הסודות האפלים של חברת הקונגרס האנטישמית

אילהאן עומאר נישאה והתגרשה לאחר שנים ספורות • כעת נבדק חשד ש"בעלה" לשעבר הוא בעצם אחיה, ושהם התחתנו כדי לסדר לו אשרת עבודה בארה"ב

צילום: אי.פי // סיפקה תשובות לא משכנעות. אילהאן עומאר

האם חברת הקונגרס המוסלמית-אמריקנית, אילהאן עומאר, התחתנה עם אחיה על מנת לעזור לו לקבל אשרת עבודה ("גרין קארד") בארה"ב? לפי דיווחים בכלי תקשורת בארה"ב, חברת הקונגרס הצעירה ממוצא סומלי, שהתפרסמה בשל התבטאויות אנטישמיות, נישאה לאזרח בריטי בשם אחמד נור סעיד עלמי בשנת 2009 והתגרשה ממנו בשנת 2017. לטענת עומאר, היחסים בין השניים הסתיימו למעשה כבר בשנת 2011, אך רישום הנישואים נשאר עד לפתיחת הליך הגירושים ב-2017.

לפי דיווחים שונים בלוגים שמרניים באינטרנט מאז שנת 2016, אחמד נור סעדי עלמי הוא למעשה אחיה של עומאר, והנישואים ביניהם שימשו לביצוע הונאת הגירה, שכן לבני זוג קל יותר להשיג רישיון עבודה, ואף אזרחות אמריקנית, מאשר לאחים. סוכנות הידיעות AP ערכה תחקיר בנושא, אך לא הצליחה לחלץ מעומאר תשובות ברורות.

בתגובה לבקשת חופש מידע, סיפרה עומאר כי נישואיה עם עלמי הסתיימו למעשה בשנת 2011, ומאז לא התראו. היא התבקשה להציג את תעודת הלידה שלה, או לספק רשימה של כל האחים במשפחתה, אך היא טענה כי תעודות אלו אבדו במהלך מלחמת האזרחים בסומליה. עומאר סיפרה בהתייחסות לכך כי היא הצעירה מבין שבעה ילדים במשפחתה. לפי תאריך הלידה של עלמי, כפי שהיא מופיעה בתעודת הנישואים שלהם, הוא צעיר ממנה בשלוש שנים.

אף שעומאר מסרה לבית המשפט תצהיר תחת שבועה שלפיו ניתק הקשר בינה לבעלה לשעבר עלמי בשנת 2011, הצליחו בלוגרים לאתר תמונות שלה ושל עלמי יחד בלונדון, בשנת 2014, שבהן נראים השניים מחויכים וביחסים טובים. לכאורה, גם התצהיר השקרי מהווה עבירה פלילית, ללא קשר לשאלה אם ביצעה הונאה של שלטונות ההגירה. עומאר התייחסה לטענות על הונאת ההגירה, ואמרה כי "רמיזות שאחמד נור סעיד אלמי הוא אחי הן מגוחכות ופוגעות".

למרות הסתירות במידע והחשד שמדובר בנישואים פיקטיביים לאחיה על מנת לבצע הונאת הגירה נגד הרשויות בארה"ב, פרקליטי ממשל אובאמה סירבו לפתוח בחקירה בנושא, למרות בקשות רבות שהגיעו אליהם בנושא. גם בממשל טראמפ לא התייחסו לנושא עד כה. 

לאחרונה הסתבכה חברת הקונגרס המוסלמית בהתבטאויות בעלות ניחוח אנטישמי. עומאר רמזה כי התמיכה של מחוקקים אמריקנים בישראל מונעת מכספי איפא"ק, ואף העלתה ציוץ שטען: "הכל קשור בבנג'מינז (כינוי לשטר של 100 דולר, י"ה) בייבי".

זו לא הפעם הראשונה שעומאר, מחוקקת דמוקרטית טרייה שנבחרה לייצג את מדינת מינסוטה בבחירות האחרונות, מואשמת באנטישמיות, כאשר ב-2012 היא צייצה כי "ישראל מהפנטת את העולם". התסבוכת הפעם החלה בציוץ שכוון לחבר הקונגרס קווין מקארת'י, מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים שאיים לפעול נגד עומר ועמיתתה לקונגרס ולמפלגה רשידה טלאיב לאחר ששתיהן הביעו תמיכה ב-BDS, תנודעת החרם נגד ישראל.

הנשיא טראמפ תקף את חברת הקונגרס הפרובוקטיבית, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי דבריה הם "יום שחור לישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר