לשליט צפון קוריאה נדרשו יומיים וחצי כדי להגיע מארצו לווייטנאם ברכבת הנשיאותית המשוריינת שלו. לישראלים הנסיעה לווייטנאם תהיה הרבה יותר קצרה: ישראל ווייטנאם מנהלות מגעים מתקדמים לפתיחת קו תעופה ישיר, שיחבר את תל אביב והאנוי. ייתכן שטיסות ישירות אלו יתחילו לפעול כבר בסתיו הקרוב. מדובר יהיה בטיסות שכר, שתפעיל חברת התעופה הלאומית של וייטנאם.
בשנים האחרונות השקיעה וייטנאם בפיתוח תשתית התיירות שלה והפכה ליעד אטרקטיבי ביותר, גם לישראלים שמגיעים במספרים גדלים והולכים למדינה הקומוניסטית. אשתקד חלה עלייה של 24% במספר הישראלים שביקרו בווייטנאם, שכוננה יחסים עם ישראל רק לפני 26 שנים.
שגריר ישראל בהאנוי, נדב אשכר, פועל בימים אלו גם להשלמת הסכם להקמת אזור סחר חופשי בין שתי המדינות. הסכם זה עשוי להיכנס לתוקף כבר בחודשים הקרובים. היקף הסחר השנתי בין וייטנאם וישראל עומד כיום על יותר ממיליארד דולר, ועיקרו יבוא לישראל של מוצרים ווייטנאמיים: מוצרי טקסטיל, אוכל (תבלינים, פירות, דגי טונה) וטלפונים ניידים (סמסונג מרכיבה את המכשירים שלה בווייטנאם).
רמת הצמיחה הכלכלית במדינה, שאימצה את עקרונות הקפיטליזם, נשמרת בעשר השנים האחרונות בהיקף יציב של 8%-6%, והופכת את וייטנאם לשותפה מסחרית מושכת עבור חברות ישראליות. וייטנאם היא גם לקוחה חשובה של התעשייה הצבאית הישראלית. ישראל היא יצואנית הנשק השנייה בגודלה לווייטנאם אחרי רוסיה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו