אחד החיילים החשודים בהכאת פלשתינים בדרכו לביהמ"ש בינואר // צילום: גדעון מרקוביץ' // אחד החיילים החשודים בהכאת פלשתינים בדרכו לביהמ"ש בינואר // צילום: גדעון מרקוביץ'

כתב אישום נגד הקצין בפרשת נצח יהודה

הסגן הואשם באי מניעת התעללות בעצורים פלשתינים על ידי פקודיו, לאחר שהבחין בכך • בעקבות האירוע הוא הושעה מתפקידו

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד קצין בדרגת סגן, בגין עבירות של אי מניעת פשע, חבלה ברשלנות והתנהגות שאינה הולמת בפרשת הכאת הפלשתינים על-ידי לוחמי גדוד נצח יהודה (הנח"ל החרדי). 

העבירות יוחסו לקצין לאחר שהבחין באלימות הקשה שהפעילו חייליו כלפי העצורים הפלשתינים בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, ולמרות זאת לא מנע מהם להמשיך ולהכות את העצורים. לפי הודעת צה"ל, "בכך נמנע מלמלא את חובתו ואת אחריותו הפיקודית כקצין וכמפקד הכוח". בעקבות האירוע הושעה הקצין מתפקידו. 

בסוף ינואר האחרון הוגש כתב אישום חמור בעניינם של הלוחמים, שייחס להם עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. לפי כתב האישום, ב-8 בינואר, בתום פעילות מבצעית, נעצרו מספר חשודים פלשתינים, שכזכור, היו ככל הנראה קשורים לפיגוע בצומת אסף שבו נהרגו שניים מחבריהם של הלוחמים. 

העצורים הועברו למשמורת החיילים מנצח יהודה, בפיקודו של הקצין בדרגת סגן. הצוות הסיע את העצורים מהכפר אבו שחידם למחנה בית אל ברכב "זאב" צבאי. במהלך הנסיעה, כשידי העצורים היו כבולות באזיקים ועיניהם מכוסות, הכו הנאשמים את שני העצורים במכות אגרוף, במכות עם כף יד פתוחה, בסטירות, בבעיטות וכן באמצעות חפצים קהים. במהלך הפעלת האלימות, הנאשמים אף קיללו את העצורים. 

עוד תואר בכתב האישום, כי במהלך האלימות, הכו הנאשמים את אחד העצורים בראשו, בפניו, בזרוע ימין, בגבו, בצלעותיו הימניות וברגליו. את העצור השני הכו הנאשמים בראשו, בפניו, בחזהו, בטנו, ברגליו ובאשכיו. אחד הנאשמים אף משך בשערותיו. בשלב מסוים הסירו הנאשמים את כיסוי העיניים שהיה על עיניו של אחד העצורים, כדי שיראה איך מכים את העצור השני. 

במהלך האירוע, צילם אחד הנאשמים את הכאת העצורים באמצעות מכשירו הסלולארי, ותיעד את המכות לעצורים, כשמקביל חבריו הנאשמים משמיעים קריאות שמחה וההתפארות מול עדשת המצלמה.

כתוצאה ממעשי הנאשמים, העצורים נזקקו לקבלת טיפול רפואי ופונו לבית החולים "שערי צדק". לאחד העצורים נגרמו שברים במספר צלעות בצד ימין של גופו, שברים חריפים באף, שטף דם תת עורי בבטנו, והוא אושפז לשלושה ימים. לעצור השני נגרמו בין היתר בצקות ברקמות הרכות התת-עוריות בראשו ובצקת ונפיחות משמעותית בפניו. כאמור, הקצין לא היה מעורב בהכאת העצורים, אלא לא מימש את אחריותו הפיקודית ולא מנע את האלימות.

 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו