השבב הישראלי של טומי הילפיגר

כבוד: טומי הילפיגר משיק קולקצייה עם שבב חכם שפותח על ידי חברת סטארט-אפ ישראלית • ויש גם פרסים לרוכשים

שבב מקולקציית ביגוד של טומי הילפיגר // צילום: יח"צ

מותג האופנה הבינלאומי, טומי הילפיגר, השיק בסוף השבוע האחרון את Tommy Jeans Xplore, קולקציה של בגדים חכמים בהם מוטמע צ'יפ טכנולוגי שמתגמל לקוחות בכל פעם שהם לובשים את הפריטים. המותג אף יצר חווית משחק ללקוחות שרוכשים את הקולקציה, ומעניק פרסים והנחות לצרכנים, כגון הופעות של אומנים או כניסה לאירועי אופנה נחשבים.

בכל פריט בקולקציה מוטמע שבב bluetooth בתוך התווית, טכנולוגיה שנוצרה בסטארט-אפ הישראלי Awear Solutions. השבב שמחבר בין הפריט הפיזי לאפליקציה, פותח במיוחד עבור המותג תחת השם Tommy Jeans Xplore app. 

השבב בקולקציית Tommy Hilfiger - Tommy Jeans Xplore // צילום: יח"צ

ברגע שהשבב מופעל, הוא מבקש אישור לאיסוף נתונים וגישה למיקום פיזי, וכך יודע לזהות את כמות הפעמים שהפריט נלבש ולאן. לפי נתונים אלו, המשתמש יכול לצבור נקודות, שמגיעות בצורה של לבבות טומי באפליקציה, ולקבל פרסים שווים. הפרסים כוללים כרטיסים להופעות דרך שיתוף פעולה עם "לייב ניישן", חברת כרטיסים אמריקאית, וגישה בלעדית לאירועים של המותג כגון: ביקור במשרדים הראשיים של טומי הילפיגר וכרטיסים לתצוגות של המותג. משתמשים יכולים גם להמיר את הפרסים או ההנחות שהם קיבלו לתרומה לעמותות. 

סוגיית המיקום משמעותית מאוד מכיוון שככל שהמיקום רלוונטי יותר למותג ניתן לצבור יותר לבבות. למשל, אם לובשים את חולצת הלוגו בטיימס סקוור בניו יורק או במוסד לימודים כמו אוניברסיטה, שם יש חשיפה גדולה של המותג לקהל צעיר ורלוונטי, מקבלים יותר נקודות. אם לובשים את הבגדים עם חברים והולכים למקום פופולרי, צוברים עוד נקודות והחוויה הופכת להיות גם חברתית. 

קולקציית Tommy Hilfiger - Tommy Jeans Xplore // צילום: יח"צ

מטרת הקולקציה החכמה, על פי המותג, היא ליצור נאמנות אצל קהל הצרכנים של הדור הצעיר, קהל ששווי הקנייה שלו מוערכת היום ב-150 מיליארד דולר בארצות הברית בלבד. יחד עם זאת, פרסום הקולקצייה לווה בקולות ביקורת על פגיעה בפרטיות הלקוחות ושימוש בטכנולוגיה לשם תגמול על לבישת המותג. 

מצד חברת Awear Solutions הישראלית, שפיתחה את המוצר, אין ספק שזה מה שהצרכן רוצה. "הדור הצעיר לא רוצה כבר ללבוש בגדים רק כי הם יפים, הם רוצים משמעות נוספת. חוויות המשתמש הטכנולוגית שנותנת סיפוק מיידי ושיתופיות, לדור שגם ככה משתף כל דבר שהוא עושה ברשתות החברתיות, היא הבסיס לרעיון של הטכנולוגיה שפיתחנו." מספרת לירון סלונימסקי מנכ"לית ושותפה מייסדת של הסטארטאפ הישראלי לישראל היום. 

האפליקציה של קולקציית Tommy Hilfiger - Tommy Jeans Xplore // צילום: יח"צ

אף שמדובר בחברה מצומצמת עם מעט עובדים, מתברר שעם קצת חוצפה ישראלית ניתן לגשר על פערים. לפי סלונימסקי לאחר שמצאה את כתובת המייל של בעלה של מנהלת השיווק של החברה, החליטה לפנות אליו ולבקש לשוחח עם אשתו. 

"זה לא מובן מאליו שחברה קטנה וישראלית תעשה שיתוף פעולה עם חברת אופנה בינלאומית ומכובדת כמו טומי הילפיגר. חשבנו הרבה זמן עם איזה חברת אופנה היינו רוצים להשיק את הטכנולוגיה שאנחנו עובדים עליה כבר 5 שנים. כשראינו את העבודה שהמותג עושה החלטנו ליצור קשר ולהציע את עצמנו". 

קולקציית Tommy Hilfiger - Tommy Jeans Xplore // צילום: יח"צ

מה השאיפה העתידית של החברה?

"אנחנו כמובן שואפים בחברה שכל מותגי האופנה בעולם ישתמשו בטכנולוגית הלבוש החכם שיצרנו ואנחנו מאמינים שלשם העולם הולך. היום הדור הצעיר מחפש חוויה מיידית מכל דבר שהוא עושה. זה מתבטא באינסטגרם, חוויות הלייקים המיידית, עולם המשחקים וצבירת הפרסים. לקחנו את הקונספט הזה והטמענו אותו לתוך תעשיית האופנה".

הקולקציה זמינה כרגע בארצות הברית בלבד, ומכילה 23 פריטים לגברים ונשים. בין הפריטים ניתן למצוא סווטשירטים, טי שירטים ואקססוריז כמו תיקי גב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר