צילום: יהושע יוסף // ממשיכים להשתדרג. זארה

לא יוצאים מהתא: הפטנט החדש של זארה

מדדתן בגד במידה לא נכונה ואין לכן כוח לחפש את הפריט הנכון בעצמכן? מכשיר חדש שנכנס לרשת יעשה לכן את החיים קלים

הסיטואציה הבאה מוכרת לכל אדם: אתם נמצאים בתא המדידה, הפריט שבחרתם קטן או גדול עליכם, ואתם נאלצים לצאת מהתא ולעכב את כל התור, או מצד שני לחכות במשך זמן לא מבוטל שיחפשו לכם את הפריט במחסן. ובכן, הימים הללו נגמרו.

בימים אלה נכנס שירות דיגיטלי חדש לסניפי זארה ישראל. מי שנמצא בתא יכול לבקש מהעובדים שנמצאים בסביבת התא למצוא את הפריט בזמן אמת.

העובדים מצוידים במכשיר חדש שסורק את הפרטים שעל גבי הטיקט. בזמן אמת העובדים מקבלים את הנתונים הבאים: כמה פריטים קיימים באותו סניף, אם יש את הפריט במחסן של החנות ומתי הפריט יגיע לחנות. ברגע שהעובד משדר את הנתונים של הפריט המבוקש, עובד אחר בחנות מקבל את הנתונים ומגיע לתא המדידה עם הפריט המבוקש. כל זאת כמובן ללא שהמודד או המודדת יצטרכו לצאת מהתא ולחפש את הפריט.

מבדיקה שערכנו ביום שישי האחרון, עולה כי התהליך עבר בהצלחה תוך מספר דקות. לאחר שביקשנו פריט במידה שלא הייתה מוצגת על הקולב, המוכרת סרקה את המוצר ומוכרת אחרת הביאה את הפריט מהמחסן תוך מספר דקות. לקוחה אחרת בחנות ביקשה פריט אחר ונמסר לה כי פריט זה לא במלאי בחנות.

יהיה מאתגר לראות כיצד שיטה זו עובדת במכירות סוף העונה של זארה, שאי הסדר בחנות מאתגר במיוחד את הלקוחות והעובדים.

משפרים את החוויה בחנות

הסורק החדש

אין ספק שטכנולוגיה זו באה לאחר שהמכירות באונליין זינקו ונגסו בנתח של החנויות עצמן. הרשתות השונות עובדות על שיפורים טכנולוגיים על מנת להעצים את החוויה של הלקוחות בסניפים. בנוסף, זארה ו-H&M מציעות גם חשבוניות דיגיטליות שמגיעות כהודעת טקסט וכך לא ניתן לאבד אותן. 

לאחרונה, בזארה הבינו כי הם חייבים להיות במשחק האונליין, ויצאו עם אתר ואפליקציה ללקוחות בישראל. היתרון של שירות זה לעומת אתרים בחו"ל הוא שניתן להחליף את הפריט באחד מסניפי זארה או לקבל את הפריט בסניף. המשלוח, אגב, מוצע בחינם למי שקונה מעל 199 שקלים. לקבוצת זארה 7,490 חנויות ברחבי העולם, מתוכן 79 בישראל. שנה שעברה צמחו המכירות של החברה ב-3% ועמדו על 26.1 מיליארד יורו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...