צילום: כנסיית הקבר, מבט מבפנים // צילום: אורן בן חקון //

כנסיית הקבר תשופץ בעשרות מיליונים

ראשי העדות הנוצריות הגיעו להסכמה על השיפוץ • לבד מהקבר עצמו הכנסיה לא שופצה מעולם • שתי משלחות מומחים יגיעו מאיטליה לצורך למידה

כנסיית הקבר בירושלים, אחת הכנסיות החשובות ביותר לעולם הנוצרי, תשופץ בקרוב בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים. לצורך השיפוץ ההיסטורי יגיעו לארץ מספר משלחות של מומחים מאיטליה. היום נחתם הסכם בין שלוש הכנסיות הנוצריות בירושלים - הכנסייה היוונית, הכנסייה הארמנית והקסטודיה טרה סנטה (הכנסייה הקתולית - פרנציסקאנית), בו סוכם לראשונה על שיפוץ ושיקום היסטורי בהיקף רחב של יסודות כנסיית הקבר, המקום הקדוש ביותר לנצרות בארץ הקודש. 

 

טקס החתימה על ההסכם // צילום: נדים אספור

בהצהרה משותפת של ראשי הכנסיות, אמרו השלושה: "אנו, ראשי הקהילות המופקדות על הסטטוס-קוו בכנסיית הקבר, מודיעים בסיפוק ובשמחה רבה על הסכמתנו ליזום פרויקט לשיפוץ ושיקום יסודות הקבר הקדוש וריצוף כנסיית הקבר. פרויקט זה מגיע מיד לאחר התוצאה החיובית של הפרויקט לשיקום הקבר הקדוש עצמו, והוא מסמן ומאשר את המחויבות המתמשכת של שלוש הקהילות לתחזוקתו ולשיקומו של מקום קדוש זה, המגלם את מהותה של האמונה שלנו״. 

כנסיית הקבר עברה בעבר שיפוץ של הקבר בלבד, אך כעת החליטו שלוש הכנסיות לפעול לשיפוץ של אזורים נרחבים בכנסיית הקבר, שלא שופצו עד כה מעולם. בין האזורים הצפויים לשיפוץ - האריחים והרצפות, שקיימים עוד מהתקופה הביזנטית והעות׳מאנית. ראשי הכנסיות הוסיפו כי פרויקט השיפוץ והשיקום יתבצע בשני שלבים: שלב ראשון של למידה, במטרה לקבוע את מצבם הנוכחי של היסודות בכנסיית הקבר, ושלב השני של שחזור היסודות וריצוף הכנסייה. עבור המחקר וביצוע העבודות יגיעו לארץ שתי משלחות של מומחים משני המוסדות האקדמיים והמדעיים האיטלקיים בעלי ההסמכה הגבוהה ביותר בשיפוץ מסוג זה. המשלחות יעבדו תחת פיקוח הוועדה המשותפת של שלוש הקהילות. 

ראשי הכנסיות הוסיפו כי הם רואים חשיבות גדולה של הפרויקט עבור כל אחת מהקהילות עצמן, לצד חשיבותו כמאחד ביניהן, והדגישו כי הם מקווים ומאמינים שהפרויקט ינחל הצלחה גדולה ומשותפת.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו