האסון במסיבת הטבע בצפון: נקבע מותו של גבר נוסף

שני גברים התמוטטו ומתו, מסיבה לא ידועה, בהפרש של שעות ספורות זה מזה בפסטיבל, שקיומו אושר על ידי רשויות החוק, סמוך לקיבוץ להבות הבשן • המשטרה על ההחלטה להמשיך את המסיבה: "בתיאום עם מארגני האירוע הוחלט על צמצומו"

צילום: אנצ'ו גוש= ג'יני // המסיבה סמוך ללהבות הבשן (למצולמין אין קשר לכתבה)

אסון במסיבת הטבע בצפון הארץ: בבית החולים זיו בצפת נקבע היום בצהריים (שני) מותו של גבר נוסף בן 27, תושב קריית שמונה, שהובא הלילה מבמצב קשה כשהוא מורדם ומונשם מפסטיבל "Neverland" בגליל באזור קיבוץ להבות הבשן. 

קודם לכן נמסר כי נקבע מותו של בן 55, תושב אשקלון, שהתמוטט בלילה שעבר (א') במהלך אותו פסטיבל. השניים התמוטטו בהפרש של שעות ספורות זה מזה במהלך המסיבה, מסיבה לא ידועה, ופונו לבית החולים זיו. הפסטיבל, המתקיים מדי שנה בתקופת החגים, הינו חוקי וקיבל את כל האישורים הנדרשים לקיומו,

מארגני הפסטיבל מסרו שעות ארוכות לאחר שנודע על מותם של השניים כי "כמי שפועלים במקצועיות לאורך עשרות שנים מתוך אהבת האנשים והמוזיקה, אנחנו המומים, כואבים ושבורים ומשתתפים בצערן הנורא של המשפחות".

מבית החולים זיו נמסר כי: "לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובאו ע"י מד"א לאורך שעות הבוקר שלושה ממשתתפי מסיבת הטבע בגליל. גבר כבן 55 תושב מרכז הארץ, הובהל ללא רוח חיים כנראה לאחר מנת יתר של סמים. למרות נסיונות ההחייאה באמבולנס ובחדר הטראומה נקבע מותו".

עוד נמסר מבית החולים כי: "למרות מאמצי הרופאים להציל את חייו של  בן ה-30 שהובא ממסיבת הטבע בגליל, כשהוא מונשם ומורדם במצב קשה - נפטר מקריסת מערכות קשה. בן 20 תושב מרכז הארץ עם תופעת פניומוטורקס, חדירת אויר לחזה. מטופל במצב בינוני קל".

במסיבת הטבע השתתפו כ-10,000 חוגגים. יחד עם זאת מותו של המשתתף הראשון עורר ביקורת ציבורית על ההחלטה להמשיך ולקיים את המסיבה כמתוכנן עד לשעה 17:00.

אילן תושב מרכז הארץ שבילה עם משפחתו בסוף השבוע באחד מאתרי התיירות הסמוכים למקום האירוע אמר ל"ישראל היום": "נדהמתי לגלות שהמוסיקה המשיכה להרעיד בקולי קולות את כל עמק החולה לפחות עד שעות הצהריים, כשכבר היה ידוע שלפחות אחד מת והשני במצב קשה?! הרי כשיש אירוע חריג כדוגמת דקירה או קטטה בפאב או במועדון או במועדון, הדבר הראשון שהמשטרה עושה הוא לסגור את הזירה ולהוציא צו סגירה מנהלי למקום".

בתגובה להחלטה שלא להפסיק את המסיבה לאחר התמוטטותו של הגבר הראשון, נמסר מהמשטרה: "מדובר במסיבה שנערכה תחת כיפת השמיים ברישיון ובהשתתפות אלפי אנשים. נדגיש כי משטרת ישראל אינה הגורם המנפיק את הרישיון לאירוע מסוג זה ובוודאי שאינה קובעת את מיקומו, משכו ותכניו. לאור המקרים שארעו במהלך המסיבה, פתחה המשטרה בחקירה ובמקביל הוחלט בתיאום עם מארגני הארוע על צמצומו.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול ולאזן בין קיומם של אירועים המוניים תחת כיפת השמיים בהתאם לתנאי הרישיון ולהוראות החוק, ובין טיפול וחקירת מקרים המעלים חשד לביצוע עבירה פלילית, הכל לשם הבטחת ביטחונם ושלומם של המבלים".

במועצה אזורית הגליל העליון הדגישו כי למפיקי המסיבה ניתן האישור הדרוש לאירוע, רק לאחר שעמדו בכל התנאים של משטרת ישראל, מכבי האש וגורמי הבריאות והאבטחה. מהמועצה נמסר כי: "אנו משתתפים בצער המשפחה של הנפטר. טרגדיה מסוג זו שקרתה היום היא הסיבה למה החלטנו לפני כחודש שלא לאשר יותר מסיבות המוניות כאלה בשטחי הרשות שלנו".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר