כל המידע על תופים אלקטרונים

מחפש תופים אלקטרוניים? המדריך השלם לרכישת תופים אלקטרוניים, כל המידע, הסוגים וכל מה שצריך לדעת

צילום: //

כל המידע על תופים אלקטרונים

הסיוט הגדול ביותר של כל דייר הוא שכן מתופף, העוצמתיות של התופים יכולה לחדור דרך קירות והם משפיעים בצורה לא נוחה על דיירי הבניין ועל ההורים המתגוררים בבית. אם זאת, אין חוק מסודר שאוכף את הבעייתיות הזאת (רק בשעות מסוימות יש אכיפה). האם תופים אלקטרוניים יכולים לשמש כאלטרנטיבה לתופים המקוריים? מהו השוני בין הסוגים וכמה זה עולה לי?

אז מהם התופים האלקטרונים?

התוף האלקטרוני בנוי משטח גומי ובתוכו יש חיישן, תפקידו של החיישן הוא להוציא אותות חשמליים דרך המכות על משטח הגומי. האות החשמלי מגיע למודול ומתורגם לסאונד. לחיישן יש מספר פרמטרים דרכם הוא עובד, כמו עוצמת המכה ותירגומה בהתאם, תרגום על פי סאונד שנקבע מראש על ידי המתופף ועוד...

כיום, משטחי התופים האלקטרוניים החדשים ביותר עשויים יריעות פלסטיק ומכנים אותם “עורות”, יריעות אלה משמשות גם את מערכת התופים האקוסטית. על אף שהרוב יאמינו שהתופים האלקטרוניים נכנסו לתודעה בשנים האחרונות, נפתיע אתכם ונגלה שמערכת התופים האלקטרונית הראשונה נמצאה אי שם בשנות ה 80.

תחילה הם נשמעו מאוד מלאכותיים והצליל היוצא מהם לא דמה לצליל התוף האקוסטי, אבל בחלוף השנים וכשהטכנולוגיה התקדמה, לאט לאט שידרגו את מערכת התופים הזאת וגם היום עוד משדרגים את המערכת למרות שהיא כבר ברמת ביצוע גבוהה מאוד, וכבר הרבה אנשים החליפו את המערכת האקוסטית במערכת האלקטרונית.

חברות ומותגים

לאחר שהכרנו את המערכת עצמה עלינו להכיר גם ביצרנים של המוצר. את החסות על התופים האלקטרוניים לקחו מספר חברות בולטות בתחום ההגברה והסאונד ומצד שני גם מספר חברות שפחות מוכר לצרכן.

החברות הבולטות והשולטות בתחום התופים האלקטרוניים כיום הם: Yamaha, Ronald, HXM ועוד...

האם יש להסתמך אך ורק על המותגים שבתחום? התשובה משתנה מאדם לאדם, המלצתנו היא לא “לבנות” רק על המותגים למרות שמוצריהם בהחלט ראויים לשבח, תוכלו לחסוך לעצמכם כמה מאות שקלים אם תחליטו לרכוש מערכת תופים אלקטרוניים שהיא לא בגדר המותגים, כיוון שכאשר אתם רוכשים מוצר שהוא מותג אתם לא משלמים רק על המוצר עצמו אלא גם על שם החברה. ישנם אלפי דגמים של תופים אלקטרוניים והמון חברות בשוק, בחרו מוצר עם מפרט טכני משובח שיכול לרצות אתכם. כמובן שימו לב שאתם קונים מוצר שהוא לא חיקוי והמחיר הוא לא מחשיד מדי.

אני מתופף ותיק, האם כדאי לי לנסות את התופים האלקטרונים?

זו שאלה שעולה פעמים רבות בקרב המתופפים, יש גם את אלו שרק רוצים להיכנס לעולם התיפוף ומיד נרתעים מהמילה “אלקטרוניים”, מכיוון שזה נשמע להם טכני מדי ובלי שום קשר לרגש התיפוף. בין אם אתם מתופפים ותיקים או מתופפים בתחילת דרכם, ישנם יתרונות רבים בתופים האלקטרוניים שעולים על התופים האקוסטיים, עליהם נפרט מאוחר יותר. ההמלצה שלנו היא שתמיד שווה לנסות, אפקט הסאונד הוא זהה, והיופי בתופים האלקטרוניים הוא שיש אפשרות לגיוון ושינוי צלילים לפי העדפות של הנגן. אם אתם נגנים מקצועיים ומתפרנסים מתיפוף, אולי תוכלו באמת לוותר על המעבר הזה, התמידו במה שאתם הכי מקצועיים בו. מצד שני, תמיד תוכלו להתנסות בתבנית אחרת או שתוכלו לשלב בין השניים, התופים האלקטרונים בשונה מהתופים האקוסטיים הם מאוד ניידים וקלים יחסית, תוכלו לשמור את התופים האלקטרוניים לצורכי חזרות עצמיות מבלי להפריע לשכנים ולדיירי הבית.

יתרונות

ניידות – התופים האלקטרוניים יותר קטנים במימדים שלהם מאשר התופים האקוסטיים, הם קלים יותר וניתנים לפירוק מהיר יותר. הם לא תופסים הרבה מקום, אך יש צורך במקום בסיסי על מנת שתוכלו לנגן בחופשיות.

סאונד – אחד היתרונות היותר בולטים של התופים האלקטרונים הוא המבחר העצום של הצלילים אותם תוכלו להפיק בלי מאמץ. איפה עוד תוכלו למצוא כלי כזה שיעבוד על פי רצונכם ולפי פרי דמיונכם. בכדי להוריד אפקטים של סאונד מיוחד או צלילים ייחודיים תצטרכו לחפש מעט באינטרנט, רוב הדברים להורדה הם חינמיים אך יש מספר קטן של אופציות שעולות כסף, לא הוצאה גדולה במיוחד ביחס למערכת תופים.

היופי הוא שהיצרן מדי פעם משחרר עוד ליווים חדשים שאותם תוכלו לקבל, כך שהלהט בנגינה תמיד יהיה לכם.

שקט – אם היינו שואלים לפני כמה שנים את ההורים איזה כלי הם הכי פחות מעוניינים שהילד שלהם ינגן מיד הם היו צועקים “תופים”. היום הדבר ניתן לוויכוח, תוכלו לתת לילד שלכם לנגן ללא הגבלת שעות וללא הגבלת בעוצמת סאונד התופים האלקטרוניים ובטוח לא תשימו לב אפילו שהם מנגנים, הנגן יכול להתחבר לאוזניות וכך שום דבר לא מגביל אותו. זהו יתרון מאוד בולט בקרב התופים האלקטרוניים שהרבה אנשים מחפשים.

אחסון ומיקום – המערכת האלקטרונית היא לא במימדים של המערכת האקוסטית, לכן היא לא תופסת הרבה מקום וניתן לאחסן אותה במקומות שאין בהם חלל גדול.

חסרונות

סאונד – אמנם תוכלו להוריד תמיד עוד ליווים ואפקטים, לבחור לפי הראש שלכם מה מתאים לכם ומה פחות, אך אין מה לעשות, יש כאלו שפחות יתחברו לסאונד הזה ויעדיפו את המקור, הכל תלוי בהרגל שלכם ועד כמה אתם פתוחים לדברים חדשים. לכן, ההמלצה שלי היא, אם אתם כל כך סגורים על תופים אקוסטיים, נסו לשלב בין שני העולמות בדרך שלכם.

מחיר – המחירים של התופים נעים מקצה לקצה, תוכלו למצוא מחירים גבוהים ומחירים נמוכים, בדיוק כמו בתופים האקוסטיים, אבל, מכיוון שמדובר פה בטכנולוגיה חדישה ובטוח תרצו לבחור תופים ברמת ביצועים גבוה אז ייתכן שתאלצו לשלם מחיר גבוה יותר מהתופים האקוסטיים, כמובן שהדבר נתון לבחירה ולעיתים שווה להשקיע יותר כדי לקבל יותר.

חשמל – אחד החסרונות של התופים האלקטרוניים הוא הצורך להיות מחובר לשקע חשמלי, בין אם זה המגבר או המערכת עצמה, אמנם המערכת מאוד ניידת וקל להעביר אותה ממקום למקום אך תצטרכו למצוא שקע חשמל באזור.

כמה זה עולה לי?

כמו כל מוצר היום, המחירים נעים בטווחים רחבים. המחיר תלוי בכמה פרמטרים; שם המותג, מודול, רמה טכנולוגית, מגבר ועוד... אם נשווה בין המחירים של התופים האקוסטיים ובין המחירים של התופים האלקטרוניים נגיע למקום שווה. הבחירה נתונה בידכם ואם תבחרו ללכת על מערכת חדישה בעלת שלל אפשרויות ומגוונים ייתכן שתשלמו יותר מאשר על התופים האקוסטיים. כמובן, יש להימנע ממחירים מחשידים, זולים או יקרים, ישנם חיקויים וזיופים. בחרו מקום אמין לקנות ממנו, דאגו שיש אחריות על המוצר, והתייעצו עם המכרים שלכם לפני הבחירה. מומלץ לבוא למקום הרכישה ולנסות בעצמכם את המוצר.

שמירה על המוצר

כיוון שמדובר כאן במוצר חשמלי, הימנעו ממגע עם מים, אל תאכלו ליד המערכת. בזמן שאתם מנגנים שמרו על סביבה פסטורלית ונקייה. אל תשאירו את המערכת בשמש ללא כיסוי, כמובן שלא תחת כיפת השמיים בגלל הלחות והסכנה שירד גשם, דאגו לנקות את המערכת מפני אבק ובזמן מעבר פעלו בעדינות. כאשר אתם מאחסנים את המוצר שימו אותו מכוסה או בתוך קרטון. אל תחברו מכשירים שאתם לא בטוחים בהם למערכת, יש סכנה של וירוסים.

לסיכום

בעבר היו נחשבים התופים למערכת מאוד נחשבת אך בעלת מספר חסרונות בולטים, אם היינו רוצים לנגן בחופשיות היינו צריכים למצוא מחסן נידח ובו היינו מנגנים. היום הדברים שונים, הטכנולוגיה מתקדמת ומביאה איתה מספר אלטרנטיבות, אחת מהן היא התופים האלקטרונים שמאפשרים לנו לנגן בחופשיות גם בבית ומבלי להפריע לאנשים סביב. אמנם התופים האלקטרונים נכנסו לתודעה רק בשנים האחרונות אך היופי הוא שהם נראו לראשונה אי שם בתחילת שנות ה 80. התופים האלקטרונים בנויים ממשטח גומי ותוכו חיישן, לחיישן יש מספר פרמטרים דרכם הוא עובד, כמו עוצמת המכה ותירגומה בהתאם, תרגום על פי סאונד שנקבע מראש על ידי המתופף ועוד...

היום יש מספר חברות ששולטות בתחום הסאונד וההגברה ומתמחות בייצור ושיווק תופים אלקטרוניים, החברות בהחלט מביאות איתן מוצרים ברמת גימור מושלמת. אבל לא חובה להישען על מותגים, ישנן גם חברות פחות מוכרות שהמוצרים שלהן ברמת גימור שווה ולרוב המערכות יהיו יותר זולות. כאשר אנו קונים חברה שהיא מותג אנו משלמים סכום נוסף של כסף בגלל שם החברה. בחנו את המפרטים הטכניים של המוצרים וכך תוכלו להשוות ביניהם. בין אם אתה מתופף ותיק או מתופף שרק עכשיו מתחיל את דרכו, התופים האלקטרוניים יכולים להתאים לך, בדוק עם עצמך מהן השאיפות שלך מהמוצר ומהן ההגבלות שלך בדרך, כך תוכל להגיע להחלטה הנכונה, אם לרכוש תופים אלקטרונים או לוותר.

לתופים האלקטרוניים מספר יתרונות, מבחינת סאונד שניתן לבחירה על פי רצון המשתמש, הניידות של המערכת, האחסון שלה וגם עצם העובדה שהמערכת יכולה לפעול על אוזניות וכך לא נוצר רעש סביב. החסרונות של המערכת הם מבחינת סאונד בקרב אלו שכבר מתופפים ותיקים וקשה להם להתרגל למוצר החדש, מבחינת מחיר ועצם העובדה שהמערכת דורש חיבור לשקע חשמל. מבחינת מחיר, אם נלך על המוצר הסטנדרטי נשלם כפי שהיינו משלמים על מערכת אקוסטית, אם נרצה יותר נשלם יותר. המערכת הינה חשמלית ולכן יש לשמור עליה בצורה קפדנית.

המערכת היא מאוד ידידותית ונעימה למשתמשים בה.

המדריך השלם לרכישת תופים אלקטרוניים באדיבות ענק הסאונד - יבואנית תופים אלקטרוניים, כלי נגינה, ציוד סאונד והגברה מקצועי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר