האם אותרה קסדת הטייס שנהרג באימון?

אחרי 36 שנים: מטיילים באזור נחל פארן מצאו קסדה עם הכיתוב "גורי" • חיל האוויר בודק האם מדובר בקסדתו של רב סרן דניאל גורי ז"ל, שנהרג בטיסת אימון ב-1984

הקסדה שאותרה בנחל פארן

"נמצאה קסדת טייס באזור נחל פארן. על הקסדה מבפנים כתוב גורי ומשהו כמו b.140. מחיפוש קצר באינטרנט, מצאנו שבשנת 1984 התרסק מטוס פנטום שבו טסו רב סרן דניאל גורי וחניך הטיסה שהיה עימו במרחבי הנגב", כך כתב היום (שבת) גולש בשם יואב נגב בפייסבוק. 

בחיל האוויר, שם עודכנו בפרטים זמן לא רב לאחר מכן, החליטו לקחת לבדיקה את הקסדה, שנותרה בשטח, על מנת לבחון האם אכן מדובר בקסדה של רס"ן גורי ז"ל שנפל עם חניך במטוס מעל שמי הנגב. 

"חיל האוויר נמצא בקשר עם המשפחה, עדכן אותה, וימשיך ללוותה", מסרו בחיל האוויר. "אנו מודים לאזרח על ערנותו". 

רס"ן דניאל גורי התגייס לצה"ל בשנת 1969, לשירות בחיל האוויר. לאחר שעבר קורס טיס בהצלחה, השלים את השירות הסדיר והמשיך לשירות קבע, הוא לקח חלק במלחמת יום הכיפורים כטייס פנטום. במהלך השנים הוא עלה לדרגת סרן וסיים את שירות הקבע לטובת לימודים במכללת "הדסה". בשנת 1980 הוא נישא לאופירה ובראשית 1982 שב לשירות קבע בטייסת הפנטומים ולאחר מכן עבר לפקד על קורס האימון המבצעי של טייסי הקרב. 

היום שבו מצא את מותו במהלך טיסת אימונים היה גם יום השנה הרביעי לנישואיו. במטוס שבו טסו רס"ן גורי (32) והחניך שהתלווה אליו התגלתה תקלה והשניים לא הצליחו להיחלץ ממנו עד שהתרסק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר