אימפריית האופנה של לקוסט חוגגת 85

אמרו עליו שהוא נלחם כמו תנין על המגרש ואכן, רנה לקוסט, שהחל כטניסאי והפך לבעלים של חברת אופנה, השתמש בכינוי כלוגו • כיום החברה חוגגת 85 שנה ומציינת את המאורע ברולאן גארוס

רנה לקוסט. שמר על הסטייל של עולם הטניס

זמן קצר לפני משחקה של נבחרת הטניס הצרפתית, אי שם ב־1923, ערך שחקן הנבחרת רנה לקוסט סיור רגלי ברחובות בוסטון יחד עם הקפטן שלו, אלן מוּר. השניים נתקלו בחלון ראווה שהציג מזוודה מעור תנין וערכו התערבות - אם לקוסט ינצח במשחק, הקפטן יקנה עבורו את המזוודה. 

אלא שלקוסט הפסיד. אבל הקהל שצפה במשחקו, ובתוכו העיתונאי ג'ורג' קארנס, סבר שהוא דווקא נלחם כמו תנין, או כפי שהיטיב לנסח זאת העיתון "בוסטון איוונינג טרנסקריפט": "לקוסט הצעיר לא זכה במזוודה מעור התנין, אך לבטח נלחם כמו תנין אמיתי".

והשאר, כמובן, היסטוריה. לקוסט זכה לכינוי רשמי, שייצג את העקשנות ואת רוח הלחימה שלו על המגרש, וגם הפך ברבות הימים לסמל החברה שייסד. עשר שנים לאחר ההתערבות המכוננת, הקים כאמור הצרפתי את לקוסט, שחוגגת בימים אלה 85 שנים להיווסדה ומציינת את המאורע באירוע שאולי מזוהה עימה יותר מכל - אליפות צרפת הפתוחה בטניס, הרולאן גארוס.

לקוסט זכה בגרנד סלאם הצרפתי שלוש פעמים במהלך הקריירה (1925, 1927 ו־1929), נוסף על שתי זכיות בווימבלדון ושתיים באליפות ארה"ב הפתוחה. בשיאו הוא אף הגיע למקום הראשון בעולם. לכן אין זה פלא שבמשך שנים החברה היא אחת מנותנות החסות המרכזיות ברולאן גארוס, ובמתחם התחרות עצמו קופץ התנין המפורסם לעיני כל - על שלטי חסות, וגם על בגדיהם של אנשי הצוות ושל חלק מהשחקנים – שהמפורסם שבהם כיום הוא הסרבי נובאק ג'וקוביץ'. 

ביגוד אלגנטי משנות ה־50

השנה גם הוקם ברולאן גארוס מתחם מיוחד המציג את ההיסטוריה של החברה ושל היזם והממציא, שפיתח, בין השאר, את מחבט המתכת, את בולם הזעזועים למחבטי הטניס, את מכונת הכדורים ששימשה אותו לאימונים ואת חולצת הפולו הקצרה, ששימשה לו תחליף לחולצות השרוול הארוך המסורבלות שהקשו עליו את התנועה במגרש.

לקוסט, ככל הנראה, גם היה הראשון שהציג בחזית החולצה את לוגו החברה שלו. בכך היה השראה לעוד חברות ומעצבי אופנה רבים, שעד היום מקפידים להתגאות בלוגואים שלהם שזה מכבר הפכו לסמלי סטטוס עבור אלה הלובשים אותם. 

אל פועלו של לקוסט נחשפים הצופים גם באמצעות משקפי מציאות מדומה, המאפשרים לצפות ביצירותיו, ואף לשחק במגרש המרכזי בפריז בחוויה תלת ממדית המאפשרת לחוש באופן משכנע למדי את הדבר האמיתי.

בגדי "הספורט הלבן"

במתחם מוצגת גם קולקציית הרטרו החדשה של לקוסט, שמאז היווסדה בשנת 1933 על שורשי הספורט הלבן, הפכה סמל לקז'ואל אלגנטי ומציעה אופנה ייחודית בקולקציות לנשים, לגברים ולילדים. 

הקולקציה הנוסטלגית מורכבת מ־15 פריטים המשתייכים לעשורים שונים, שלמעשה יוצרו מחדש לרגל החגיגות. 

הקולקציה כוללת שמונה חולצות פולו יוניסקס, שלוש שמלות, זוג נעליים ושלושה תיקים. 

חולצה של לקוסט משנות האלפיים 

"הקולקציה עושה שימוש בצבעים מודרניים ומעניקה חיים חדשים למותג האגדי", נמסר מחברת לקוסט, "זו מחווה לחדשנות של המייסד ולהיסטוריה שלו".

עוד מסרו בחברה: "הקולקציה מציעה הזדמנות לגלות מחדש את היבטיו המרובים של הסגנון של לקוסט, מאז נוסדה והוכיחה את יכולתה לשחק עם קודים אופנתיים ולחדש כל הזמן, מבלי לזנוח את האלגנטיות המודרנית והעל־זמנית הטבועה בדנ"א שלה". 

אגב, לקוסט מיוצגת בארץ כבר קרוב ל־28 שנה על ידי רשת בתי האופנה "ונדום", ואת הקולקציה אפשר להשיג גם בחנות הדגל של המותג בקניון TLV ובסניפי הרשת ברחבי הארץ.

מחירי הקולקציות השונות הם כיאה למותג היוקרתי. חולצת פולו עשויה לעלות לכם בטווח של 695-395 שקלים, בעוד טווח מחירי השמלות יהיה 895-695 שקלים. 

מחירם של התיקים מתחיל גם הוא ב־695 שקלים ומגיע עד 1,395 שקלים. בחולצות הטי נעים המחירים בין 295 ל־495 שקלים, וסריגים אפשר למצוא החל מ־595 שקלים ועד 895 שקלים. 

מהמטה העולמי של לקוסט דיווחו כי ב־2017 עמדו הכנסות החברה על יותר מ־2 מיליארד יורו, וכי המוצרים הנמכרים ביותר נרשמו כמובן בקטגוריית ההלבשה. סביר להניח שקולקציות ייחודיות שכאלה ודאי מגדילות את רווחי החברה ויוצרות באזז נוסף סביבה. 

אם תוסיפו לכך את טורניר הרולאן גארוס, תקבלו חגיגה של ממש: טניס, אופנה ומסורת - בלב ליבה של עיר האורות פריז. 

הכותב היה אורח חברת לקוסט ברולאן גארוס 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר