בשיתוף ברק רום
הבסיס לכל תחום השיווק הטכנולוגי שנעשה באמצעות רשת האינטרנט יוצא מתוך התבססות על העובדה, כי מעל 80% מהגולשים ברשת שמחפשים משאב או אתר באמצעות מנועי החיפוש- לא יטריחו את עצמם לגלגל את רשימת התוצאות אל מעבר לעמוד השני. או במילים אחרות: עבור רוב מוחלט של משתמשי רשת האינטרנט אתר שלא נמצא בין שני העמודים הראשונים של תוצאות החיפוש ( עם עדיפות עצומה לעשרת המיקומים הראשונים), כאילו לא קיים כלל ונעלם מעיני הגולשים- הלקוחות הפוטנציאלים שהיו יכולים היות לו…

עובדה זו נקבעה לא פעם ולא פעמיים. מאז התחדשות הכלים הדיגיטליים שמהווים היום את אמצעי התקשורת הנפוצים ביותר- נעשו עליהם מחקרי ענק בכל רחבי העולם. התופעה הבלתי מוסברת הזאת שבתוך שני עשורים בלבד חל מהפך ענק בתחום הפרסום והמיתוג כמו גם בתחום הקמעונאי מעמידה לפעמים את החוקרים פעורי פה, והם נדרשים לתת תשובות על אופן השינוי, דרגתו ובמיוחד הדרך שבה כדאי חברות עסקיות שמעוניינות במינוף רווחי לנצל את המהפכים הלו.
איך הפך האינטרנט למדיה המונית לתועלת חברות מסחריות?
ובכן, בואו נתחיל מבראשית, עד לפני שני עשורים היה ברור, כי כאשר חברה מסחרית מעוניינת להגדיל באופן משמעותי את קהל לקוחותיה, היא חייבת לפנות אליהם לצורך העברת מידע ובמיוחד לשם מיתוג ושכנוע דרך אמצעי תקשורת ההמונים. ככל שלחברה היה תקציב פרסומי גדול יותר, היה גם סיכוי גבוה יותר שהיא תגיע לאוכלוסייה רחבה ותשפיע הרבה יותר על מיתוג העסק והפיכתו לפופולרי ולמוכר יותר.
כך, בעוד שחברות קטנות הסתפקו בפרסום מודעה בעיתונות המקומית, החברות הגדולות ששלטו בענף היו מסוגלות למנף את עצמן באמצעות פרסומת יקרה באמצע תכנית ריאליטי פופולרית במיוחד. אלא שאז נולדה המדיה החדשה שלימדה את כולם שהכללים השתנו ומעתה שום דבר לא ייראה אותו דבר. הפוטנציאל העצום שקיים ברשת האינטרנט לימד בבת אחת, כי הפעילויות הפרסומיות באמצעי התקשורת הקלאסיים הן הרבה פחות יעילות. אסור היה להחמיץ את ההזדמנות שנקרתה שדרכן גם של החברות הקטנות והבינוניות- בעזרת קידום אתרים ניתן לראשונה לעקוף בדירוג הפופולריות ולעמוד בראש.
בשיתוף ברק רום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו