האם כדאי לקחת רכב במימון מלא?

מאז שיש בישראל הצעות מימון אטרקטיביות לרכבים חדשים, הכוללות גם אפשרות של רכב במימון מלא, הדילמה שבכותרת הפכה לנחלת רבים. מצד אחד, על מימון מלא משלמים ריבית שעלולה להצטבר לסכום משמעותי ולהעיב על הכדאיות הכלכלית של העסקה. מצד שני, מעט מאוד ישראלים יכולים לרשות לעצמם לשלוף פנקס צ'קים ולרשום, בלי למצמץ, המחאה על סך מאה או מאתיים אלף ש"ח.

צילום: //

החלום בהישג יד

אי אפשר לכמת את ‘הערך’ של רכב חדש כמו קיה פיקנטו לדוגמא,  במושגים כלכליים טהורים. אם זה היה המפתח היחיד היינו מגיעים למסקנה גורפת שקניית רכב חדש היא שגיאה כלכלית, משום שמכונית היא ‘נכס’ שבכל שנה מאבד כ-15% מערכו ולכן היא ‘נכס’ רע. כידוע, ‘החיים עצמם’ לא מתנהלים בהתאם ל’גישה כלכלית טהורה’. למשל - אפרופו ‘החיים’ - אחד היתרונות הגדולים שיש לרכב חדש קשור לאספקט הבטיחותי. רכבים חדשים בטוחים יותר ועשויים להציל את חייכם במקרה של תאונת דרכים קשה. איזה תג מחיר הייתם שמים על החיים שלכם או החיים של המשפחה שלכם?

בנוסף, עבור אנשים רבים יש לנהיגה ברכב חדש ערך רגשי וסיפוק שגם אותם אי אפשר לכמת בכסף. לכן, בהבט הזה מימון מלא לקניית רכב חדש הפך את החלום להרבה יותר נגיש עבור עשרות אלפי ישראלים שלא היו יכולים לממש אותו בעבר. התייחסות כזו לסוגיה גם הופכת את שאלת ‘הכדאיות’ למשהו הרבה יותר מורכב, שהתשובה עליו אינדיבידואלית ותלויה בעיני הרוכש.

אפשר ללכת על ליסינג

עבור מי שעניין הכדאיות הכלכלית עדיין מדגדג לו, אבל הוא לא מוכן לוותר על חלום המכונית החדשה, שוק הרכב בישראל מציע אפשרות חדשה ורעננה שבארצות הברית נחשבת האופציה המועדפת ברכישת רכב כבר למעלה מעשור. אנחנו מדברים על ליסינג פרטי.

הרעיון בליסינג פשוט, לא מדובר בעסקת רכישה אלא בעסקת חכירה, כך שהבעלות נשארת בידי חברת הליסינג למרות שהאחזקה ברכב בידי הלקוח, שמשלם רק על הפחת של הרכב והשימוש בפועל, ולא על הבעלות. מבחינת החוויה של הצרכן אין שום הבדל: הוא נוהג על מכונית חדשה ונהנה מכל היתרונות הקונקרטיים והרגשיים שהיה נהנה מהם באותה מידה שהמכונית היתה רשומה על שמו. רק שזה עולה לו הרבה פחות. הוא צריך לשים על השולחן רק 30% ממחיר הרכב (וגם את זה אפשר להמיר בעסקת מימון), ובהמשך תשלום חודשי שמגלם את השימוש וירידת הערך בלבד.

יתפרו את הפתרון הכי נכון עבורכם

בין אם אתם מעוניינים לרכוש רכב חדש בפעימה אחת, במימון מלא לרכב או בעסקת ליסינג, יש היום בישראל כתובת מתבקשת אחת בה תמצאו את המבחר הגדול ביותר של דגמי רכב חדש - קבוצת הרכב ‘קפיטל מוטורס’.

קפיטל מוטורס נהנית ממעמד ייחודי של ‘סוכנות-על’ בשוק הרכב של ישראל. לאור קשריה הטובים עם היבואנים והאיתנות הכלכלית שלה, קפיטל מציגה קטלוג רכב חדש שלא דומה בהיקפו לקטלוגים של אף סוכנות רכב אחרת בישראל. הקטלוג מציג בכל שנה את מיטב הדגמים של כל היצרנים בכמעט כל קטגוריה.

מעוניינים ברכב חדש במימון מלא, רכישה רגילה או ליסינג? כנסו לסניף ‘קפיטל מוטורס’ הקרוב לביתכם והמומחים של הסוכנות יתפרו עבורכם את העסקה הכי משתלמת שתוכלו למצוא בישראל.

לפרטים נוספים: https://www.cmotors.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר