הלך לעולמו הזמר והשחקן הרב מרדכי "פופיק" ארנון

הרב מרדכי "פופיק" ארנון נפטר היום כשהוא בן 78 • פופיק ליווה את אריק איינשטיין ואורי זוהר בימי "לול" והמציא את עצמו מחדש כגורו הבריאות של המגזר

הרב מרדכי (פופיק) ארנון // צילום: עופר חן

בשורה עצובה לעולם התרבות הישראלי. היום (שישי) נפטר הזמר והשחקן הרב מרדכי "פופיק" ארנון כשהוא בן 78. ארנון התפרסם במיוחד כחלק מ"שלישיית התאומים", יחד עם אושיק לוי וחנן גולדבלט. הרב ארנון, היה מהאנשים שליוו את אריק איינשטיין ואורי זוהר בימי "לול" העליזים ונחשב לאדם שהמציא את עצמו מחדש כגורו הבריאות של המגזר.

ארנון נולד בארנון נולד ב-23 באפריל בשנת 1941, במושב נחלת יהודה שמצפון לראשון לציון ולמד בבית הספר החקלאי כדורי, שם הודבק לו הכינוי "פופיק", בשל קומתו הנמוכה. ארנון היה אחד מכוכבי הבידור של ישראל בשנות השישים ובתחילת השבעים. הוא השתתף בסרטי הפולחן "מציצים" ו-"שבלול", שר בשלישיית "התאומים" (לצד חנן גולדבלט ואושיק לוי) ובילה בחברת מיטב אנשי הבוהמה התל־אביבית, ובעיקר מי שנודעו כ"חבורת לול" - אורי זוהר, אריק איינשטיין וחבריהם.

 

בימי הזוהר. הלהיט הזכור ביותר שלו הוא "בלדה בין כוכבים" // צילום באדיבות משפ' מרדכי נבון

 

לפני הקמת השלישייה, שיחק בסרטים מוכרים ומצליחים, בהם "סאלח שבתי" ו-"שני קוני למל". לאחר פירוק השלישייה המשיך בקריירה קולנועית קצרה והשתתף בסרטים "שבלול" ו"מציצים". זמן קצר לאחר מכן חזר בתשובה.

 

אחד מלהיטיה הגדולים של שלישיית התאומים היה "אני אוהב אותך". כמו כן, השלישייה היתה ידועה בגרסאות עבריות מצליחות מאוד ללהיטים גדולים מחו"ל של אותם הימים, בין היתר של להקת הטרמלוס ולשאנסונים צרפתיים. בנוסף, היו גם הצגות ומערכונים שהעלתה השלישייה שזכו להצלחה רבה בשנות ה-60 של המאה הקודמת. השלישייה התפרקה בשל משיכה של כל אחד מחבריה לכיוונים עצמאיים. לאחר פירוק השלישייה, ארנון שיחק במחזמר המצליח "קזבלן" ופיתח קריירת סולו.


ב"שלישיית התאומים". "ממש לא חשבתי שיש לי על מה לכפר"

צילום: עופר חן

לפני ארבעים שנה חזר בתשובה, והיה לאחד מראשוני הסלבס שעברו את המהפך הקיצוני באורח חייהם, והפך לחרדי ליטאי. מאוחר יותר עבר "חזרה בתשובה שנייה", במילותיו שלו, והפך למטיף נלהב לאורח חיים בריא.

בריאיון ל-ישראל השבוע" משנת 2017 סיפר ארנון על חזרתו השנייה בתשובה: "שתי החזרות בתשובה שלי הן שני קווים מקבילים. בראשונה, חזרתי לתורה ולמצוות כמו שהקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו. בשנייה חזרתי לחיות בריא, גם זה מצב שהקדוש ברוך הוא באמת רוצה שנחיה. שנישן בחושך, שנאכל ירקות, שנשמור על הגוף שלנו. את שתי החזרות אני אוהב מאוד. שתיהן הן מהפך משמעותי בחיים".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר