מותג הבירה "קורונה" הוא מותג מקסיקני ותיק שצבר פופולאריות אדירה עם השנים. באופן מקרי ולא קשור, גם שמו של הווירוס המדובר ביותר כעת קרוי בשם זה, מה שיצר ממים מצחיקים ברשת על הקשר בין הבירה לבין הווירוס.
כמובן שאין קשר בין הדברים, אך עם התפשטות הנגיף בסין יש עלייה בחיפוש באנגלית של שם הנגיף עם המילה בירה. לפי בדיקה בגוגל טרנדס, יש עלייה בחיפוש של וירוס קורונה אבל גם של הצירוף בירה וקורונה.
בבדיקה עם רשתות השיווק השונות ומשיחה עם פיצוציות על האם חל הבדל לרעה בצריכת הבירות של המותג בגלל שמו נמסר כי לא הייתה השפעה כלל על המותג, ואף יש מי שאמר שיש הבדל לטובה לעומת שנה שעברה.
כך למשל, שלומי סלם בעלי פיצוחי ג' ברמת אביב בתך אביב אמר: "אין שום השפעה על המותג ולא שאלו שאלות מיוחדות, הבירות נמכרות כרגיל. גם רשת מזון גדולה דיווחה את אותם הפרטים.
לדברי ישראל גבאי, סמנכ"ל פאנקו, "אנחנו רואים שיש עלייה ב-40 אחוזים במכירות לעומת שנה שעברה. יכול להיות שאנשים מחפשים בפייסבוק והם נזכרים שהם רוצים או צריכים את הבירה. בשורה התחתונה יש עלייה".
גם יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום והבצפר של חברות הפרסום התייחס לסוגיה וטען שאנשים לא עושים קישור בין המותג לווירוס. לדבריו, הקשר בין בירה קורונה לנגיף הקורונה הוא כמו הקשר בין בירה מכבי למכבי תל אביב. אם יש השפעה, היא עשויה להיות יותר בהגברת המודעות לשם המותג.
"אם עד כה היה מישהו שלא שמע על בירה קורונה, הוא לבטח ישמע עכשיו, נוכח מבול ההגיגים על הבירה והווירוס. חוץ מהדמיון בשם, אני לא חושב שאנשים שיעשו את ההקשר או ימנעו מלשתות קורונה. כמובן שתמיד נמצא בשוליים את המיעוט ההזוי שיגידו שהמגיפה היא מהלך שיווקי של המתחרים של בירה קורונה. האם הייתה ירידה בצריכת בשר לבן, קוטלי חזיר ובייקון בעולם בעקבות שפעת החזירים שהשתוללה בעולם לפני כמה שנים? כמובן שלא".
לשאלה מה ההשפעה על המותג בארץ נמסר לנו מתימקו בירה, יבואנית קורונה לישראל: "הקהל של קורונה מספיק אינטליגנטי להבדיל בין בירה לווירוס. אנחנו לא מרגישים כל השפעה ונהנים עם כולם מההומור ברשת".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו