סיון קליין בפוסט מקומם: "הרגשתי שנכנסים לי לתחתונים"

בעקבות הפוסט של עדי הימלבלוי, חשפה סיון קליין סיפור דומה על היחס שקיבלה לאחר לידתה הראשונה • "אפס כבוד לאישה שילדה, על זה לאבד עבודה?"

צילום: קוקו // סיון קליין

הידיעה כי עדי הימלבלוי תוחלף על ידי רוסלנה רודינה בקמפיין אופנה, ידיעה יחסית שולית לכל דבר ועניין, הובילה ביממה האחרונה לחשיפה של סיפור מעניין ומקומם, על התחושה שמקבלות נשים בנוגע לגופן לאחר לידה.

בפוסט ארוך שהעלתה עדי הימלבלוי בת ה-35 היא ציינה שהיתה אמורה להמשיך להצטלם לקמפיין כעבור מספר ימים לאחר הלידה, אך בעקבות סיבוכים רפואיים במהלכה לא יכלה להתאמן ולחזור לעצמה כפי שרצתה. "מצאתי את עצמי במרדף אחרי הגוף המושלם - במרדף אחרי טשטוש הלידה... הבנתי גם שאני לא נמצאת לבד במרדף הזה...", כתבה הדוגמנית. "הנזק הכי גרוע הוא שכבר החברה מסביב מצפה שאישה אחרי לידה תחזור לעשות הכל כאילו כלום לא קרה. רף הציפיות לא אנושי". הימלבלוי הוסיפה שהחליטה לשחרר ולתת לגופה להחלים, ככל שיידרש. 

הדוגמנית והשחקנית זכתה לגל של תגובות אוהדות בנוגעות לחשיפה שלה, בין היתר מנשים דוגמת יובל שרף, יעל גולדמן, דנה גרוצקי, לירון ויצמן. אפילו רודינה עצמה, שכאמור החליפה את הימלבלוי, הגיבה לפוסט הנרגש וכתבה: "כל מילה בסלע! מעריכה מאוד ואוהבת".


View this post on Instagram

״החיים זה מה שקורה בזמן שאתה עסוק בלתכנן תוכניות אחרות״ ג’ון לנון. אז אחרי סופש מלא בשאלות ומבול טלפונים המומים של מה קרה, איך קרה ואיך זה שעוד שבוע את לא בצילומים? הבנתי שאין מנוס מחפירה כיאה לאינסטוש. אז נכון שהייתי אמורה לצלם קמפיין להלבשה תחתונה בעוד מספר ימים- חודשיים אחרי הלידה. זו היתה התוכנית. אבל כמו שלנון אמר.. לחיים חיים משל עצמם ומי יכול להתווכח עם לנון. אחרי סיבוכים רפואיים בעקבות הלידה, לא יכולתי להתאמן כמו שרציתי ולחזור לעצמי. מצאתי את עצמי במרדף אחרי הגוף המושלם- במרדף אחרי טשטוש הלידה. לאט לאט הבנתי שאני נמצאת בתוך לופ של אחיזה בתוך גוף מותש. הבנתי גם שאני לא נמצאת לבד במרדף הזה. הנזק האמיתי הוא לא רק הגבול שאנחנו מותחות ומותחות במחשבה שהכל אפשרי כי ככה ראינו במדיות, הנזק הכי גרוע הוא שכבר החברה מסביב מצפה שאישה אחרי לידה תחזור לעשות הכל כאילו כלום לא קרה. רף הציפיות לא אנושי. החלטתי לשחרר את האחיזה ברף הצפיות הלא אנושי הזה מעצמי ומהקולות מסביב שלוחצים, ובחרתי לקחת את השליטה על הגוף שלי. לתת לו את הזמן שלו להחלים, להיות סלחנית כלפיו - כי הוא כל מה שיש לי ובתקווה שיש לנו עוד הרבה שנים ביחד. מהמקום השלם הזה (והלא מושלם), אני מאחלת לכולן הקשבה ושחרור מאחיזות מיותרות. להקשיב ולסלוח לגוף שלכן ולקבל את השוני. להבין שכל גוף שונה, שיש מי שיכולה לחזור לשגרה גם יומיים אחרי לידה ויש מי שצריכה את הזמן שלה. לא ליפול ללחץ הסביבתי לקצר את זמן המנוחה שלך - בשביל זה יש חופשת לידה. נצלי אותה לאהבת חינם שבך לעצמך.

A post shared by Adi Himelbloy (@adihimelbloy) on

Dec 22, 2019 at 1:04am PST

מי שעוד הגיבה לפוסט הייתה המגישה והדוגמנית סיון קליין, אך היא עשתה זאת בפוסט משלה, בו חשפה סיפור מחוויית הפוסט לידה שלה: "גם אני הצטלמתי לפמינה. חורף 2015. צילומים יפים יפים. הכל היה נראה כמו תחילתה של ידידות מופלאה מלאת תחרה. קצת אחרי הצילומים גיליתי שאני בהריון, לראשונה בחיי. כמה חודשים אחרי הצילומים, כשכל העולם ואשתו כבר יודעים שאני בהיריון, באה דרישה מחברת פמינה שאעשה יום צילום. לצורכי יחסי ציבור כמובן". 

קליין הבהירה בפוסט: "זה לא היה בתוכניות. לא דובר. לא הוסכם. היו כבר חומרים נהדרים. לא היה צריך חדשים. אבל בטן הריונית והלבשה תחתונה מביאים פינס לסט (היי גיא). הרגשתי שנכנסים לי לתחתונים. סליחה על משחק המילים. אבל גם דוגמנית מנוסה, לא מרגישה בנוח לעמוד עם בטן טרייה מול צלמים וכתבים - בחזייה, תחתונים ו-15 קילוגרמים נוספים. אז סירבתי. ואיבדתי את הקמפיין. לטובת עדי הימלבלוי אגב, שעשתה עבודה מדהימה עם סוף דומה".

"מה שמרתיח אותי בסיפור, זה כל אותן נשות שיווק שמקבלות את ההחלטות האלה (כן, כן, זו הייתה אישה)", הוסיפה. "אפס רגישות. אפס כבוד לאותה אישה שילדה רק לפני חודש... הרי אפשר להצטלם ללא יח"צ על הסט. אפשר להוציא צילומים מוקפדים מהסטודיו כפי שנוהגים בכל כך הרבה מותגי הלבשה תחתונה בעולם. אפשר להביא דוגמנית נוספת שתחזק אם צריך... איפה הכוח הנשי במקומות שבהם הוא יכול באמת להשפיע?... פאקינג חודש אחרי לידה... על זה לאבד עבודה? זה לא הגיוני...".

מחברת פמינה נמסר בתגובה: "חברת פמינה הינה חברה נשית שמקדשת את הנשים ואת הגוף הנשי. החברה פועלות משנת 1960 ו-90% מהעובדים בה הינן נשים בכל צורה וגיל לרבות נשים בהיריון. לפני לידה ואחרי לידה. כמו כן, פרזנטורית לאורך השנים הצטלמו לפני, בזמן ואחרי היריון. כך צולמה עדי בחודש חמישי להיריון בקמפיין האחרון וליאל דניר שבחרה להצטלם שבועיים אחרי לידה כי הרגישה בנוח. פמינה מכבדת כל בקשה, כפי שכיבדה עתה את בקשת עדי שלא להצטלם מסיבות בריאותיות (וזאת לאחר שהצילומים נדחו בחודש מהמועד הרגיל כדי שתוכל להרגיש טוב יותר). פמינה לא דורשת מאף דוגמנית להצטלם. יש לנו מאז ומתמיד יום צילום חורף ויום צילום קיץ ואם מישהי לא מרגישה בנוח לא צילמנו וצר לנו שמנסים לצייר אותנו אחרת. חברת פמינה רואה בראש מעיניה את האישה והכוח הנשי והינה בין חברות ההלבשה הטובות בישראל. סיום ההתקשרות עם עדי נעשה ברוח טובה בין הצדדים. אנו מאחלים חג חנוכה שמח לכל עם ישראל".

הסוכנת של הימלבלוי זוהר יעקובסון, הגיבה אף היא: "בשש עונות של עבודה משותפת עם חברת פמינה חווינו עבודה מקצועית יצירתית ונעימה. היו קמפיינים מוצלחים ויפיפיים. אנחנו מודים לחברת פמינה ומאחלים להם הצלחה בהמשך הדרך".


View this post on Instagram

גם אני הצטלמתי לפמינה. חורף 2015. צילומים יפים יפים. הכל היה נראה כמו תחילתה של ידידות מופלאה מלאת תחרה. קצת אחרי הצילומים גיליתי שאני בהריון, לראשונה בחיי. שמחה והתרגשות התחלפו בבטן מלאה, לאו דווקא מהסיבות הנכונות. כמה חודשים אחרי הצילומים, כשכל העולם ואשתו כבר יודעים שאני בהריון, באה דרישה מחברת פמינה שאעשה יום צילום. לצורכי יחסי ציבור כמובן. זה לא היה בתוכניות. לא דובר. לא הוסכם. היו כבר חומרים נהדרים. לא היה צריך חדשים. אבל בטן הריונית והלבשה תחתונה מביאים פינס לסט (היי גיא). הרגשתי שנכנסים לי לתחתונים. סליחה על משחק המילים. אבל גם דוגמנית מנוסה, לא מרגישה בנוח לעמוד עם בטן טריה מול צלמים וכתבים- בחזיה, תחתונים ו15 קילוגרמים נוספים. אז סירבתי. ואיבדתי את הקמפיין. לטובת עדי הימלבלוי אגב, שעשתה עבודה מדהימה עם סוף דומה. מה שמרתיח אותי בסיפור, זה כל אותן נשות שיווק שמקבלות את ההחלטות האלה (כן כן זו היתה אישה). אפס רגישות. אפס כבוד לאותה אישה שילדה רק לפני חודש ושירתה את המותג שלכם ככ יפה. הרי אפשר להצטלם ללא יחצ על הסט. אפשר להוציא צילומים מוקפדים מהסטודיו כפי שנוהגים בכל כך הרבה מותגי הלבשה תחתונה בעולם. אפשר להביא דוגמנית נוספת שתחזק אם צריך. בגדול, וזה העניין- אפשר לחזק. לא להחליש. איפה הכוח הנשי במקומות שבהם הוא יכול באמת להשפיע? לשנות. לעשות טוב. לפעול בהגינות. ברגישות. פאקינג חודש אחרי לידה. משכב לידה. חופשת לידה. על זה לאבד עבודה? זה לא הגיוני. ואין לי נחמה בכך שמי שפיטרה היום, תפוטר מחר. קארמה היא חוף. מקווה שנגיע יום אחד לחוף מבטחים. @adihimelbloy

A post shared by Sivan Klein (@sivan_klein) on

Dec 22, 2019 at 11:06pm PST

2010-2019 | מסכמים עשור:

• תוכניות הטלוויזיה המביכות של העשור

• אלבומי העשור של כתבי "ישראל היום"

• עידן הבינג': הסדרות הגדולות של העשור

• סיפורי האהבה הגדולים של העשור

• בחנו את עצמכם: מה לא קרה?

• 20 הסרטים הגדולים של העשור

• כל התרבות, הרכילות והבידור - עכשיו באינסטגרם!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר