סיור וירטואלי במשרדים ובדירות: הדור הבא של חיפוש נכסים

חיפוש נכסי נדל"ן הוא כיום תחום מפותח ביותר הן בארץ והן בשאר העולם המערבי. אתרים שונים באינטרנט, כמו גם פלטפורמות משמעותיות נוספות, מקשרים כולם בין שוק המוכרים והמשכירים לבין שוק הקונים והשוכרים, וכמה מהאתרים המרכזים פעילות זו הפכו בעשור או שניים האחרונים לאתרי ענק בהם עוברים מדי יום אלפי ומיליוני גולשים

צילום: //

בשיתוף ברק רום

בעוד תחום זה של חיפוש נכסים למכירה ולהשכרה משתנה ומושפע משמעותית גם מפיתוחים טכנולוגיים  (דוגמת אותם אתרי אינטרנט אשר שינו לחלוטין את האופן בו אנו מחפשים כיום דירה, למשל), מעניין לבחון מהם הפיתוחים האחרונים בתחום וכיצד הם צפויים להשפיע עליו כבר בעתיד הקרוב. אחד המושגים ה”חמים” ביותר כיום בהקשר זה הוא - “סיור וירטואלי”.

shutterstock

מהו סיור וירטואלי במשרדים, דירות ונכסים מסוגים נוספים?

המושג “סיור וירטואלי” אשר הופך שגור ומוכר יותר ויותר משנה לשנה לאחרונה, מתייחס בעצם לכלי הדמיה וירטואלי המאפשר לכל אחד לבצע סיור של ממש בנכס, דרך המחשב. על מנת שהאפשרות של סיור וירטואלי בנכס כלשהו תהיה זמינה, על בעלי הנכס להזמין חברה המתמחה ביצירת הדמיה מסוג זה. אותה חברה מגיעה ומצלמת את הנכס באמצעות טכנולוגיית צילום 360 מתקדמת. לאחר מכן, יכולים המשתתפים באותו סיור וירטואלי לסייר באותו נכס, להיכנס ולצאת מהחדרים, להביט סביבם (מדובר כאמור על סיור וירטואלי 360 מעלות), להתרשם מחלוקת השטח הפנימית של המבנה, מהנוף הנשקף מבעד לכל אחד מהחלונות וכו’.

כלומר, סיור וירטואלי במשרדים, בדירות ובמגוון נכסים נוספים מאפשר למי שמתעניין באותו נכס (דוגמת משקיעים המתעניינים ברכישת דירה מסוימת, בעלי עסק המתעניינים בשטח משרדים מסוים, שוכרים המתעניינים בשכירת דירה וכד’) לסייר ו”להתהלך” בתוך אותו נכס, בלי לקום מכיסא המחשב. איכות הצילום הגבוהה והעובדה כי מדובר בממשק ייעודי ואינטראקטיבי מבטיחה כי הסיור הווירטואלי אכן יהיה אפקטיבי ויציע תועלת זהה וגבוהה יותר מזו שמציעה האפשרות של סיור “רגיל” באותו נכס.

סיור וירטואלי למשרדים, דירות, בתי מלון ועוד – אינספור אפשרויות

בעוד האפשרות של סיור וירטואלי במשרדים בהם מתעניינת חברה מסוימת או בדירה בה מתעניינים משקיעים או שוכרים אלו או אחרים נראות כמו אפשרויות אטרקטיביות ברורות מאליהן, בפועל מתחילים סיורים וירטואליים לשמש למטרות שיווק של מגוון רחב הרבה יותר של נכסים.

לדוגמה, סיור וירטואלי בגני אירועים יכול לחסוך לזוגות או אנשים המתכננים אירוע זמן רב אותו היו מקדישים לסיורים “אמיתיים” בגני אירועים שונים. כך, הם מבצעים את הסיור בנוחות של הבית ובכל זמן נתון, ויכולים לקבל מושג טוב יחסית בנוגע לאותו גן אירועים והאווירה השוררת בו. כמובן שלאחר מכן הם יכולים להגיע גם לסיור רגיל ו”ממשי” באותו גן, אך הסיור הווירטואלי מאפשר לפסול מבעוד מועד אפשרויות רבות בלי לבזבז עליהן זמן.

דוגמה מעניינת נוספת היא סיור וירטואלי בבתי מלון או דירות נופש - בטרם טיסה לחופשה בחו”ל ניתן לראות ו”לסייר” במגוון דירות נופש שונות, להתרשם מהן בצורה מפורטת ולראות בדיוק כיצד נראה הנוף הנשקף מהמרפסת שלהם. כך, יהיו הרבה פחות הפתעות בלתי נעימות כאשר נגיע אל אותה דירת נופש משדה התעופה…

לסיכום, סיור וירטואלי במשרדים, דירות, בתים, גני אירועים ואפילו בתי מלון הופך במהרה לסטנדרט החדש, זה שבעתיד הקרוב יחסית כבר לא נבין כיצד יכולים היינו להתנהל בלעדיו…

בשיתוף ברק רום

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר