מטר ומשקלה כ-60 קילוגרמים, נדרשה לשקול כ-59.5 קילוגרמים, ולכן פוטרה. חסים פנתה לבית המשפט לענייני עבודה במלזיה, אולם בית המשפט דחה השבוע את התביעה שלה וטען כי החברה צודקת בפיטורין. בבית המשפט טענה החברה כי, "פרסמנו את הוראות ה-BMI לאורך תקופה, וגם הענקנו לדיילת 18 חודשים לירידה במשקל כשאנחנו מאפשרים לה ייעוץ על ידי רופאים. אנו סוברים כי הנראות של הדיילות שלנו ושל צוות האוויר חשובים לשם הטוב של מלזיה ולתחושת הביטחון והרוגע של הטסים אצלנו".

עוד הוסיפה החברה, "אנו רוצים שהרושם הראשוני על צוות הדיילים יגרום לנוסעים להמשיך לעבוד עם החברה היוקרתית שלנו". טענות אלה נשמעו בבית המשפט והתקבלו כאמור על ידי צוות השופטים.

השופט ציין כי, "לא הייתה כאן אפליה נגד הדיילת, אלא מדובר במדיניות כוללת. מה גם כי ניתנה לדיילת האפשרות לרדת במשקל לאורך תקופה ארוכה". מי שתקף בחריפות קשה את פסק הדין היה ארגון הדיילות הלאומי של מלזיה, שהגדיר את ההחלטה של החברה ואת פסיקת בית המשפט כ"לא אנושית".

על פי רשת פוקס ניוז, חברת התעופה פקיסטן איירליינס הודיעה לדיילים שלה כי, "כל איש צוות שיראה שמן יקורקע". כמו כן, מנכ"ל חברת התעופה הפולנית LOT פוטר בגלל שעשה שיימינג בתחום ההשמנה לדיילים במטוסיו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר