התשובה של מכינת עלי להתקפות: תביעת ענק

במכינה הקדם צבאית מאסו בהאשמות, ויוצאים לקרב • התביעה - נגד עו"ד שלדבריהם הוציא התבטאויות מהקשרן • "מדובר בלשון הרע מהזן הנחות ביותר"

תלמידים במכינת עלי // צילום ארכיון: יהושע יוסף

אחרי מסע ההתקפות: המכינה הקדם צבאית בעלי מואסת בתגובות המדודות - ויוצאת לקרב. בחודשים האחרונים התפרסמו שלל ביטויים מפי רבנים מהמכינה בעלי, שנתפסו כבעלי אופי קיצוני בכל הקשור ליחסי דת ומדינה, לנשים ולחילונים. ראשי המכינה הסתפקו עד כה בתגובות בכתב ובעל פה לפרסומים - אך כעת החליטו במכינה להפסיק לספוג ולצאת למלחמה. 

היום יגישו במכינה תביעת דיבה בסך 700 אלף שקלים נגד עו"ד יאיר נהוראי, שעומד מאחורי הפרסומים, בגין "הוצאת לשון הרע חמורה מהזן הנחות ביותר, הטוענת כי התובעים הינם משיחיים ולא שפויים, פועלים לחסל את מדינת ישראל ואת ערכיה, שונאים את 'החילונים', 'הנשים' ו'השמאלנים' כולם", כך על פי התביעה אותה יגיש עו"ד מיכאל דבורין.

עוד בנושא: 

ראש המכינה הקדם צבאית בעלי: "ליברמן רוצה שלא נתגייס לצה"ל"

"דברי ליברמן על המכינות - פופוליזם מיותר ומכוער"

ליברמן פתח במלחמת עולם נגד הציונות הדתית

מכינת עלי להמונים: הרב לוינשטיין יערוך חוגי בית

נהוראי, כך טוענים בעלי, אוסף את החומרים המתועדים מהשיעורים שמעבירים רבני המכינה, מעבד אותם, מוציא אותם מהקשרם ולאחר מכן מתראיין בעניין ואף מעביר הרצאות. לדבריהם, נהוראי גם "מעוניין לגייס כסף על יסוד דברי ההסתה, במסגרת הקרב שלו לסגירת המוסד של התובעים".

"דברי בלע בזדון"

בין שלל הפרסומים שלטענת המכינה הם שקריים, מובא כדוגמה פרסום על כך שראש המכינה, הרב אלי סדן, קרא להדיר בנות, בכנס של המכינות הצבאיות לזכר הרוגי צפית. הידיעה אינה נכונה עובדתית, ודני זמיר, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות, אף הכחיש אותה לחלוטין.

הרב אלי סדן // צילום ארכיון: יונתן שאול

בכתב התביעה נאמר כי נהוראי "פרסם את הפרסומים הכוזבים בזדון ומתוך רשעות של ממש, בניסיון להדביק לתובעים תדמית של מי שפועלים כנגד מגזרים משמעותיים כגון נשים, חילונים ושמאלנים - וחותרים תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. זאת, כשהנתבע יודע את האמת לאשורה, ובוחר בכל זאת לשקר במצח נחושה, אך לשם השגת מטרתו הפוליטית, של סגירת פעילות התובעים ופגיעה אנושה בשמם הטוב של התובעים". לדבריהם, "הרב סדן עוסק בחינוך מזה עשורים רבים ותמיד הטיף לסובלנות, כבוד, והערכה גם לאלה שאינם חושבים כמוהו".  

במכינה ציינו כי "זוהי ציפור נפשו, ועל כך בין היתר קיבל את פרס ישראל. הניסיון להטיל דופי בתדמיתם החיובית של התובעים כמי שעמל במשך שנים למען אחדותו של עם ישראל על כל פלגיו, ולציירו כמי שחותר תחת המדינה וערכיה, כשונא נשים שסבור שהשמאלנים בוגדים הינו לא רק שקר דמיוני - אלא דברי בלע בזדון, שאין להם שום מטרה מלבד ניסיון לפגוע אנושות בשמם הטוב של התובעים".

אנשי עלי אומרים כי אין להם עניין כלכלי בתביעה מעבר לכיסוי הוצאותיהם המשפטיות, ומתחייבים להעביר כל סכום כסף שייפסק לטובתם לטובת מלגות לימודים אקדמיים ללוחמים משוחררים. 

רק לאחרונה עורר אביגדור ליברמן מהומה כאשר כינה את אנשי עלי "מיליציות" ו"פלנגות", עד שנאלץ לפרסם הבהרה בעניין.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר