מוסלמית הגנה על יהודים מאנטישמיות

התקרית התרחשה ברכבת התחתית בלונדון, כשגבר נטפל לבני משפחה והקריא להם בהתרסה קטעים מהברית החדשה • הנוסעת התעמתה איתו • צפו בתיעוד

בוטלה שביתת הרכבות בלונדון, צילום: עמי שומן

תקריות אנטישמיות הולכות ונפוצות בבריטניה, כך היה גם במקרה של משפחה יהודית שנסעה ברכבת התחתית בלונדון בשישי האחרון. אלא שהפעם, מי שנחלץ לעזרתם הייתה דווקא נוסעת מוסלמית, שנכחה בקרון הרכבת - ולא עמדה מנגד. 

הרגעים המטרידים תועדו בסרטון וידאו שפורסם בכלי התקשורת בבריטניה. בתיעוד נראה גבר אנטישמי, שהקריא ציטוטים מהברית החדשה נגד היהודים לאוזני בני המשפחה, בהם ילדים קטנים. 

הגבר צעק לעבר הילדים המפוחדים, כשמי שנראה כאביהם מניח יד על כתפם ודוחק בהם להתעלם ממנו. מיד לאחר מכן, נוסע הפריע לגבר שקילל אותו בתגובה. הגבר האנטישמי גם דרש להפסיק לתעד אותו ואיים להכות את הצלם בפניו. 

באותו שלב, נוסעת מוסלמית שנכחה בקרון הרכבת הגנה על המשפחה והתעמתה עם הגבר. "יאללה בנאדם, מדובר בילדים", קראה לו. בעקבות כך, הגבר האנטישמי פנה אליה והאשים את היהודים בהמצאת הסחר בעבדים. הוא הוסיף: "האנשים האלה הם מתחזים שמנסים לדרוש את הירושה שלנו". 

בתגובה, האישה המוסלמית ניסתה להרגיע אותו, אבל הוא צעק לעברה: "האם אכפת לך מהעם שלך? ולמה את לובשת מכנסיים? אסור לך ללבוש אותם. את אפילו לא עוקבת אחר 'החרא' שלך".

בעקבות התקרית, המשטרה הבריטית פתחה בחקירה ופנתה לציבור לקבלת מידע על החשוד. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר