חתן פרס בראשית לשנת 2019: רוברט קראפט

איש העסקים היהודי־אמריקני, שהונו נאמד ב־5 מיליארד דולר, נבחר בשל "מחויבותו למאבק באנטישמיות" • אמר לאחר הבשורה: "הפרס מעצים את יכולותיי בהעלאת המודעות לתופעה החמורה"

רוברט קראפט. זכה בפרס היוקרתי // צילום: דודי ועקנין

איש העסקים היהודי־אמריקני רוברט קראפט נבחר להיות חתן פרס בראשית לשנת 2019. הפרס נחשב ל"נובל היהודי". קראפט נבחר "בשל מחויבותו למאבק באנטישמיות, הקשר ההדוק שלו לשורשיו היהודיים ולמדינת ישראל ותרומותיו רחבות ההיקף בתחומי הבריאות, ההשכלה והספורט". הפרס יוענק בטקס שיתקיים בירושלים ביוני 2019.

קרפאט יעניק את כספי הזכייה של פרס בראשית, העומדים על מיליון דולר, לטובת התמודדות עם תופעות אנטישמיות ברחבי העולם ומיגורן.  

קראפט, יו"ר ומנכ"ל קבוצת קראפט, המכהן גם כבעלים של קבוצת הפוטבול ניו אינגלנד פטריוטס, אחת הקבוצות המצליחות ביותר בליגת הפוטבול האמריקנית (NFL), הוא חתן פרס בראשית הראשון שמגיע מעולמות הספורט. קבוצת הכדורגל בבעלותו של קראפט, The New England Revolution, תארח את מועדון הכדורגל צ'לסי למשחק ידידותי בחודש מאי וכל ההכנסות, בתוספת מיליון דולר מקראפט, יוקדשו למאבק באנטישמיות.

קראפט מסר כי "הפרס מעצים את יכולותיי בהעלאת המודעות לתופעה חמורה זו, וכן מאפשר לגייס כספים נוספים למאבק באנטישמיות ובכל צורה אחרת של מעשי שנאה מבוססי דעות קדומות, גזענות ושנאת השונה. עלינו להמשיך לתמוך בארגונים המתמקדים במאבק באנטישמיות על ידי בניית גשרים ואיחוד אנשים מרקעים שונים".

 

"קידם חברה צודקת"

"אנו שמחים לקבל את רוברט קראפט למשפחה יוצאת הדופן של זוכי פרס בראשית", אמר יו"ר קרן פרס בראשית סטן פולובץ, "בדומה לשופטת בית המשפט העליון האמריקני וכלת פרס בראשית למפעל חיים - רות ביידר גינסבורג - גם קראפט פעל רוב חייו לקידום חברה צודקת, סובלנית ומכילה יותר".

בחמש השנים האחרונות זוכי קרן פרס בראשית ושותפיה השקיעו יותר מ־11 מיליון דולר ביוזמות פילנתרופיות מגוונות. 

קבוצת קראפט היא חברת אחזקות אמריקנית המחזיקה נכסים בתחום הספורט, נדל"ן, קרן השקעות פרטיות ועוד. רוברט קראפט גדל בבית יהודי שומר מצוות. אביו היה חייט וייעד אותו ללימודי רבנות. לאורך השנים תרם קראפט יותר מ־400 מיליון דולר למגוון יוזמות בתחומי החינוך והבריאות. 

באירוע ההצדעה לרגל 70 שנה לישראל, שהתקיים באו"ם בתחילת יוני האחרון, היה קראפט נואם מרכזי. קראפט, שהונו האישי נאמד ב־5 מיליארד דולר, סיפר על כך שבנה את עסקיו על הערכים היהודיים שספג מבית אביו, ובהם תיקון עולם.

 

הפרס ניתן על ידי רה"מ

מייקל דאגלס, חתן פרס בראשית לשנת 2015, מסר ל"ישראל היום" בעקבות הזכייה של קראפט כי הוא עצמו בחר "להקדיש את הפרס לטובת העלאת המודעות לתופעה הולכת וגוברת של נישואים מעורבים בין יהודים ללא יהודים ברחבי העולם, והצורך לגלות פתיחות כלפי המשפחות המעורבות וצאצאיהם ולפעול למען שילובם בחיי הקהילות היהודיות, ולטובת פעילות לחיזוק הזהות היהודית והגברת הקשר עם מדינת ישראל".

פרס בראשית הוא פרס בסך מיליון דולר, הניתן על ידי ראש ממשלת ישראל "לאיש מקצוע רב הישגים ובעל מוניטין בינלאומי מכל העולם, המהווה דמות מופת בקהילתו, שיוכל להעניק השראה לדור הצעיר של העם היהודי ברחבי העולם".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר