סטיב מאדן בביקור בזק בישראל

מעצב הנעליים היהודי-אמריקני המפורסם, סטיב מאדן, הגיע לתל אביב והתעורר לקולות האזעקה • בדקנו מה הוא חושב על האופנה הישראלית

צילום: רפי דלויה // לא חשש מהאזעקות. סטיב מאדן ביפו

במסגרת מסע עולמי לציון 30 שנה למותג סטיב מאדן ולרגל השותפות בת השנה בחברת "סטיב מאדן ישראל", הגיע מעצב הנעליים סטיב מאדן לביקור בזק בן יומיים בישראל .

המצב הביטחוני בישראל במהלך שהותו במלון סטאי ביפו לא גרם לו למהר ולהמריא במטוסו הפרטי עם פמלייתו. להיפך, הוא בחר להישאר כמתוכנן. על האזעקה שתפסה אותו במלון ביום שלישי אומר מאדן, "שאבתי את הכוחות מהישראלים האמיצים. חשבתי על הסיטואציה הזו וראיתי איך אתם מתנהגים בקור רוח ומנסים לשמור על שגרת חיים וזה הדהים אותי. אם רקטה היתה נופלת בניו יורק כולם היו בחרדה וממש לא רגועים".

נעל הפלטפורמה האייקונית

מאדן, יהודי אמריקני בן 61, עומד מאחורי מותג שנושא את שמו. מלבד עיצוב נעליים ותיקים, המותג התפתח לחברת לייף סטייל שמעצבת ומייצרת מוצרים תחת מותגים פרטיים עבור קמעונאים שונים. החברה מפעילה מעל 226 חנויות קמעונאיות ב-70 מדינות, ביניהן גם ישראל. בבעלות החברה מספר מותגים כמו אן קליין, קייט ספייד, Superga ו-DKNY. 

סטיב מאדן, אד רוזנפלד, רוני הרדי ויעקב פרץ // צילום: רפי דלויה

לראיון הוא בחר ללבוש טישרט ומכנסי ג'ינס עם מוקסינים. הוא חובש כובע בייסבול, שהפך לסימן ההיכר שלו, ומלא חיים והתלהבות. הוא החל את דרכו בשנות העשרים לחייו כמוכר בחנות נעליים של ישראלים במנהטן והתאהב בעיצוב ובייצור נעלי נשים. בשנת 1990, עם סכום של כ- 1,100 דולר בבנק, הוא אזר אומץ ופתח מפעל בקווינס לייצור נעלים אופנתיות במחיר תחרותי. 

הוא זכה לתהודה כשהחזיר לאופנה את נעל הפלטפורמה בהשראת כוכבי הרוק משנות ה-70, שהפכו לסימן ההיכר של המותג. גם היום מאדן לא נח על זרי הדפנה. "אני תמיד מסתכל לראות מה אנשים נועלים, לא משנה איפה אני נמצא ובאיזו מדינה. אני מקבל את הרעיונות וההשראה שלי מהרגליים על המדרכה", הוא אומר. 

סטיב מאדן. קולקציית חורף // צילום: יח"צ חו"ל 

מה הטרנד המעניין ביותר בקולקציית חורף 2019 הקרובה?

"תרבות המערבונים של אמריקה, הקאובויז. נעליים ומגפיים עם נוכחות. יש מגפי בוקרים בצבע לבן. זו אומנם לא הפעם הראשונה, אבל כבר הרבה זמן שלא נעשה שימוש בצבע הזה במגפיים".

מה הישראלים אוהבים?

"לדעתי הטעם של הישראלים מאוד דומה לטעם של קהל הלקוחות בניו יורק מבחינת חדשנות, או במיאמי, כי שם מזג האוויר חם כמו בישראל. מאחר שבישראל יש הרבה ימי שמש, ההעדפה היא לסנדלים".

מאמין בשוק הישראלי // צילום: יח"צ חו"ל

מאדן מאמין בשוק הישראלי, בשנה האחרונה אף הרחיב את עסקיו בישראל, והכניס את המותג בפלטפורמה של חנויות עצמאיות בלעדיות למותג. שותפיו בבעלות "סטיב מאדן ישראל" הם אנשי העסקים יעקב פרץ, רוני הרדי ושלום מוליוב. לפני פחות משנה נפתחה חנות הדגל בקניון רמת אביב כשהקונספט העיצובי של החנויות זהה למתכונת האמריקאית. 

בשנה האחרונה נפתחו שלושה סניפים, בקריון בקריות, בקניון הדר בירושלים וחנות outlet בהרצליה. במהלך 2020 צפויות להיות כ-25 חנויות ברחבי הארץ.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר