המתיחות עם איראן: ארה"ב מתגברת כוחות

גורמים במשרד ההגנה האמריקני אישרו ל"פוקס ניוז" כי המפציצים בדרכם לנקודה דרומית לרפובליקה האסלאמית • כלי הטיס עשויים לשאת פצצות גרעין

מטוס מפציץ מסוג B-52 של חיל האוויר האמריקני // צילום: אי.פי // מטוס מפציץ מסוג B-52 של חיל האוויר האמריקני // צילום: אי.פי

חיל האוויר האמריקני שלח שישה מטוסים מפציצים מסוג B-52 לבסיס באי דייגו גרסיה שבאוקיינוס ההודי, במטרה להגביר את רף האיום מול איראן לאחר חיסול מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, ולאור התגברות המתיחות, כך אישרו הלילה (שלישי) בכירים במשרד ההגנה לרשת "פוקס ניוז".

המהלך שאושר על ידי הפנטגון, שרשת סי.אן.אן דיווחה עליו לראשונה, הוא האחרון בשורת מאמצים של גורמים בצבא ארצות הברית לתגבור את מערך הכוחות שלהם באזור המזרח התיכון. זאת, לאחר שגדודי חיזבאללה בעיראק, אחד מארגוני חשד-שעבי הפרו-איראני, רמזו כי יבצעו פיגוע תגמול כנקמה על חיסול סולימאני. 

עוד בנושא

מזכיר ההגנה האמריקני הבהיר: "ארה"ב לא נסוגה מעיראק"

ההערכה בישראל: "ייקח זמן עד שאיראן תגיב"

לפי הדיווחים, המפציצים זוהו ביציאתם מבסיס חיל האוויר האמריקני בלואיזיאנה שבארצות הברית לאי דייגו גרסיה, שנמצא 2,300 מיילים מדרום לנקודה הדרומית ביותר באיראן.

כל כלי טיס מסוג זה, כולל שמונה מנועים והוא נועד לשאת מטען גדול של כלי נשק, בהם טילי שיוט, פצצות קונבנציונאליות, פצצות מונחות לייזר ואף פצצות אטומיות. 

במאי 2019 נשלחו מפציצי B-52 לקטאר, אך הם עזבו לפני כמה חודשים. כך לפי גורם במשרד ההגנה ששוחח עם "פוקס ניוז". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר