נעים להכיר: מכללת טאותרפיה בהנהלת דוקטור אברהם מזרחי

מכללת טאותרפיה אשר הוקמה בשנת 2012 על ידי דוקטור אברהם מזרחי, משמשת לצורך הכשרת מטפלים לטיפול בהתמכרויות שונות. מכללת טאותרפיה מביאה לתחום הטיפול בהתמכרויות גישה חדשה ויוצאת דופן מאנשים יוצאי דופן.

צילום: //

המכללה הוקמה על ידי דוקטור אברהם מזרחי שבעברו גם הוא היה מכור לסמים קשים, אך הצליח לגייס את תעצומות הנפש ולהיגמל מסמים; מאז שנת 1992 חי חיים נקיים מסמים ומקדיש את חייו לעזרה לאחרים המתמודדים עם התמכרויות לסמים או התמכרויות אחרות. היום במסגרת מכללת טאותרפיה הוא מלמד את כולנו כיצד לטפל בהתמכרויות.

המכללה שהקים מתמקדת בהכשרת מטפלים לצורך טיפול בהתמכרויות והיא נעזרת במומחים אשר הם ברובם מכורים לשעבר אשר הצליחו להיגמל מהתמכרויות והתמקצעו בטיפול בהתמכרויות. בצוות המכללה תוכלו למצוא אנשי מקצוע רבים, ביניהם עובדים סוציאליים, משפטנים, אנשי הייטק ועוד. מכללת טאותרפיה זוכה להצלחה רבה והיא עובדת בשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית בווינגייט.

הגישה של דוקטור מזרחי היא מהפכה של ממש ברוח הטיפול במכורים בישראל. יש כאן שינוי תפיסתי ושינוי אמיתי ברוח האנושית וסיפורי הצלחה שהם בגדר נס של ממש. אנשים שאתמול היו מכורים, מטופלים, נזקקים ונטל של ממש על החברה, פתאום הופכים להיות אנשים אשר עוזרים לאחרים ותורמים לחברה.

מה שמדהים הוא שלא רק מכורים מגיעים ללמוד מהם ולבקש את עזרתם, אלא גם פסיכולוגיים, עובדים סוציאליים, מחנכים ואנשי מקצוע אחרים צמאים לשמוע על ניסיונם, שיטותיהם והצלחתם בטיפול בהתמכרויות –  אלו אשר רק  אתמול טיפלו במכורים מגיעים היום ללמוד מאותם המכורים. מכללת טאותרפיה מטפלת גם בתחלואה כפולה ואלו אשר סבלו מאבחנות פסיכיאטריות שגויות.

מה לומדים במכללת טאותרפיה?

במכללת טאותרפיה תוכלו לרכוש כלים רבים המתמקדים בטיפול בהתמכרויות וצמיחה רוחנית. אלו הם כלים אשר יכולים להיות שימושיים לכל אחד ואחת מכם, עם או בלי התמכרויות.

במכללת טאותרפיה ישנם 3 מסלולים:

המסלול הראשון הוא קורס פסיכותרפיה ממוקדת התמכרויות. זהו מסלול תלת שנתי הכולל לימודי פסיכולוגיה מערבית, לימודי בודהיזם ושיטת 12 הצעדים. כמו כן משולבות בו מדיטציות ייחודיות ושיעורי פסיכודרמה. מסלול זה נחשב למסלול ייחודי שאין כדוגמתו בארץ או בעולם. במסלול זה לומדים יחדיו מכורים לשעבר אשר סבלו מהתמכרויות שונות (אלכוהול, סמים, הימורים, אוכל…). לצד אנשי מקצוע, חלקם עובדים סוציאליים, משפטנים, אנשי הייטק ועוד.

המסלול השני הוא קורס להגברת המודעות. זהו קורס בין 15 מפגשים המתמקד בשיטת 12 הצעדים. זהו קורס מוצלח מאוד אליו מגיעים אנשים מכל מגזרי האוכלוסייה. כאן תוכלו למצוא אנשי שב”ס, מורים, צוותים של כפר איזון, אישפוזית וכל מי שמתעניין בהגברת המודעות. רבים מהמשתתפים הם הורים ובני משפחה של מכורים. זהו קורס מומלץ מאוד אשר יכול לסייע לכל מי שסובל מהרגלי חיים הרסניים.

טאותרפיה דרך חיים רוחנית – כוח של תקווה וריפוי, הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי

המסלול השלישי אותו ניתן ללמוד במכללת טאותרפיה הוא קורס להנחיית קבוצות טיפול ממוקדות התמכרויות. הקורס מעניק את הכלים הייחודיים לצורך הנחיית קבוצות. הוא מלמד את החניכים כיצד להתבונן בצורה אחרת על התהליכים וכיצד לראות מעבר לגישות הקלסיות.

12 הצעדים

תוכנית 12 הצעדים תופסת מקום מרכזי בתוכנית הלימודים של מכללת טאותרפיה. למעשה זוהי גישה רוחנית לטיפול בהתמכרויות. התפיסה מאחורי שיטת 12 הצעדים מתייחסת אל ההתמכרות כאל מחלה כרונית, עם תסמינים של חוסר משמעות, ריקנות, בדידות וחוסר תפקוד. אך למרות היותה מחלה כרונית יש לה תרופה ותקווה להחלמה מהירה.

על פי הגישה של תוכנית 12 הצעדים, על מנת להחלים מהתמכרויות יש צורך בעבודה מקבילה על הגוף, הרוח והנפש; יש לעבוד על הקוגניציה (מחשבה) ועל ההיבטים הפיזיים של הטראומה ושל ההתנהגות. תוכנית 12 הצעדים היא תהליך מופלא המאפשר לנו להגיע למודעות ותובנות חשובות; אנו נצליח להבין מהו אותו הריק בחיינו, מהו אותו “חור שחור” אשר אנו מנסים “למלא” באמצעות ההתמכרות. אלו הן התובנות אשר יוציאו אותו מההתמכרות.

למי התוכנית מתאימה?

אל תטעו לחשוב ש 12 הצעדים מיועדת אך ורק לבעלי התמכרויות. כל אדם באשר הוא יכול להפיק ממנה תועלת - התוכנית מתאימה לכל אדם אשר רוצה לחיות בצורה מודעת, לנהל את חייו ולא לתת לחיים לנהל אותו. כל מי שרוצה להשיג הצלחה בחייו יכול להיעזר ב 12 הצעדים. הצלחה היא עניין סובייקטיבי, יש הרוצים להצליח במערכות יחסים ואהבה, יש הרוצים להצליח בדיאטה, בהפסקת העישון, באכילה, בקניות או כל מטרה אישית אחרת.

קורס לימודי 12 הצעדים לא רק מציעה לכם מסלול התפתחות וצמיחה אישית, אלא גם מעניקה לכם כלים חזקים לצורך טיפול באחרים. מסיבה זו התוכנית מומלצת מאוד לכל מי שעוסק בחינוך ותרפיה; אנשי חינוך, עובדים סוציאליים, מאמנים אישיים, פסיכולוגים ופסיכיאטריים ויועצים למיניהם ואפילו קרימינולוגים ואנשי עסקים יכולים להפיק תועלת מתוכנית מעשירה זו.

לסיכום

הגישה המיוחדת, אשר מוביל דוקטור אברהם מזרחי, ובאה לידי ביטוי במסלולי הלימודים של המכללה, מצליחה להביא תוצאות מהירות במקומות בהם הפרקטיקות המקובלות של עולם הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה נכשלו. הגישה של דוקטור מזרחי לא יוצאת כנגד הפסיכולוגיה, אלא מחברת אותה עם העולם הרוחני ומפיקה ממנה יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר