"הבוטים ינהרו לקלפיות". נתניהו מתראיין לביסמוט ולורד // צילום: אורן בן חקון

ראש הממשלה נתניהו בראיון מיוחד: "ב-9 באפריל הבוטים ינהרו לקלפיות"

טוען שהשמאל מתנשא על מצביעי הליכוד ("פעם קראו לנו צ'חצ'חים") • מתרעם על הראיונות המלטפים של גנץ ("מבקשים ממנו לפרוס את חזונו") • ומסביר כיצד לשרוד בפוליטיקה ("אם היה אכפת לי מה חושבים עלי, לא הייתי כאן") • הראיון המלא: ביום שישי ב"ישראל השבוע"

"ב־9 באפריל הבוטים ינהרו לקלפיות", חוזה ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון מיוחד ל"ישראל היום", שישה ימים לפני הבחירות. נראה שפרשת "הבוטים" במדיה החברתית, שנחשפה שלשום ב"ידיעות אחרונות" - והופרכה כבר ביום המחרת, נחתה על הליכוד כמעט בהזמנה. 

דווקא כאשר היתה צניחת אדרנלין בקמפיין שמוביל נתניהו הופיעו ה"ניו יורק טיימס" ו"ידיעות אחרונות" ומה שביניהם והבהירו שוב למצביעי הימין שיש איזה גוש דבק ענק שמשתרע משני צידי האוקיינוס, השואף להפיל את נתניהו בכל מחיר. 

"ההתנשאות שלהם על הליכוד באה לידי ביטוי בעלילת הבוטים", אומר נתניהו, "הם לא מעלים בדעתם שמצביעי הליכוד הם אנשים אמיתיים, שיש להם מחשבה עצמאית. בעיניהם הם לא אנשים. פעם קראו לנו צ'חצ'חים, אחר כך בבונים, עכשיו בוטים".

"מי שאכפת לו מה חושבים עליו, לא חושבים עליו", דופק רה"מ על השולחן כדי להבהיר את הפילוסופיה שלו לגבי דרכו בפוליטיקה, ולא פחות מכך לגבי דרכם של עיתונאים ופרשנים. "אם היה אכפת לי מה חושבים עלי, לא הייתי כאן דקה. דקה! לא בפוליטיקה, לא בעסקים, לא בעיתונות. אין לך קיום אם אתה עבד למה שחושבים עליך. יחשבו עליך מה שאתה חושב על עצמך".

נתניהו וגנץ // צילום: אורן בן חקון וקוקו

פרשת הבוטים העלתה את כל נושא המדיה החברתית, ונתניהו נשאל: מה חשיבות המדיה החברתית עבורו? לדבריו, "זה האמצעי האלקטרוני היחיד שיש לנו. משום שיש התגייסות שאני לא זוכר כמוה, חסרת תקדים, של 'גנץ טי.וי'. 11, 12 ו־13 והרדיו על סוגיו. פשוט התגייסות מוחלטת. פעם אחת, בראיון אחד, הצליחו לערער את גנץ ואז מייד עשו לו תיקונים. מקצה שיפורים. ראיונות מלטפים נותנים לו וללפיד ולאשכנזי, וכביכול מעלים לו שאלות קשות כמו, 'מר גנץ, אתה מוכן לפרוס לפנינו את החזון שלך - אבל אומרים עליך שאתה לא יציב?' אין אתגור, אין פולו־אפ. אם הוא קורס תחת ריאיון אחד עם יונית לוי - איך הוא יעמוד בלחצים?"

בנושא עזה, וההתעקשות שלו על הסדרה עם חמאס, אמר נתניהו כי "צריך להבין, מסביבנו יש אסלאם קיצוני. המעצמה האסלאמית הגדולה היא איראן. איראן מנסה להשיג נשק אטומי. אני בולם את זה. איראן מנסה להעביר את צבאה - באמצעות הסכם הגרעין שגנץ ולפיד תמכו בו - לסוריה. אני בולם אותה שם". 

לדבריו, "הצלחתי לשמר את חופש הפעולה שלנו מול צבא רוסיה במאמץ לא קטן. אם איראן תתמקם בסוריה, אי אפשר בכלל להשוות את האיום לשלוחה האחרת של האסלאם הקיצוני - זה בעזה. הבאנו את חמאס לרתיעה. חסמנו את צירי האספקה המרכזיים".

הפעלת כוח מושכלת

נתניהו מדגיש כי "היכינו בחמאס באופן שהציבור לא מבין. יותר מ־300 פלשתינים נהרגו על הגדר כשניסו לחדור ולחטוף את חיילינו. הפעלנו כוח בצורה מושכלת וחזקה. את ההרתעה ראית ביום השנה לצעדה - לא באו מיליון אלא הרבה פחות, והיו אלפי מרסנים. זה סימן להרתעה. לפני שאני נכנס לכיבוש קרקעי, אני ממצה את כל האפשרויות האחרות". 

נתניהו, שעומד לפגוש את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה ביום חמישי, אומר בתשובה לשאלה כי במגעיו עם שני הנשיאים, טראמפ ופוטין, הוא גם מעביר ביניהם מסרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו