היצע נתיבי התעופה לאירופה ממשיך לגדול: מנכ"ל חברת התעופה האירית "ריינאייר" מייקל או'לירי נפגש אתמול (שני) עם שר התיירות יריב לוין לסיכום שלוש שנים של פעילות החברה בישראל, ולבדוק דרכים להגברת שיתוף הפעולה.
לאחר הפגישה, אמר השר לוין כי סוכם "על המשך העבודה המשותפת להרחבת מספר קווי התעופה של החברה לישראל, שיביאו להגדלת כמות התיירים המגיעים לישראל ולהוזלת מחירי הטיסות עבור ציבור הנוסעים כולו". חברת הלואו-קוסט החליטה להוסיף טיסות מישראל לעוד ארבעה יעדים אירופיים: אתונה, בודפשט, סופיה וסלוניקי.
או'לירי אמר כי הוא מרגיש שישראל היא אחד היעדים המשמעותיים של השנים הקרובות. "לאנשים נמאס מיעדים כמו האיים הקנריים ומקומות אחרים. בישראל יש חופים נפלאים וקולינריה מאוד טובה. אם נדע להציע מחירים סבירים, ישראל עם מזג האוויר שלה והחופים היפים יכולה להיות יעד מועדף".
לדבריו, הפוטנציאל הגדול נמצא בנתב"ג, אבל הוא מבקש מנמל התעופה לקצר כמה שניתן את זמן השהייה של המטוסים על הקרקע מזמן הנחיתה ועד להמראה. בנתב"ג אמנם ניתן לנחות בשעות הלילה, אך חסרות עמדות להמראה מוקדם בבוקר כדי שניתן יהיה להספיק להגיע לטיסות המשך באירופה. מנתב"ג הוא יבקש לנהוג בריינאייר כמו שדות תעופה באירופה, שמעניקים הנחות לפי שיעור הגידול של הפעילות בשדה. "אם אני גדל ב-20 אחוזים, אני מצפה להנחה בהתאם", אמר או'לירי.
בעונת הקיץ שתתחיל במאי היא תפעיל לנמל התעופה בן גוריון בין 44 ל-50 טיסות שבועיות מ-16 יעדים. היום היא מפעילה 36 טיסות שבועיות לנתב"ג. למרבית היעדים היא תבצע בין שתיים לשלוש טיסות בשבוע. לפאפוס שבקפריסין, למשל, היא תפעיל 12 טיסות שבועיות ולמילאנו באיטליה היא תפעיל ארבע טיסות בשבוע.
במהלך ביקור הבזק שערכו אנשי ריינאייר בישראל הם אמרו כי הם מעוניינים לפתוח בסיס פעילות בישראל שייתן להם יותר גמישות בפעילות ליעדים שונים. בטווח הארוך תבקש החברה היתר להפעיל בישראל גם טיסות פנים ארציות – היתר שעד היום לא ניתן לחברות זרות.
בשנת 2018 הטיסה ריינאייר בקווים שבין אירופה לישראל כ-602 אלף נוסעים; מהם 517 אלף נוסעים לנתב"ג, גידול של כ-200 אחוזים לעומת 2017, וכ-85 אלף נוסעים לשדה בעובדה, גידול של 95.5 אחוזים.
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום
