שלושה מנועים בתפריט. סקודה קארוק // צילום: אוברדרייב

סקודה קארוק נחת בארץ

רכב הפנאי החדש של סקודה ומחליפו של הייטי, הושק בישראל במגוון יחידות הנעה, אבזור ומערכות בטיחות מתקדמות

הקארוק (Karoq), המחליף המיוחל של הייטי הושק השבוע בארץ ונכנס לתוך משבצת הקרוסאובר המשפחתי של סקודה, בתור האח הקטן של הסקודה קודיאק. הקוראק מבוסס על שלדת ה MQB- של משפחת פולקסוואגן שמשרתת מגוון דגמים, ורכבי פנאי בפרט. 

הקוראק כמעט זהה לאטקה של סיאט ושני כלי הרכב אף חולקים פס ייצור במפעל בצ'כיה ומימדים. סקודה קוראק מגיע לישראל בשלוש רמות אבזור, עם שלושה סוגי מנועים כולל המנוע החדש בנפח 1.5 ליטר (במקום ה-1.4 TSI המפורסם שנמצא גם באטקה). מבחינת אחסון, תא המטען כיאה לתא מטען של סקודה, מגיע בנפח של 500 ליטר ולאחר קיפול המושבים האחוריים גדל ל-1,609 ליטר שזה לא מעט.

3 מנועים לבחירה

הקארוק מגיע עם 3 סוגי מנועים: המנוע הבסיסי ביותר הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.0 ליטר שמצליח לחלץ 115 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-20.3 קג"מ בטווח שבין 2,000 ל-3,500 סל"ד, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים או לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים. בעזרת כל הנתונים האלה הוא יצליח להגיע מעמידה למהירות של 100 קמ"ש ב-10.7 שניות ועם צריכת דלק של 19 ק"מ לכל ליטר דלק. כל האושר הזה מתחיל ב-129,900 ש"ח לגרסה הידנית ומגיע עד ל- 149,900 ש"ח ברמת הגימור הבכירה למנוע זה.

המנוע הבא בהיצע, הוא הטורבו בנזין החדש והחזק יותר בנפח של 1.5 ליטר שמספק 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ, ומשודך לתיבת הולכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים שלוקחים את הקארוק מעמידה למהירות של 100 קמ"ש ב-8.6 שניות. מנוע זה מצויד גם במערכת ACT  שיודעת להשבית צילנדרים בזמן שיוט בשביל חיסכון בדלק. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 18 ק"מ לכל ליטר דלק. המחירים לסקודה קארוק עם המנוע החדש מתחילים ב-149,900 ש"ח לגרסה הבסיסית ביותר ועד ל-184,900 בגרסה הבכירה ביותר.

שני המנועים הללו מתאמים רק להנעה קידמית של הקארוק, אם חפצה נפשכם בהנעה כפולה אז אנחנו מגיעים למנוע האחרון, והוא מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל DTI שמפיק 150 כ"ס ו-34.6 קג"מ שלוקחים אותו מעמידה למהירות של 100 קמ"ש ב-9.3 שניות. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG שמניעה את כל הגלגלים (הנעה כפולה). צריכת הדלק שלו עומדת על 19 ק"מ לכל ליטר. הגרסה הבסיסית ביותר עם הנעה כפולה ומנוע דיזל תעשה לכם חור בכיס בגודל של 184,900 ש"ח ובגרסה הבכירה ביותר - 209,900 ש"ח.

עוזר בפקקים

הקארוק מגיע בשלוש רמות אבזור: "אמבישן", "סטייל" ו"אקסקלוסיב". החדשות הטובות שכל הגרסאות מגיעות עם אבזור בטיחות מלא שכולל: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ניטור מרחק מלפנים, בלימה אוטונומית, מערכת מניעת סטיה מנתיב, חישני חנייה אחוריים ואף מערכת לאיתור עייפות הנהג. בגרסאות היותר מתקדמות ישנן מערכות נוספות כמו ראדר אחורי לשטח מת, מערכת עזרה בנהיגה בפקקים ועוד.

לזכות סקודה צריך לציין שבכל רמות האבזור יש חישוקים קלים, בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה מקורית עם מסך (6 אינץ') הכוללת חיבור ל-Android Auto, Car Play  של אפל  וMirror Link -, חיישני גשם ולחץ אוויר בצמיגים, מראות צד מתקפלות ועוד ועוד. 

גרסאות ה-1.0 ליטר יגיעו ברמות גימור "אמבישן" ו"סטייל"( ב"סטייל" תקבלו תאורת LED פנימית בצבעים לבחירה, מושבים עם כוונון גב תחתון, הנעה ללא מפתח’ חישוקים יותר גדולים  בגודל 18 אינץ', מסך גדול יותר של 8 אינץ' ועוד).

גרסת מנוע ה-1.5 ליטר מגיעה בשלושת רמות הגימור. רמת הגימור "אקסקלוסיב" כוללת גג זכוכית ריפודי עור, 10 רמקולים ועוד. גרסת הדיזל 2.0 ליטר מגיעה רק בגרסאת "סטייל" ו"אקסקלוסיב" ותקבל בנוסף מערכת מצבי נהיגה אשר כוללת גם מצב נהיגה בשטח. 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...