בשיתוף ברק רום
הבעיה היא שהרכב כבר לא מתפקד כמו פעם. יתכן שהוא לא בטוח לנסיעה, שלא לדבר על העלות הגבוהה מדי שתצטרכו להשקיע במוסך, אם בכלל הוא בר תיקון.
רכבים הם לא לכל החיים. כיצד תדעו אם להתחדש? לפניכם מספר סימנים לכך שהגיע הזמן להחליף אוטו.

הרכב מבלה במוסך יותר מאשר על הכביש
שוב התעוררתם בבוקר ולא הצלחתם להניע, הרכב נתקע בדרך, ההוצאות על תחזוקת הרכב גבוהות במיוחד והרכב שוהה במוסך יותר מאשר הוא נוסע?
ברגע שהבילוי במוסך הופך לדבר שבשגרה ואתם מממנים בעיקר תיקונים ורכיבי חילוף יקרים כמו מנוע וכדומה, חשוב לבחון כמה יעלה לכם לשדרג לרכב אחר.
רוב הסיכויים שרכב חלופי במצב טוב יעלה לכם פחות בטווח הארוך. נסו לעשות חישוב לאחור של מספר התיקונים שביצעתם ברכב, העלויות וכמה השקעתם בסך הכל בשנה החולפת והאם בעלות הזו כבר יכולתם לממן רכב אחר. קחו בחשבון גם את מספר ימי החופש או ההיעדרות מהעבודה כתוצאה מהזמן שנדרשתם להשקיע בטיפול ברכב.
הרכב לא מרגיש בטוח כמו בעבר
בטיחות בדרכים היא חלק בלתי נפרד מהשיקול אם להחליף את האוטו. חוויית נהיגה היא לא רק להיכנס לרכב שנעים לנסוע עמו אלא גם רכב שבטוח לנסיעה, במיוחד בקרב משפחות עם ילדים.
אף אחד לא רוצה לקחת סיכון בנסיעה וברגע שהרכב כבר לא בטוח לנסיעה, כי הוא ישן ולא עומד בתקני הבטיחות החדשים וחסר מנגנוני בטיחות עכשוויים או פשוט נתקע באמצע הדרך ומסכן אתכם ואחרים, הגיע הזמן להחליף אותו. כמו כן, אתם בוודאי רוצים לנהוג בראש שקט ולא לחכות לתקלה הבאה שתצוץ בזמן הלא מתאים. למשל, בדרך לחתונה, ביום עמוס בעבודה או בשעת לילה מאוחרת.
הרכב נכשל בטסט שוב ושוב
רכב שנכשל בטסט מספר פעמים על אף התיקונים או נכשל כל שנה מחדש וכל פעם זקוק לתיקונים על מנת לעבור וגם אז הוא עובר בקושי, הוא רכב שלא יחזיק מעמד זמן רב.
כישלון בטסט הוא תמרור אזהרה לכך שהרכב עומד לסיים את הקריירה במתכונת הנוכחית שלו. מומלץ לפנות למוסך ולבחון כדאיות של טסט או אלטרנטיבות אחרות כמו החלפת רכב, פירוק הרכב וקבלת תשלום על החלקים.
הרכב כבר לא ידידותי לסביבה
זיהום הסביבה הוא קריטריון חשוב בבחירת רכב, במיוחד לאור המדד שמשקף כיום את רמת הזיהום. רכב ישן מזהם את הסביבה פי כמה וברגע שתעבירו את הרכב פירוק, הרי שבעצם תרמתם לסביבה מהבחינה הזו שהרכב עשוי מברזל וניתן להשתמש בחלקים לטיפול ברכבים אחרים, קצת כמו תרומת איברים. אתם הופכים את הישן לחדש ומסייעים לאחרים וגם מרוויחים על מכירת החלקים.
טוטאל לוס - תאונה שמשביתה את הרכב
תאונת דרכים עשויה להשבית את הרכבת לתמיד. רכב שמוכרז בתאונה טוטאל לוס לא יוחזר. לפי התקנות של משרד התחבורה, רכב מוגדר טוטאל לוס כ”רכב ששמאי רכב קבע לגביו שהוא יצא מכלל שימוש או שהנזק הגולמי בו הוא 60 אחוזים ומעלה משוויו”. מומלץ להזמין שמאי רכב על מנת לבחון החזר מחברת הביטוח. שימו לב לסיטואציה בה הרכב אינו מוגדר טוטאל לוס אלא “אובדן להלכה”. כלומר, הרכב איבד בסביבות 40-50% מערכו. גם במקרה זה לא בהכרח משתלם להשקיע בתיקון של הרכב וישתלם יותר למכור אותו לצורך פירוק.
מפרקים ומרוויחים
ברגע שהרכב כבר אינו שימושי ולא כדאי להשקיע בתיקון שלו, ניתן להחליט מה עושים אתו. רוב הסיכויים שלא תוכלו למכור אותו לנהגים אחרים וגם להשאיר אותו בחנייה שיעלה אבק כדי שפקח מהעירייה ירשום לכם דוחות על הרכב ותצטרכו עוד לשלם קנסות על רכב לא מתפקד.
אז מה ניתן לעשות? הדרך המשתלמת ביותר להרוויח קצת על הרכב היא לפנות לחברה הקונה רכבים לפירוק. חברה מסוג זו יכולה גם לגרור את הרכב אם הוא תקוע וחוסכת לכם כסף וטרחה על הגרר וגם תרכוש אותו ואפילו במזומן לצורך פירוק הרכב ושימוש בחלקי החילוף השונים. בדקו חברה אמינה עם שירות אדיב ובפריסה ארצית על מנת להפיק את המיטב ממה שנותר מהרכב הישן.
חברת שלמה ביל תשמח לעמוד לשירותכם ולעזור לכם להוריד את הרכב הישן שלכם מהכביש: https://shlomobill.co.il/.
בשיתוף ברק רום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו