מהפכת הפרוטאין מגיעה לראשונה לעולם החטיפים המלוחים: חברת "מאיר בייגל" הישראלית משיקה חידוש עולמי שהינו בייגלה אפוי עשיר בחלבון טבעי.
מדובר בבייגלה עם ערך מוסף, בייגלה פרו אפוי עם 17 גרם חלבון ל-100 גרם. החטיפים האפויים מכילים 52% קמחי קטניות ו-10 גרם סיבים תזונתיים. בחופן בייגלה פרו המכיל כ-20 יחידות יש 5 גרם חלבון, 3 גרם סיבים תזונתיים וכ-120 קלוריות. בנוסף, משיקה החברה אריזה חכמה לסגירה חוזרת, כשההשקעה הכוללת במהלך נאמדת בכ-12 מיליון שקלים.
הסדרה כוללת שלושה מוצרים, בייגלה פרו שמיניות מלח, שטוח'לה פרו מלח ושטוחל'ה פרו ברביקיו ב-11.90 שקלים ל-170 גרם. במהלך חודש ינואר יוצע המוצר במחיר היכרות של 8.90 שקלים. אנחנו טעמנו את הטעמים החדשים, שהם הצלחה גדולה בעינינו. הפייבוריט שלנו הוא השטוחל'ה פרו. כל החטיפים טעימים וממכרים, גם הילדים אהבו מאד וביקשו עוד.
לדברי גלעד זילברברג, מנכ"ל ובעלים של מאיר בייגל, "יש מוצרים מסוימים בחנויות דליקטסים בעולם במחירים גבוהים, ואנחנו משיקים את הבייגלה הפרוטאיני הראשון ברשתות הגדולות. אנחנו מייצאים לארה"ב, קנדה , אוסטרליה, יפן ונייצא גם את המוצרים הללו. אנחנו פונים לשווקים מתקדמים, שמחפשים מוצרים עם ערך מוסף. הצרכן הוא מודרני יותר והוא מחפש מוצרים שמתאימים לתזונה עכשווית. החשיבה הייתה להביא חטיף נגיש לכל אחד, למי שמתאמן ולהורים שרוצים לקנות לילדים שלהם חטיף יותר מזין".
"הקטגוריה של הבייגלה היא שמרנית ומנומנמת", מוסיף זילברגרג. "החלטנו להעיר את הקטגוריה. זה דרש ציוד חדש, עבודת פיתוח אינטנסיבית וסיוע מרשות החדשנות שעזרה לנו לפתח את המוצר. מדובר בחטיפים שהם יותר בריאים בעולם האפייה. זיהינו את טרנד החלבון מהצומח, ושם הגדרנו מטרות, לפיהם אנחנו רוצים להגיע לחטיף אפוי עם רמת חלבון גבוהה, עם כמות סיבים גבוהה ורמת שומן נמוכה. היה פה אתגר גדול כי קטניות זה לא חומר גלם טעים, להבדיל מחיטה, ולכן חטיפי חלבון הם עתירי שומן".
מחיר המוצר החדש יהיה יקר יותר ממוצר הבייגלה הרגיל של החברה. בנוגע לכך אומר זילברברג כי, "בסוף היום, צריך להבין שאנחנו מייצרים בישראל. התעשייה לא יכולה להיות יצרנית של מוצרים זולים כי העלויות התייקרו בצורה משמעותית בעשור האחרון. בנוסף, הרגולציה הופכת להיות הרבה יותר כבדה".
לדבריו, "אנחנו לא קובעים את המחיר לצרכן, אלא הקמעונאי קובע. מהניסיון שלנו, המחיר הממוצע יעמוד על 10 שקלים בממוצע בעולם המבצעים ל-170 גרם לעומת כ-315 גרם במוצר רגיל. בארצות הברית אנחנו מאד אטרקטיביים, ומוכרים שם את המוצרים במחיר יקר יותר, 3.99 דולר לפני מע"מ עם אותה תכולה. זה עולה עם מס 4.5 דולר, כ-16.5 שקלים. באריזה יש שש מנות, כאשר מנה נחשבת ל-28 גרם. בתוך כל שקית יש 30 גרם פרוטאין. קטניות זה חומר גלם מאד יקר וגם התבלינים יקרים יותר".
לפי התקנות החדשות, מוצר זה מסומן באדום בשל שומן רווי. "רמת הסימון בישראל קובעת כמות של 500 מ"ג נתרן, בדיוק כמו כמות רמת המלח בלחמים שלנו, ומלח לא מוגדר כמוצר מלוח. אנחנו הובלנו במשך שנים את הורדת הנתרן בישראל על ידי טכנולוגיה ונמשיך תמיד לעשות מוצר יותר מזין ויותר טעים", הוא קובע.
את המהלך מובילים בחברה יחד עם הדיאטנית הקלינית והפיזיולוגית (M.Sc) יעל דרור. לדבריה, "מחקרים מראים שאוכלוסיית העולם זקוקה ליותר חלבון צמחי. גוף האדם מתקשה לספוג ביעילות את החלבון מהצומח, ועל מנת לספוג אותו אנחנו צריכים לעשות שילובים של כמה סוגים מהצומח. דגנים יחד עם קטניות יתנו חלבון מלא כי כל אחד בנפרד לא יכול להיספג ביעילות. מוצר זה לא מועשר בחלבון מוסף, אלא מדובר בחלבון שיש בחומרי הגלם עצמם, מהעדשים ומהשעועית. הקטניות מהוות 52% מהבייגלה, לקחת את הבריאות ולהפוך אותה לזמינה וטעימה זו החדשנות".
