פס”ד: בית משפט הורה לפנות בן משפחה מנכס לאחר 20 שנה!

פסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, קיבל תביעה של זוג מהיישוב כסייפה בדרום המורה לבן משפחתם לפנות את הנכס בו הוא גר יחד עם כל בני משפחתו לאחר 20 שנות מגורים במקום, תוך חיובו בדמי שימוש ראויים ובהוצאות ההליך המשפטי.

צילום: //

בני זוג אשר יוצגו בהליך ע”י עו”ד רועי שעיה ממשרד ר. שעיה ושות’ המתמחה בתחום המקרקעין, הגישו תביעה לסילוק יד ופינוי אחיו של בן הזוג במסגרתו ביקשו לפנות את האח משטח ביתם לאחר שהאח בנה לעצמו בשטח הקרקע של בני הזוג, בית משלו ואוסיף רק לאחרונה קומה נוספת על מנת לשכן את אישתו השניה בקומה העליונה.

עו”ד רועי שעיה

בני הזוג טענו במסגרת ההליך כי אומנם נתנו לאח רשות לגור בנכס לבקשת האב ז”ל עוד בתחילת שנת 2000,לצורך עזרה עד שהאח יסתדר, אך הרשות הייתה זמנית והם לא ביקשו שהאח יגור לנצח בשטח וכבר לפני מספר שנים ביקשו מהאח לפנות את השטח אך האח הגיב באלימות ובאיומים נגדם. בתגובה טען האח כי הוא בעל הזכויות בקרקע ולכל הפחות במחצית השטח, וכן טען האח כי התובעים מבקשים לסלק אותו מהשטח על סמך שימוש במסמכים מזויפים לעניין העברת הבעלות בנכס, שכן האח טען שהאב ז”ל מעולם לא הסכים לוותר על זכויותיו בקרקע ולהעבירם לבני הזוג, וכן טען האח שהשקיע סכום רב בבניית ביתו בשטח המריבה, ועל כן עליו לקבל פיצוי גבוה ככל וידרש לעזוב את השטח. לאחר שביהמ”ש שמע את עדויות הצדדים, קבע בית המשפט שהוא דוחה אחת לאחת את כלל טענותיו הרבות של האח, ולא נותן אמון בגרסתו כלל, שכן העדים שהביא האח מטעמו, סתרו פעמים רבות את עדות האח עצמו, כאשר התובעים הוכיחו מעל לכל צורך את בעלותם וזכויותיהם בשטח וכן הוכיחו שהרשות שנתנו לאח לגור בשטח הייתה זמנית בלבד, ומרגע שהודיעו התובעים לאח כי עליו לעזוב את השטח והאח סירב אזי מאותו מועד חייב האח בתשלום לתובעים של דמי שימוש ראויים מתקופה זאת ועד למועד פסק הדין. בסופו של יום קבע בית המשפט שעל האח לפנות את השטח יחד עם נשותיו וילדיו וכן עם כלל ציודיו תוך 6 חודשים, וכן חייב את הנתבע לשלם לתובעים שנתיים דמי שימוש ראויים וחייב את האח בהוצאות משפט בסך של 15,000 ₪.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר