מדגמנת אמנות: היא ידועה כאחת הנשים היפות ביותר בעולם, הופיעה על שערי המגזינים הכי גדולים בתחום האופנה ובכלל, הנחתה תוכנית ריאליטי מצליחה, עושה עסקים מסביב לגלובוס, ומזמן התרגלנו שהיא הדבר הראשון שרואים כשנוחתים בארץ, מביטה בנו מכל פינה בשדה התעופה. אם לא די בזאת, בקרוב מאוד תוכלו לצפות בסופר מודל הישראלית בר רפאלי, גם בתערוכת אמנות במסגרת העונה הישראלית לעיצוב, בגלריית החווה חולון.
אחרי שכבשה את חו"ל, הגיע זמן חולון // צילום: EPA
למעשה, רפאלי היא קודקוד אחד במשולש הדמויות אשר במרכז התערוכה "בר-בי", לצד דמותה של הבובה האייקונית ברבי והמעצבת מוריה אדר פלקסין בעצמה. "העיסוק בבר רפאלי החל לפני שמונה שנים, כשחקרתי את האופן בו מתהווים גיבורי התרבות האינסטנט בימינו - באתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וכו', מאז אני מנהלת דיאלוג עם האיקונה שלה", מסבירה האמנית. בתערוכה, מקשרת מעצבת הקרמיקה הדתייה, אשר חיה חיים שונים בתכלית מהדוגמנית המפורסמת, את גורלה שלה עם גורל הדוגמנית, באמצעות הבובה.
קרטון מזהב. מתוך התערוכה "בר-בי" // צילום: רן יחזקאל
"ככל שהתעמקתי בדמות של בר רפאלי, זו המוצגת לנו בתקשורת, כמובן, וקילפתי עוד ועוד קליפות, מצאתי שבשורש, אנחנו בעצם דומות", אומרת המעצבת. "כך, כל עבודה שכביכול עוסקת בבר, עוסקת בי ובחברה כולה. כמי שיוצרת מצד אחד בקרמיקה ומצד שני בטכנולוגיות מתקדמות כהדפסה תלת ממדית, אני מביאה ערכים של מסורת מול חדשנות, יקר וזול, עמיד מול חד פעמי. תמיד מעניינים אותי הקצוות וכיצד הם מתחברים".
"דרך הנוכחות החוזרת של הדימויים של שלוש גיבורות התערוכה, מתנסחת ומתחדדת ההבנה כי למרות שבר רפאלי, דוגמנית וסלב בעלת קריירה מרשימה והמוני מעריצים, חיה חיים שונים בתכלית ממוריה - דתייה שבחרה מאידיאל לחיות בעיר לוד, לשתיהן הרבה במשותף עם בובת הברבי", מסביר האוצר ערן ארליך, ראש המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל. "רפאלי, מוריה והברבי הן סחורות המשונעות בעולם הצריכה בו אנו חיים. אם חשבנו כי ההיגיון הכלכלי של חברת הצריכה מוגבל רק למוצרים, הרי שמוריה מצביעה על כך כי כל אחת ואחד מאתנו נבחן ונשקל, נמדד ומוערך כמו כל סחורה בשוק צריכה גלובלי".
"רפאלי, מוריה והברבי הן סחורות המשונעות בעולם הצריכה בו אנו חיים". מתוך התערוכה "בר-בי" // צילום: רן יחזקאל
בין העבודות שתוצגנה בתערוכה: סדרה של תבליטי פורצלן של בר עם צבע רקע משתנה, בתוך קרטון זהב - ספק מסגרת יוקרתית ספק אריזה תעשייתית; דיוקן האמנית עם בר רפאלי - תבליט של בר ושל מוריה, אחת מול השנייה, בהדפסה תלת ממדית; וגביע בהדפסה תלת ממדית שנוצר מצלליות הפנים של בר ושל מוריה, כך שמכיוונים מסוימים הם מתערבבים ומתמזגים.
"כולנו נמדדים, מבחינת הערך שלנו", טוען ארליך. "אם בר רפאלי מוכרת את יופייה הרי שמוריה מוכרת את כישרונה ויכולותיה. השוק הענק הזה, בו כולנו מוכרים ונמכרים, פועל מתוך הגיונו הפנימי. כל פעולה של בר - מנשיקה ועד לידה, מקבלת ערך שיווקי ומובן כלכלי. היא מופת לרעב הבלתי פוסק של השוק לכבוש עוד נתחים נוספים מהקיום האנושי לכדי שווי כלכלי".
התערוכה תפתח בתאריך 12.1.18 ותנעל ב-2.3.18.
הגביע של בר ומוריה. מתוך התערוכה "בר-בי" // צילום: רן יחזקאל
• יש תקווה? ישראל נגד רוג'ר ווטרס
העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!
