ותיקי ה-אס. אס. זוכים לשילומים מגרמניה

התקשורת בהולנד חשפה כי הולנדים שהתנדבו לשרת ביחידה הנאצית ונפצעו במהלך שירותם - מקבלים פיצויים כספיים מהממשלה בברלין

מתנדבים הולנדים לוואפן אס.אס // צילום: ויקיפדיה // מתנדבים הולנדים לוואפן אס.אס // צילום: ויקיפדיה

לוחמי הוואפן אס.אס, שרבים מהם מתנדבים מרחבי האימפריה שכבשו הנאצים, היו הלוחמים המסורים, הפאנטים והאכזריים ביותר בקרב הכוחות החמושים של הרייך השלישי.

במדינות רבות, לאחר השחרור מהנאצים, נענשו המתנדבים המקומיים לאס. אס. בחלק מהמדינות הם אף נשפטו על בגידה. כעת חושפים כלי התקשורת בהולנד כי למעלה מ-30 הולנדים, שהתנדבו לדיוויזיה ההולנדית של האס.אס, ונפצעו במהלך מלחמת העולם השנייה, מקבלים פיצויים כספיים מגרמניה.

על פי המידע שמפורסם בכלי התקשורת במדינה, 34 אזרחי הולנד עדיין מקבלים למעלה מאלף יורו בחודש ממשלת גרמניה, הפטורים ממס בהולנד, לאחר שנפצעו בלחימה בשירות הוואפן אס.אס.

ההיסטוריון ההולנדי צ'יז קליין, ששוחח עם רבים מוותיקי האס אס, במדינה טוען כי ניתן להניח שרבים מאלו שקיבלו קצבאות מהרשויות בגרמניה לקחו חלק או פיקדו על פשעי מלחמה. 

מספר המתנדבים ההולנדים ליחידות האס.אס השונות עמד בשיאו על למעלה מ-25 אלף לוחמים. רובם הגיעו משורות הימין הקיצוני והמפלגות הפשיסטיות בממלכה שנכבשה על ידי הנאצים בשנת 1940. לאחר המלחמה, קצינים רבים בדוויזיית האס.אס ההולנדית נשפטו על בגידה ומספר קצינים בכירים באס אס הוצאו להורג. 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר