הגבלות חדשות על כלים זעירים בת"א // צילום: יהושע יוסף

הסדרת פעילות הקורקינטים בת"א עולה מדרגה

עיריית ת"א תכניס לתוקף תקנות חדשות להצבת כלים זעירים שיתופיים להשכרה בעיר • בין התקנות: הצבת מספר זיהוי לכל קורקינט ודרישה לחניות ייעודיות

דרישות נוספות בהיתרים להצבת כלים זעירים שיתופיים להשכרה ברחבי העיר תל אביב, ייכנסו לתוקפן החל ממחר (רביעי), 1 בינואר 2020. בין הדרישות החדשות, שיהוו תנאי להיתר, תיכלל דרישה להתקנת מספרי זיהוי לכל כלי חשמלי המוצב במרחב הציבורי, וכן דרישה להצבת הכלים בתאי חניה ייעודיים במקומות מסוימים בעיר.

כמו כן, בימים אלה הוקמה באגף הפיקוח העירוני יחידת אכיפה ייעודית אשר תתמקד ברכיבה אסורה במדרכה ובשבילים השמורים להולכי רגל.

כאמור, כחלק מתנאי ההיתר להצבת כלים זעירים להשכרה במרחב הציבורי, נדרש בעל ההיתר להתקין מספר זיהוי לכל כלי חשמלי המוצב על ידו בעיר. מהעירייה נמסר כי היא "תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה לתפיסה וסילוק כלים שיתופיים אשר ימצאו ללא מספר זיהוי ברחבי העיר. 

בנוסף, ועל מנת למגר את תופעת הרכיבה על המדרכות, תאפשר העירייה לציבור הרחב לצלם באמצעות אפליקציית 106 כלים שיתופיים אשר נוסעים על המדרכות ולשלוח את התמונה, בצירוף נקודת ציון גאוגרפית וחתימת זמן למוקד העירוני. 

החברות להן ניתנו היתרים להצבת כלים זעירים להשכרה במרחב הציבורי (בירד, ווינד וליים), התחייבו להפעיל סנקציות כנגד משתמשים שיתועדו רוכבים על המדרכות בניגוד לחוק, לפי הפירוט הבא: תחילה יקבל הרוכב אזהרה, בפעם השנייה ייחסם למשך חודשיים מהשירות, ואם העבירה על החוק חוזרת על עצמה ייחסם למשך שנה מהשירות.  

עוד בנושא:

בשורה לרוכבי הקורקינטים החשמליים

עוד הגבלות על קורקינטים בת"א

רוכבת קורקינט נפצעה קשה בת"א

במקביל, העירייה הרחיבה את האזורים בהם נאסרה חניית כלים זעירים מחוץ לתאי חניה ייעודיים שנקבעו לטובת העניין. בנוסף לכ-220 תאי החנייה הייעודיים שכבר סומנו, עוד כ-180 תאי חנייה סומנו דרומית לבוגרשוב. באזורים אלו לא תתאפשר סיום נסיעה ונעילת הכלים מחוץ לתאים.

במקביל, העירייה ממשיכה עם פעילות המוגברת שהיא מנהיגה בשנה האחרונה, ותקים יחידה ייעודית בפיקוח העירוני לטיפול בנושא שתכלול 22 פקחים. מתחילת שנת 2019 חולקו כ-21,000 דוחות בגין רכיבה אסורה במדרכה. 

העירייה הרחיבה את האזורים בהם נאסרה חניית כלים זעירים מחוץ לתאי חניה ייעודיים // צילום: עיריית ת"א

מהעירייה נמסר כי "האכיפה וההסדרה מבקשות לייצר איזון נכון בין הצורך בשמירה על הסדר במרחב הציבורי ושמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך מחד לבין הביקוש והיתרונות שבאמצעי התחבורה השיתופיים מאידך".

מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה מסרה:"המדיניות העירונית היא להחזיר את המדרכות להולכי הרגל, לייצר תרבות רכיבה בטוחה, למתן ולהאט את תנועת הרכבים בעיר. במקביל נמשיך לפעול מול הכנסת ומשרד התחבורה על מנת לקדם חקיקה ארצית, שתחייב את כלל האופניים והקורקינטים, פרטיים ומסחריים כאחד, בהתקנת מספר רישוי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו