ישראל 2018: מעצמת קניות און-ליין

אז כמה ובאיזו תדירות ישראלים קונים ברשת? מהם גילאי הרוכשים? וכמה כסף הם מוציאים? כל התשובות בכתבה שלפניכם

צילום: PEXELS // מזמינים פחות

ישראל – מעצמת קניות און ליין

 

בשנת 2017 פורסם דו"ח של בזק בעקבות סקר שהתייחס להיקפים ולהרגלי הקנייה של ישראלים ברשת האינטרנט. מהדו"ח עולה כי 80% מהישראלים מבצעים קניות און ליין.

 

44% מהמשתתפים בסקר דיווחו כי רכישות האון ליין שלהם מבוצעות באתרים בינלאומיים ובעיקר באמזון, עלי אקספרס ואיביי, ואילו 67% דיווחו על כך שהם קונים און ליין גם באתרים ישראליים. ככל שנוקף הזמן, המגמה הזו הולכת ומתחזקת בישראל. זאת בעיקר כתוצאה מהעלייה בתדירות הרכישות והרחבת טווח גילאי הקונים באון ליין.

 

 

תדירות – ישראלים מבלים כל יום באתרי הקניות ברשת

מחקר שנערך אף הוא ב-2017 עבור פייפאל, ענקית התשלומים ברשת האינטרנט, העלה כי אחד מכל ארבעה ישראלים גולש כמעט מדי יום לאתרי קניות ברשת.  על פי נתונים שפורסמו ע"י איביי, בכל 2 שניות מתבצעת קניית מוצר באיביי ע"י צרכן ישראלי, כאשר רוב העסקאות (60% בערך) מתבצעות בעזרת הסמארטפון.  

 

 

גילאי הגולשים-רוכשים – הטווח הולך ומתרחב

טווח גילאי הקונים הישראליים באינטרנט הולך ומתרחב. עד לפני כמה שנים  קניות און ליין היו בעיקר מנת חלקן של צעירים בגילאי 35-20 אשר מצויים יותר ברזי הטכנולוגיה. כיום, בני ה-50 פלוס הפכו לפלח משמעותי בשוק קניות האון ליין באינטרנט, גם מבחינת היקפי הקניות וגם בתכיפות הקניות. במקביל הולכת ומתרחבת גם מגמת הקנייה האינטרנטית בקרב בני נוער, ילדים וצעירים מתחת לגיל 18. על פי נתוני מחקר פייפאל, אחד מכל ארבעה ישראלים בגילאי 18-16 מבצע קניות און ליין בסך של עד 500 שקלים בחודש.

 

הצעירים הינם קונים חברתיים במלוא מובן המילה - הם מעלים ומשתפים תמונות של קניותיהם, מגיבים וממליצים. הם נמנים על דור המובייל שיודע לקנות ברשת ואף יודע לעשות זאת בחוכמה. המחקר מצביע על כך שכ-10% מההורים לילדים בגילאי 14-8 מתירים לילדיהם לבצע קניות און ליין באופן עצמי וכ-14% מהם מתייעצים עם הילדים לאיזה אתרים כדי להיכנס ורוכשים מהם ידע בנושא קניות און ליין. בהתאם לכך, קמעונאים רבים בארץ ובעולם מתחשבים בהעדפות הילדים ובני הנוער, והדבר בא לידי ביטוי בדרך בה הם מפרסמים את מוצריהם ומציעים אותם לרכישה ברשת.

 

 

המוצרים הפופולריים ביותר שישראלים קונים אונליין

ישראלים קונים מוצרים רבים ברשת, כאשר בין המובילים נמנים סמארטפונים, מוצרי איפור וקוסמטיקה ומשחקי ילדים. בני נוער רוכשים און ליין בעיקר משחקי מחשב, אביזרי מציאות מדומה, סוגים שונים של גאדג'טים, מכשירי חשמל ואלקטרוניקה.   

 

בשנת 2017 ישראלים רכשו און ליין 633 רכבים,  ברובם ייחודיים שלא ניתן לרכוש בארץ כגון רכבים היברידיים ורכבי אספנות. רכישת חלקי חילוף בשנה זו נמצאת אף היא בתאוצה המשתקפת בעלייה של 30% יותר לעומת רכישות שנעשו ב-2016.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר