צילום: gettyimages // הבשמים של האביב

הריחות החדשים של האביב

ערבוב בשמים, ריחות נישה וטרנדים לפי בתי האופנה • כיום נשים כמעט אינן נאמנות לריח אחד ומתנסות בכחמישה־שישה בשמים • פסח הוא זמן מצוין למצוא את הריח הבא שלכן

האביב מביא איתו תחושה של רעננות, וריחות הפריחה כבר מדגדגים לנו באף. אם כך, לא פלא שזו התקופה הכי עמוסה בעולם הבישום. לקראת חג הפסח המדפים בחנויות הקוסמטיקה וברשתות הפארם מתמלאים בבשמים רבים, עד שלפעמים קשה לעבור במסדרון מבלי לצאת עם כמה ריחות על הידיים, הצוואר והמרפקים. 

דליה בר דוד מאלפא קוסמטיקה, המייצרת, מייבאת ומשווקת מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה, מציינת כי בכל העולם זו העונה שבה משיקים מספר גדול של בשמים חדשים: "זו עונה של התחדשות אחרי חורף רדום, והבשמים יוצאים במקביל להשקות הביגוד בקרב בתי האופנה. לנו הישראלים זה מתחבר לחג הפסח, שבו אנחנו אוהבים להתחדש בניחוחות שונים ולהעניקם כמתנה לאהובים שלנו". 

לדבריה, הניחוחות מתחברים השנה לקו של בתי האופנה, כך שאם מותג מתמקד הפעם בגוונים של ורוד, ניוד ופרחוני, הדגש בבשמים יהיה גם הוא על ורדים. "אנחנו רואים את זה במוצרים החדשים של ג'יבנשי, קנזו וג'וסי קוטור".

במשך שנים הרגילו אותנו שלאישה יש בושם אחד שלו היא נאמנה. כך למדנו ממרילין מונרו ושאנל מספר 5, אך מסתמן שעם השנים נשים נוטות לגוון יותר בריחות שלהן. 

"הבשמים הם עונתיים, ובדיוק כמו שאנחנו אוהבים להתחדש בבגדים ובנעליים, כך הדבר גם בבשמים. לרוב נחזיק בושם אחד קלאסי שלרוב נשמר לאירועים מיוחדים ולבילויים, וליום־יום אפשר להחזיק שלושה־ארבעה בשמים קלילים לשימוש לסירוגין: בושם לבוקר עם ניחוח קליל, בושם רענן לפני פעילות ספורטיבית, וניחוח דומיננטי קלאסי יותר ומעט מתובל לשעות הערב".

סיון סיני, מנהלת הדרכת בישום וטיפוח בחברת שסטוביץ, מוסיפה: "יש מי שנשארים נאמנים לבושם שלהם כל ימות השנה, אבל הרוב מעדיפים ניחוחות שונים לקיץ ולחורף. בושמי הקיץ הם קלים יותר ומכילים פחות תווי בסיס עמוקים. חום הגוף כידוע מקרין ומפזר ריחות, לכן בקיץ נעדיף ניחוח פרחוני קליל, לימוני, ימי או ירוק (על בסיס עלים ירוקים), מה שלא אחת מכונה 'סבוני'. גרסאות או דה טואלט אווריריות של בשמים אהובים הן אלטרנטיבה מושלמת בקיץ, ובחורף קיימות גרסאות 'אינטנס' לחלק מהבשמים האהובים".

הטעם הישראלי

ישראל היא מדינה חמה, ולכן הבשמים חשובים לנו. כמו כן, המזג של הנשים הישראליות הוא הרפתקני יותר. "האישה הישראלית אוהבת לאמץ טרנדים. כמו בביגוד, היא תרצה להתחדש גם בבושם שמככב ותחזיק לפחות שישה בשמים, לעומת האירופאיות שהן שמרניות יותר", מסבירה בר דוד ומוסיפה: "הישראליות גם מעודכנות מתי יוצא בושם, בודקות אם הוא כבר הגיע לרשתות ואוהבות להתנסות". 

אם שאלתם את עצמכם עד כמה אפשר לחדש בניחוחות הבישום, מתברר שלא מעט. יהודית בלאוואט, מנהלת הדרכה בלילית קוסמטיקה, מסבירה: "תמיד יש מה לחדש. לעיתים אפשר לשחק בשינוי אחוז הרכיבים של הבושם שמשנה את הניחוח מקצה לקצה, ויש אפשרות לשנות מרכיב מסוים שיוצר ניחוח חדש, אך עדיין שומר על קו משותף לניחוח הקודם של המותג. ככה מי שאהב את הניחוח הקודם, יתחבר לניחוח החדש מאותה משפחה". 

סיני מציינת כי הנישה שמתפתחת לאחרונה היא ערבוב בשמים: "לא חייבים להיצמד לריח אחד, אפשר לערבב בין בשמים. הם מחולקים לפי משפחות ריח עיקריות: פרחוני, הדרי, מתובל, ארומטי וכאלה בהשראת קינוחים או ממתקים. היום יותר אנשים רוצים להרגיש אינדיבידואליים וליצור את הניחוח המושלם עבורם שאין כמוהו, ולכן אנחנו פוגשים היום טרנד של יצירת קוקטייל ייחודי". 

לשאלה איך עושים זאת נכון, סיני ממליצה: "רצוי לערבב בין בשמים של אותה המשפחה או דומים לה. את הבושם האהוב נתיז על נקודות הדופק, שם נהוג להתבשם, ואת הבושם הנוסף נפזר מעל כצעיף של ניחוח נוסף, וכך ניצור ניחוח ייחודי".

נוסף על ערבוב בשמים, כיום אפשר לאמץ ניחוח ייחודי לכם. בשנים האחרונות קיימת קטגוריה של "בושמי נישה", בשמים שנמכרים במהדורות מוגבלות ולא מיוצרים על ידי בתי האופנה הגדולים.

לדברי דני דרימר, משנה למנכ"ל רשת Be, היא תלך ותגדל. "אנחנו רואים שתחום הבישום הולך יותר לכיוון בושמי נישה. לצד שיווק בשמים של בתי האופנה, התחלנו לייבא ולשווק בושמי נישה ייחודיים, קטגוריה שהולכת ומתפתחת בעולם ותתעצם על חשבון קטגוריית בשמים שבתי האופנה מציעים", מציין דרימר ומוסיף: "הסיבה להתעוררות ולהתחזקות בושמי הנישה היא שהדור הצעיר היום מחפש דברים חדשים ופתוח להתנסויות, במיוחד בעידן שבו הרשתות החברתיות מכתיבות טרנדים".

הבשמים החדשים על המדף

                                                       

 

1. WOMEN, קלווין קליין. מחיר: 319 שקלים, 100 מ"ל, 2. FLOWER BY KENZO מחיר: 329 שקלים, 50 מ"ל 3. Sky Blossom מייקל קורס, מחיר: 299 שקלים, 50 מ"ל. 4. CABARET זאן פול גוטייה, מחיר :399 שקלים, 100 מ"ל 5. MON PARIS PARFUM FLORAL, איב סן לורן מחיר: 279 שקלים, 50 מ"ל 6. Rosa Nobile ACQUA di PARMA מחיר :819 שקלים, 100 מ"ל 7. The Only One 2 דולצ'ה וגבאנה מחיר: 380 שקלים, 50 מ"ל 8. PURE MUSC narciso rodriguez מחיר: 458 שקלים, 50 מ"ל 9. L'INTERDIT COUTURE EDITION ג'יבנשי מחיר: 399 שקלים, 50 מ"ל 10. florence amber רוברטו קוואלי מחיר: 329 שקלים , 100 מ"ל. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...