הודו: מבצע לחילוץ ישראלים בשל סופה

מזג האוויר הסוער שהחל בשבת גרם לשיבושי תנועה רבים ולבעיות בתקשורת • חלק מהישראלים חולצו • חברות הביטוח בודקות מה עלה בגורל מנותקי קשר

הודי מביט ברכב שניזוק בשל הגשמים והשיטפונות שהיכו את המדינה // צילום: אי.פי.אי

בצפון הודו משתוללת בימים האחרונים סופה שגרמה לשיבושי תנועה בשל דרכים חסומות ולשיבושים בתקשורת. קבוצות של עשרות מטיילים ישראלים נתקעו עקב הכאוס השורר באזור וחלקן ביקשו חילוץ מחברות הביטוח. חלק מהישראלים חולצו הבוקר (רביעי) על ידי חברת האיתור והחילוץ "MAGNUS".

במשך שלושה ימים רצופים, בין שבת לשני, ירדו בצפון הודו גשמים עזים שגרמו למפולות וחסימת דרכים. כאמור, לאור המצב, נתקעו ישראלים רבים בנקודות שונות בדרכים בכפרים עם הפסקות חשמל ושיבושי תקשורת רבים ובמזג אוויר קר, לעיתים אף מתחת לאפס מעלות.

עם זאת, מזג האוויר התבהר היום וצפוי להיות בהיר גם מחר, דבר שאפשר למעשה את ביצוע החילוץ. במהלך הבוקר פונה זוג ישראלים שנקלעו לסופת שלגים קשה בגובה של 4,200 מטרים. הזוג, שחולץ על ידי מסוק אזרחי, טייל בטרק בקריגה (Kargaikh) שבצפון הודו. הוא נקלע לקשיים כבר שלשום ביום שני בעקבות הסופה. הזוג מצא מחסה בכפר, אולם מצבו הרפואי של אחד מהם הידרדר בשל מחלת גבהים. עקב כך, הוא הזעיק מסוק של חברת הראל שבאמצעותו חולצו השניים.

מפקד צוות החילוץ יוחאי לילאור מסר: "במהלך 48 השעות האחרונות פעל ללא הפסקה צוות החילוץ של הראל בסיוע צמוד של משרד החוץ והנספח הצבאי בשגרירות הודו לחילוץ המטיילים. הבוקר הם חולצו בשלום לבית חולים בקולו" (Kullu Valley Hospital).

בעיירה סיסו (Sissu) הייתה קבוצה של תשעה מטיילים ישראלים שחיכתה להיחלץ באמצעות ג'יפים צבאיים שעשו דרכם אליהם ממנאלי. ממשרד החוץ נמסר כי החילוץ נעשה בהצלחה ושכעת הם נמצאים בדרכים.

בנוסף, בצ'אטרו (Chatru) ישנם כמה ישראלים תקועים בפונדק דרכים. בשל שיבושי התקשורת אין כל תקשורת איתם למעט מכתב שהעבירו לפני כמה ימים על ידי מדריך מקומי, אך כעת לא ברור מה מצבם. חברת החילוץ של "מגנוס" צפויה לשלוח היום מסוק אזרחי לחלץ אותם.

כ-20 ישראלים נוספים נמצאים בקאזה (Kaza), הכפר הגדול באזור. על פי הידוע, התנאים במקום  סבירים אך הלחץ מהמטיילים הישראלים לחלצם מתגבר. בשלב זה המטיילים התבקשו להמתין בסבלנות עד לפתיחת הדרכים שצפויה תוך יום או יומיים. עם זאת, ייתכן וחברות הביטול ישקלו חילוץ מוסק בהמשך.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר