האלוף חליווה: "לישראל ההגנה האקטיבית הטובה ביותר על כדור הארץ"

האלוף אהרון חליווה, דיבר בכנס של ה-INSS, והתייחס למתיחות הביטחונית לאחר פרסום תוכנית המאה • "לישראל ההגנה האקטיבית הטובה ביותר"

כיפת ברזל בדרום, ארכיון, צילום: יהודה פרץ

ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף אהרון חליווה אמר היום (חמישי) כי "לצה"ל ולישראל יש את ההגנה האקטיבית הטובה ביותר על כדור הארץ". 

חליווה, שדיבר בכנס הסיכום השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), הוסיף: "המענה שישראל יכולה לתת לאיומים כמו טילי שיוט טוב מזה שהיה בסעודיה. אני ממליץ לאויבים שלנו לא לבחון אותנו".

חליווה התייחס למתיחות מול איראן: "הפרסים המציאו את 'השח' אבל אני פגשתי יהודים שיודעים לעשות מט. צה''ל ממשיך בכל השנה האחרונה למנוע התבססות איראנית במרחב. אנחנו נאבקים בשש חזיתות פלוס אחת שהיא איראן, אלו חזיתות שאנחנו מסתכלים עליהן כל יום ובעיקר בלילות. 

"המערכה שבין המלחמות תימשך. השחקן הרוסי מאד משמעותי בזירה. יש כאן שני אירועים עם פוטנציאל לתפנית אסטרטגית -סיכול סולימאני ותוכנית המאה. אלו אירועים משמעותיים. אם היית שואל אותי שבע לפני חיסול סולימאני אם אני חושב שארה''ב תעשה זאת הייתי אומר שלא. אם נידרש להפעיל כח נעשה את זה מהיר ומדוייק ונבהיר לצד השני את יחסי הכוחות". 

האלוף אהרון חליווה בכנס ה-INSS
 

האלוף התייחס למתיחות הביטחונית מול הפלשתינים לאחר פרסום תוכנית טראמפ והאפשרות לסיפוח: "כל החלטה של הדרג המדיני צהל יידע לספק ביטחון לישראל. אנחנו ערוכים גם בלי מתווה טראמפ להתפרצות אלימה בכל הגזרות. 
תגברנו במספר גדודים את הכוחות באיוש וגם בעזה. נדע להפעיל את הכוחות בהתאם".

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר