מת מפצעיו בן 16 שרכב על אופניים חשמליים

בלילה שבין חמישי לשישי נפגע יחד עם חברו מרכב בצומת לא מרומזר • הנער, תושב קיבוץ זיקים, פונה לביה"ח ברזילי במצב קשה ומשם לסורוקה, שם נאלצו לקבוע את מותו

נהרג בתאונת אופניים מחרידה: טל זיידל מקיבוץ זיקים

נקבע מותו של הנער בן ה-15, טל זיידל, שפונה במצב אנוש בסוף השבוע האחרון לאחר תאונת אופניים באשקלון. בלילה שבין חמישי לשישי בשעה 00:45 הנער וחברו, שני רוכבי אופניים חשמליים נפגעו מרכב בכביש 4 סמוך לצומת בת הדר ופונו לבית החולים ברזילי כשמצבם קשה. הנער שהלך לעולמו היום (ראשון) הועבר בהמשך לבית החולים סורוקה עם פגיעת ראש קשה.

 

מקורבים סיפרו כי זיידל, תושב קיבוץ זיקים שבמועצה האזורית חוף אשקלון, נסע יחד עם חברו לביקור ביישוב, שם חצו בצומת המסוכנת. מדובר בצומת ללא רמזור ובעבר התרחשו בה תאונות רבות. רק לאחר מאבק ממושך של התושבים הוחלט כי יציבו בצומת רמזור וכרגע יש עבודות במקום להקמת רמזור. מהמועצה נמסר כי עד סוף השנה יוקם רמזור, אך עד אז נראה שימשיכו להתרחש תאונות מסכנות חיים. במשטרה מסרו כי "בוחני תאונות דרכים לכיש שהגיעו למקום החלו בחקירת נסיבות התאונה". 

92 נפגעים בצומת

בצומת בו התרחשה התאונה, אירעו 35 תאונות משנת 2003 שכללו 92 נפגעים, שבעה מהם קשה, והרוג אחד. כשטל זיידל הוא ההרוג השני. הנתונים מתייחסים לסביבת הצומת, כחצי קילומטר לכל כיוון.

הקיבוצים זיקים וניצנים כאבו את לכתו בטרם עת של טל זיידל. "טל, בנם בכורם של אמיר ומעין, היה נער חברותי, מנהיג מלידה, חכם וחרוץ. תמיד מסייע לחבריו הקרובים, ומהווה 'אח גדול' עבור צעירים ממנו. אנו המומים ודואבים. נבקש לאפשר לקהילות שברגעים אלו מתאספות סביב יגונן, להתמודד בשקט עם האסון".

"מותו הוא טרגדיה"

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון ספד לזיידל, שיבח את אופיו והיותו פעיל חברתי ואמר כי מותו הוא טרגדיה.

"מאז הקמת המרכז המסחרי "אושר עד" לפני כשש שנים בבת הדר, ביקשנו פעם אחר פעם ממשרד התחבורה לתקצב את הצומת לטובת רמזורים" סיפר פרג'ון בנוגע לצומת, "רק לפני שנה וחצי, לאחר שלצערנו צעירה קיפחה את חייה בתאונה קטלנית במקום, הוכנס צומת בת הדר לקטגוריה של 'צומת מסוכן'. לפני כשבועיים החלה חברת נתיבי ישראל להקמת הרמזור בצומת. לצערנו, לא היינו צריכים להגיע למצב זה, בו נערים מקפחים חייהם בצמתי דרכים".

טקס פתיחת שנת הלימודים בתיכון שקמה לא התקיים הבוקר בשל הטרגדיה, עוד בטרם שנקבע מותו של הנער ז"ל.

14 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו מתחילת 2018

טל מור, מקיבוץ זיקים, סיפר כי משפחת זיידל עברה לקיבוץ לפני שנה והיום טל זיידל היה אמור להתחיל ללמוד בכיתה י'. "הם עברו להתגורר לפני כשנה בקיבוץ והגיעו מקיבוץ ניצנים. יש לו שלושה אחים – שתי אחיות ואח. אנחנו יודעים שהמועצה מקדמת את בניית הרמזור ומקווים מאוד שבקרוב יותקן שם. אני מקווה שכל הגורמים הרלוונטיים יתגייסו ויסדרו את העניין כמה שיותר מהר".

רק בחודש שעבר רוכב אופניים חשמליים נפצע באורח בינוני מפגיעת אוטובוס בקריית אונו. התאונה הקשה תועדה על ידי מצלמת דשבורד של רכב שעמד בצומת המרומזרת, ובה נראה הרוכב, תושב כפר קסאם בן 54, חוצה את הצומת ונפגע על ידי אוטובוס עירוני של חברת קווים. הרוכב הועף לכביש, וצוות מד"א שהגיע לזירת התאונה הגדיר את מצבו קל.

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי 14 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו מתחילת 2018. 697 בני אדם אושפזו בבתי החולים בשנת 2017 בעקבות תאונת דרכים במעורבות אופניים חשמליים. שני רוכבים מאושפזים בכל יום בממוצע. מהנתונים עולה כי מספר המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים ממשיך ועולה מדי שנה, כאשר בשנת 2017 נרשמה עליה של 6% בהשוואה לשנת 2016 שבמהלכה אושפזו 656 בני אדם לאחר שהיו מעורבים בתאונות עם אופניים חשמליים.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר