חכמים? בואו לערב טריוויה בבר

יום הטריוויה הבינלאומי חל בסופ"ש ואם חוגגים, למה לא לעשות את זה עם אלכוהול?

קבוצות עד 6 אנשים. ניצחת שתה אלכוהול

תחשבו על בילוי כייפי בבר. עכשיו תוסיפו לבירות ולוויסקי משחקי ידע בכל מיני נושאים החל מידע כללי ועד למוזיקה וספורט. נשמע כיף? גם לנו! 

יום הטריוויה הבינלאומי חל בסופ"ש וזה תירוץ טוב לבדוק עד כמה ערבים כאלה עובדים בארץ. ספוילר? עובדים טוב! 

יעל בצלאל ומיכאל שפירא הם הבעלים של מיי קוויז, ובכך הם עושים ערבי טריוייה בברים. בצלאל: "אני ומיכאל תמיד אהבנו דברים שקשורים לידע ומשחקי טריוויה. לרעיון של פאב קוויז בישראל הגענו מהמקום שהכרנו בו - ליגת הדיבייט האקדמית הישראלית. כחלק מההשתתפות בתחרויות נסענו לחו"ל ודרך הכרות עם חברים בריטים נחשפנו לעולם הזה. מיכאל היה בביקור בלונדון הם לקחו אותו לפאב קוויז והוא אמר שחייבים להביא את זה לארץ. שינינו את הפורמט שיתאים לישראלים. הבריטי זה שאלות אקראיות ישראלים לא פראיירים רוצים השקעה".

איך זה עובד?

" האירוע לוקח כשעתיים עד שעתיים וחצי, הקהל נרשם מראש כקבוצות של 2-6אנשים. אם אנשים מתעקשים להיות יותר, הם משלמים "קנס" של נקודות. אנחנו שומרים שולחן, חוץ מהספורט אנשים לא יודעים מה הנושא ואז בערב עצמו חושפים את הנושא. ואז יש 6 סיבובים כל סיבוב 10 חידות. 4 סיבובים של טריוויה קלאסית, סיבוב של חידות גראפיות (תמונות או עיצובים) וסוגרים עם 10 חידות מוזיקליות". 

עוד מוסיפה בצלאל: "הערב תפור סביב נושא. עשינו ערב שלם לערים ללא תהילה. נגיד, אנקדוטות שקשורות לעיר פ"ת ואז יש שאלות שקשורות לאסוציאציה. דוגמה נוספת זה ערב בירושלים שכולו מוקדש ואנשים בשם משה. אז עשינו שאלות על משה רבינו וכו, ואז עשינו פרק על מושיק גלאמין והביקור שלו בבית ראש הממשלה. אז הצגנו תמונות בבתים של מנהיגים והיה צריך לנחש מי המנהיג. 

כמה קבוצות משחקות? וכמה עולה השתתפות

מספר הקבוצות המתחרות משתנה לפי גודל הפאב המארח אותנו. זה יכול להיות 12 קבוצות ויכול להיות 22 קבוצות. ההשתתפות עולה 40 שקלים.    

איך קובעים מי ניצח?

יש לנו שיטה לפיה כל קבוצה בודקת לקבוצה שיושבת לידה ומנקדת את דף התשובות שלה. כשאנחנו מסיימים לחשוף את התשובות של הסיבוב הנוכחי, אנחנו באים אליהם לאסוף את הדפים הבדוקים, מוודאים שהניקוד נכון, ומזינים את הניקוד בטבלת הניקוד הקבוצתית. בסוף ששת הסיבובים, הקבוצה שצברה הכי הרבה נקודות, מנצחת.

מה הפרס?

השחקן/ית בקבוצה המנצחת מקבל/ת בקבוק יין ובנוסף, קבוצות מצחיקות במיוחד מקבלות סבב של צ'ייסרים במתנה

יש היענות?

התחלנו בשביל הכיף בחיפה בערב קטן ומהרגע שתפסנו את הפורמט זה הפך להיות העבודה העיקרית שלנו. יש היענות מטורפת ובת"א אנחנו עושים ערב כפול אחד אחרי השני.

יש ערים יותר חכמות?

על הירושלמים אנחנו מפילים את החידות הכי מורכבות. הם ה"כיתת מחוננים" שלנו. 

"מביא קהל איכותי"

גם בברים מאוד מרוצים מהערבים הללו, אחד המקומות שאימץ את הערבים הללו הוא המקייס פלייס. 

אסף גנצמן מבעלי המייקס פלייס: "אנחנו חיפשנו משהו נוסף להוסיף עוד גוון למקום יש לנו אירועי ספורט ומוזיקה ורצינו ליצור משיכה והעלנו רעיונות. הסתבר לנו שיש אנשים שעושים את זה בארץ וראינו שיש לזה ביקוש. התחלנו בירושלים ולאט לאט זה התפרס לעוד סניפים היום זה בכל הסניפים (ת"א, הרצליה אילת וירושלים) ראינו שבעצם כל אירוע אומנותי אחר הולך. לשאלה אם ערבים מסוג זה מביאים קהל שונה ענה גנצמן: "זה מביא קהל אחר שהוא לא הקהל הרגיל שלנו, אבל זה קהל איכותי שמאוד מתאים למקום. לרוב זה מ20:00-2:00 לפני שמתחיל הבלאגן של הערב".  

אם גם אתם רוצים לבקר בערב כזה, ב8.1 יש ערב טריוויה של ספורט במייקס פלייס הרצליה, ב15.1 יש שני ערבים, אחד בבר גיורא בת"א ואחד ובסינקופה בחיפה. ב21.1 יש ערב טריוויה בבר גיורא בב"ש. 

לפרטים: http://myquiz.co.il/

נסו בעצמכם:

הנה פרק גרפי שהיה לפני חודש בת"א, ואלו ההנחיות לפתרון: 

התשובה לכל אחת מהחידות היא פתגם או ביטוי, כדי לפענח את התשובה ניתן להעזר גם ברמזים הכתובים וגם באופן שבו המילים מעוצבות מבחינה גרפית

 

 

 

 

 

 

הפתרונות: 1.גיס חמישי 2הרצפה עקומה 3תחזור אחרי 4עין תחת עין 5פעם שלישית גלידה 6משפחה מורחבת 7מחט בערמת שחט 8לפני הספירה 9לא אלמן ישראל 10כתב ראי.  

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר