הרשות להגנת הצרכן קנסה ב-2 מיליון שקל את אתר הסחר Get It בגין הפרה של שישה סעיפים בחוק הגנת הצרכן. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל חברת פירלס המפעילה את האתר. החברה תוכל להגיש ערעור בתוך 45 יום ממועד מסירת ההודעה.
החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לרשות ותלונות רבות שהתקבלו מצרכנים כנגד אתר גט איט. הצרכנים התלוננו כי רכשו מוצרים שונים באתר Get It, אך האתר לא עמד בהוראות החוק לגבי זמני האספקה, אספקת סוג המוצר שפורסם והוזמן ואספקת מסמכי גילוי פרטי עסקת מכר מרחוק. כך למשל, קיבל צרכן באיחור של כשבועיים מוצר מסוג אחר מזה שהזמין.
עוד עולה מתלונות הצרכנים כי חלק מהמתלוננים שביטלו את העסקה מסיבות שונות ובמסגרת הזמנים המצויינים בהוראת החוק, לא קיבלו את כספם במועד הקבוע בחוק. צרכנים שטרם קיבלו את המוצר על אף שזמן האספקה שצויין בהזמנת המוצר עבר, ביקשו לבטל את העסקה בשל האיחור באספקה אך החברה התנתה את ביטול העסקה בהחזרת המוצר, שטרם סופק.
במקרים מסויימים פרסמה החברה קופוני הטבה בשווי של 25-50 שקל ולרכישה באתר החברה. קבלת קופון ההטבה הותנה בהרשמה בלבד באתר החברה. אך כאשר הצרכנים ביקשו לממש את קופון ההטבה, גילו כי קבלת ההטבה מותנית ברכישה בסכומים של 1,500 שקל ומעלה.
העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!
בתקנון האתר שפורסם, נמצאו תנאי ביטול עסקה שאינם עומדים בהוראות החוק – תנאי הביטול כללו תניית ביטול בהימצאות המוצר באריזתו המקורית, שלם ו/או ללא פגיעה ו/או ללא נזק ו/או פגם ו/או קלקול כלשהו. תנאי זה עלול להטעות צרכן בכל האמור לביטול עסקת המכר מרחוק, שכן החוק מאפשר להחזיר מוצר בשל פגם.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "רכישות באינטרנט הפכו בשנים האחרונות לצורת מכר נפוצה בקרב הצרכנים, משכך הרשות שמה דגש על תחום זה. קיימת חשיבות רבה לשקיפות המידע במיוחד בעסקות מסוג זה כאשר הצרכן לא פוגש פיזית את העסק ולא את המוצר.
"הרשות תמשיך ותפעל כנגד עוסקים מפרים וביניהם את אתרי המכירות אונליין על מנת לשמור ולוודא את קיום הוראות החוק. במקרה של הפרה - הרשות תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו