זיהוי פנים ייאתר מאחרים לטיסות

נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור יכניס לשימוש זיהוי פנים כדי "לתפוס" את המאחרים לטיסות, כמו גם איתור מזוודות וקיצור הבידוק

יעזור לאיתור מזוודות. המערכת בנמל התעופה צ'אנגי // צילום: רויטרס

בנמלי תעופה רבים נשמעת פעם אחר פעם כריזה בכל רחבי הטרמינל, הקוראת לנוסעים האחרונים שלא התייצבו לשער להגיע כדי לעלות למטוס אם בגלל שהתעכבו בדיוטי פרי, לא סיימו את הקפה או פשוט נתקעו מול הסמארטפון ולא שמו לב שהגיע זמן הסופי לעלות למטוס.

 

בנמל התעופה צ'אנגי של סינגפור, שבמשך שש שנים רצופות דורג ראשון בין נמלי התעופה בעולם, עומדים להכניס מערכת ביומטרית לזיהוי פנים, שתאתר את הנוסעים המאחרים באמצעות מצלמות האבטחה המכסות כל פינה בטרמינל. המערכת נמצאת עתה בניסוי כמו גם מערכות נוספות מבוססות בינה מלאכותית, שנועדו לפתור בעיות כמו זמן נסיעה ארוך מידיי מהשער למסלול ההמראה ועד הערכה מדויקת של זמני נחיתה בשלב מוקדם יותר מהיום.

 

היוזמות הטכנולוגיות הגיעו לניסוי במסגרת מיזם "אומה חכמה" הסינגפורי, מיזם שנועד לנצל טכנולוגיות קיימות לשיפור החיים, ליצירה של הזדמנויות כלכליות ולבנייה של קשרים קהילתיים.

 

מנכ"ל הנמל, סטיב לי, אמר לכתב רויטרס, כי הניסויים בזיהוי הביומטרי לא נועדו ליצור מצב של "האח הגדול", אלא באו לפתור בעיות אמיתיות. "יש לנו דיווחים רבים על נוסעים שהלכו לאיבוד, ולכן שימוש אחד שאנו חושבים עליו הוא לאתר את הנוסעים שלא הגיעו במועד לשערים. ברור, שזה ייעשה רק בהסכמה של חברת התעופה".

 

כבר היום למטרות אבטחה, בזמן מסירת המזוודה, המוסר מצולם ומקבל תיוג, כך שניתן יהיה לאחר הנחיתה לוודא, שהוא אכן לוקח את המזוודה שהוא הפקיד לפני ההמראה. מערכת הזיהוי הביומטרי מסוגלת לזהות התאמה של 1.8 מיליארד פרצופים תוך פחות משלוש שניות, והיא משמשת כיום גם את שלבי הבידוק הביטחוני והכרטוס, ביקורת הגבולות, למעבר בשער העלייה למטוס ושאר השלבים המובילים אל דלת המטוס.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר